Overstappen naar MBO of blijven in HAVO4?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_4ever

Overstappen naar MBO of blijven in HAVO4?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:47

Halloo allemaal:)

Ik zit met een probleem..
Ik zit nu in 4havo en heb aan het eind van 3havo en het begin van 4havo heel veel stress gehad door een aantal omstandigheden (die houd ik wel privé), maar ik ben toen naar schoolmaatschappelijkwerk geweest en een paar keer naar een psycholoog en ik heb een speciale weerbaarheids training gehad om zelfverzekerder te worden en om mezelf beter te leren kennen.
Maar nu zit ik dus met het volgende, omdat er zoveel is gebeurd toen op school en buiten school vind ik het niet meer fijn om daar op school te zijn. Ik kan me er niet meer concentreren op mijn schoolwerk en kijk ik uit het raam. En ook de verschillende klassen waar ik in zit voel ik me niet op me gemak.
Ook heb ik regelmatig last van een depressie op school... en als ik dan weer thuis kom voel ik me weer goed.

En ik denk er al een tijd overna om over te stappen naar het MBO en een opleiding doen tot verpleegkundige, omdat ik daar een nieuwe start kan maken met mensen die ik niet ken en zo ook nieuwe vriend(in)en te maken e.d.

Maar wat zouden jullie doen?
Mijn voorkeur gaat zelf uit naar het MBO, omdat ik tot nu toe ook blijf zitten in 4 havo...

groetjess Tamara
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 14-01-09 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Schuur_

Re: HELP!! Wat moet ik doen?!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:25

En dezelfde opleiding in een andere school?
Want zoals je het nu stelt is je voorkeur meer een noodoplossing en niet echt iets waar je hart naar uitgaan.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:42

Wat wil je later worden? Is verpleegkundige iets waar je van droomt? Dan is het een manier om tot je doel te komen. Anders zou ik er nog eens goed over na denken, een andere omgeving hoeft niet altijd een oplossing te zijn namelijk :)

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:04

reininglover schreef:
En dezelfde opleiding in een andere school?

Dan zou ik naar Franeker op school moeten en daar zitten veel mensen op school waar ik veel door gepest ben, dus dat is voor mij niet echt een optie... Heb der wel overnagedacht om dat te doen ;)

Citaat:
verpleegkundige iets waar je van droomt?

Nou dromen is beetje te overdreven denk ik :P maar ik als ik naar de tv enzo kijk (kijk veel van die medische programma's) lijkt me dat gewoon een erg leuk beroep om te doen, om mensen te helpen met verwondingen e.d. Ook als ik gewoon thuis zit op de computer ben ik ook vaak met gezondheid bezig, met dingen opzoeken enzo.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:27

Dan moet jij je gaan orienteren op mbo opleidingen in de zorg :) Het gaat er om dat je later een vak kan uitoefenen wat je leuk lijkt, en of je daar nu komt via havo - hbo of mbo-hbo dat maakt toch niet uit?

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 18:39

Jaa daar heb je helemaal gelijk in :D
Super Bedankt voor je reactie :)