Duits: Wie kan voor mij dit kleine stukje vertalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

Duits: Wie kan voor mij dit kleine stukje vertalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 10:34

Ik heb morgen presentatie duits, maar na 6 jaar gaat het allemaal niet zo soepel meer. Wie zou er voor mij dit stukje even naar hte duits willen vertalen zodat ik het vanbuiten kan leren?

Horsemanschip is alles wat mensen met paarden doen: naar de wei brengen, rijden, longeren, trailerladen enz. Parelli Natural horsemanship heeft de manier van omgaan met paarden toegankelijk gemaakt voor het grote publiek en opereert volgens 8 princiepes *opsomming 8 princiepes, die heb ik al* Bovendien streeft Parelli ernaar om de communicatie tussen mens en paard zo natuurlijk te laten verlopen, zoals dat ook in de kudde gebeurt.

*stukje wat ik al heb*

Middels zeven typen spelletjes stellen paarden onderling de rangorde vast. Parelli leert deze spellen ook aan mensen, zodat die op een paardvriendelijke manier het leiderschap kunnen bemachtigen. Bovendien zijn deze spellen de basis van alles wat men een paard in latere jaren nog wil leren: alle oefeningen uit bijvoorbeeld dressuur, maar ook trailerladen, maken deel uit van één of meerdere van deze spellen. Deze spellen worden aan het paard gecommuniceert doormiddel van lichaamstaal.

*nog een stuk wat ik al heb*

En dan is alles mogelijk.

Dankjewel alvast!

Alicia2u

Re: Duits: Wie kan voor mij dit kleine stukje vertalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 11:17

Word heeft een stuk vertaald, maar er staan nog veel fouten in:

Horsemanschip sind alles, was mit Pferden bevölkert: zum wei holen Sie, fahren Sie, longeren, trailerladen etc. Parelli natürlicher Horsemanship die Weise von, zum der Pferde anzufassen hat zugänglich für die öffentlichkeit gebildet und funktioniert entsprechend 8 princiepes, die 8 princiepes *opsomming sind, die I al* außerdem Parelli selbstverständlich sich bemühen läßt die Kommunikation zwischen Leuten und Pferd diese gegangene Weise, Urlaub, wie der auch in der Herde geschieht.

*stukje was I bereits heb*

Mittels sieben Arten Spiele stellen Pferde gegenseitig den Auftrag fest. Parelli erlernen auch zu diesen Völker das Spiel, damit das im paardvriendelijke eine Weise die Führung erreichen kann. Außerdem wünscht seine diese Spiel die Grundlage von alles man, was ein Pferd in den neueren Jahren noch erlernen: alle übungen vom zum Beispiel dressuur, aber auch trailerladen, stellen Teil von einem wenn mehrere dieses Spiels fest. Dieses Spiel wird zum Pferd gecommuniceert doormiddel der Körpersprache.

*nog ein Stück was I bereits heb*

Und ist dann mögliches alles.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 11:42

Het is gelukt met duits :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:12

Slotje dus :)