Waar hebben jullie je werk gevonden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daaf4ever

Waar hebben jullie je werk gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 10:28

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe baan, maar als ik op internet zoek zie ik alleen maar advertenties van uitzendbureau's. En ik wil niet via een uitzendbureau werken.

Dus mijn vraag; waar hebben jullie je werk gevonden? En hoe zijn jullie te werk gegaan met zoeken? :) Ik ben na mijn stage door blijven werken bij het bedrijf waar ik nu werk, dus heb hier geen enkele ervaring mee.

Marieke_K

Re: Waar hebben jullie je werk gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:22

Ik ben voor mijn huidige baan gevraagd, luxe positie dus :)

Ik weet niet in welke sector en op welk niveau je werk zoekt, maar er zijn vaak vakbladen waar advertenties staan zoals de Intermediar, Technisch Weekblad voor technisch personeel.

Ook staan er veel advertenties in de zaterdag edities van dagbladen zoals het AD, Trouw, NRC.

Succes met zoeken :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:45

Het komt ook veel voor dat een uitzendbureau de werving en selectie voor een bedrijf doet, maar dat je wel direcht in dienst komt bij dat bedrijf zelf.

Zo ben ik ook bij mijn huidige werk aangenomen, eerst naar het uitzendbureau, en dan verder via het bedrijf zelf, meteen vast contract daar.

Verder www.monsterboard.nl (anoniem dan kan je zelf selecteren) en www.werkenbijdeoverheid.nl

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:54

Je zegt dat je niet voor uitzendbureau's wilt werken...da's jammer! er is geen betere manier om bij verschillende bedrijven in de keuken te kijken en te ervaren wat je echt wil doen.

Ik ben zelfstandige, netwerken is het meest belangrijke dat ik kan doen. Al jaren hoef ik niet op zoek naar volgende projecten, maar wordt ik vanzelf gevraagd !

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:40

Ik heb mijn baan gekregen via de contacten van mijn vader.
Ik denk toch dat als je via het uitzendbureau zoekt, je het meeste kans hebt op het vinden van een geschikte baan.
Ze kunnen je daar ook helpen met het vinden van een vaste baan, je hoeft niet altijd onder het uitzendbureau te werken.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:44

Het hangt er een beetje vanaf wat voor baan je zoekt, in welke sector. Je kan altijd in je omgeving laten weten dat je een baan zoekt. Op die manier heb ik een aantal baantjes gevonden.
Verder kun je ook in de (plaatselijke) krant kijken, daarin staat vaak ook een heleboel.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:45

Om je heen zeggen dat je op zoek bent naar werk, dat heeft bij mij ook geholpen... Kreeg zo een baan aangeboden..
Verder zou ik ook zeggen kranten door spitten en naar bedrijven die je aanspreken een open soll. sturen. Wie weet heb je daar net mazzel mee en vooral niet bang zijn voor afwijzingen. Geduld wordt beloond. Succes!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:48