Dillema: werken, ziekte en zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Dillema: werken, ziekte en zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 23:10

Omdat ik er toch best wel mee zit geestelijk gezien heb ik besloten om het hier even van mij af te schrijven en ook om de meningen te horen van buitenstaanders.....
het word wel een lang verhaal.....

Sinds 1 oktober 2008 heb ik voor in mijn ogen een droombaan gevonden!, Eigen tijden bepalen van maandag tot vrijdag en als het maar 40 uur per week was, spullen zoals telefoon en laptop van de zaak, geen baas die over de schouder heen meekijkt en veel eigen verantwoordelijkheid en tevens ook nog eens werk wat mij echt ligt en waar ik echt lol in heb.

Op 20 november kwam ik erachter dat ik onverwachts in verwachting bleek te zijn, omdat dit een redelijke schok was en ik mijn overstuurheid niet kon verbergen heb ik het gelijk mijn baas eerlijk verteld, eerlijkheid duurt het langst en ook gezien het feit dat ze tot nu toe altijd erg schappelijk zijn geweest.
Ze vingen mij goed op en gaven mij wat dagen vrij om bij te komen, ik heb hiervan 2 dagen genomen en ben daarna weer gaan werken
2 weken later kwam ik erachter in verwachting te zijn van een tweeling,toen was ik 9 weken.
Weer een flinke klap dus!

Afijn...Ook nu waren ze heel schappelijk... Ben daarna gewoon weer volop te werk gegaan en zo gingen we door
Wetende dat ik maar een half jaar contract heb, die 31 maart afloopt, en ik in april/mei met zwangerschapsverlof zou gaan dat ze naar alle waarschijnlijkheid mijn contract niet gaan verlengen...
Omdat ik het toch een beetje zeker wil weten en dan op tijd uitkering zou kunnen aanvragen had ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik het toch gaan vragen hoe hij dacht hoe het vooruitzicht een beetje zou zijn......Ja antwoord geven kon hij niet en vroeg of hij er 3 dagen later op terug mocht komen,zogezegd zo gedaan,maar ook 3 dagen later wist hij niks te zeggen behalve een hoop voor en nadelen tegenover elkaar gezet die ik zelf ook al bedacht had.......
Of hij er half januari op terug mocht komen...Ja tuurlijk mag dat...
Ook zei hij dat hij bang is dat als hij zegt dat we niet doorgaan in april dat ik me dan nu ziek meld en de boel de boel laat
Nou goed zo zit ik dus niet in elkaar ,maar probeer daar dan maar eens iemand van de overtuigen ..

Goed dit is dus voorgeschiedenis
Nou sinds 3 weken merk ik dat het steeds zwaarder voor me word....Ik probeer gewoon mijn 40 te trekken maar het lukt me niet Verdrietig
aan het einde van de week kan ik niet meer ,of er zijn nu met regelmaat dagen tussen dat ik gewoon zo een last heb dat ik loop als een oud wijf en er nergens wat van terecht komt (ook niet thuis) Ook heb ik met oud en nieuw nog een zware dienst gedraaid van 16 uur waarna ik 3 dagen kompleet af ben geweest.
De gynecoloog heeft mij ook al gezeg dat ik dus heel rustig aan moet doen omdat het veel vergt van mijn lichaam en dat ik moet luisteren naar mijn lichaam...
Vandaag had ik dus weer zo een dag en heb uren in mijn bed gelegen,veel geslapen en eigenlijk helemaal niks gedaan mede omdat ik dit niet kan vanwege de buikpijnen die ik heb (bandenpijn)

Nu zit het mij dus heel erg dwars dat ik nu dus eigenlijk niet goed functioneer.....Nou gewoon ziek melden gedeeltelijk zou je zeggen want ik heb een goede reden en de arts zegt het ook
Maar ik zit heel erg met het feit dat ik mijn baan echt leuk vind, hoop dat ik dit in de toekomst kan blijven doen voor 3 dagen in de week (ja ik heb oppas Knipoog )
en wil mij dus erg graag bewijzen zodat ik toch nog enige kans maak op een eventuele verlenging ook al weet ik dat die kans kleiner is dan mijn "ontslag" ...
Ondanks dat ik "ziek" thuis ben geweest ,neem ik wel de werktelefoon aan en werk ik thuis op de laptop door waar mogelijk...

Maar de puf om verder vechten begint mij met de dag meer en meer te ontbreken

Nu zit ik dus met het grote dillemma wat ik nou moet doen? Weekend rust nemen en hopen en kijken hoe het volgende week weer gaat
of toch maar open kaart spelen met de baas, gedeeltelijk de ziektewet ingaan (waar ze echt niet blij mee zullen zijn want we hebben het heel druk) en nog meer risico lopen mijn baan te verliezen?

Hoe denken jullie hierover?

Mij zit het iig flink dwars Verdrietig

ninja2

Re: Dillema: werken, ziekte en zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:16

Ik zou hier ook gewoon eerlijk over zijn en zeggen dat je het gewoon niet meer trekt. of misschien kun je vanuit thuis werken. Mijn schoonzusje heeft ook een tweeling gekregen en het is gewoon niet te verglijken met zwanger zijn van 1 kindje. Luister goed naar je lichaam en die twee kleintjes zijn het belangrijkste. Wel een lastige situatie idd.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:17

meid. denk aan je kindjes en denk aan je eigen.
ik denk niet dat ze jou contrackt zullen verlengen,doet volgens mij geen een baas.(in de zwangerschap dan he.)
vertel ze dat het te zwaar word,en als ze niet luisteren dan maar de ziekte wet in.straks ben je veel verder van huis als er iets gebeurd met die hummels in je buik.
ga op je gevoel af,vaak is dat het juiste.
en pin je niet vast op je werk,hoe leuk het ook mag zijn.
ben bang dat ze kei hard zullen zijn.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:18

ik vind ook zo een baas denkt ook alleen aan zichzelf anders zou die je wel gewoon in dienst houden. Dus moet jij ook maar lekker aan jezelf en je 2 kindjes denken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 23:20

ninja2 schreef:
ik vind ook zo een baas denkt ook alleen aan zichzelf anders zou die je wel gewoon in dienst houden. Dus moet jij ook maar lekker aan jezelf en je 2 kindjes denken.

Ja zo denk ik gedeeltelijk ook,maar wat ik ook wel weet is dat de leerlingen heel blij met mij zijn,erg positief zijn en dit ook bij hem terecht is gekomen en ook hij dik tevreden is over mijn functioneren.....
en we hebben maar een ploegje van 5 en dat ik dan wegval is een groot gemis...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:25

ja ik snap ook nooit dat een baas bijna geen contracten verlegd als een werknemer zwanger is. Want als je toch goed functioneert en je blijft gewoon werken dan is er toch geen probleem eigenlijk. Ja die 3 maanden dat je met verlof bent nou ja je kan ook een hartaanval krijgen o.i.d dat je maanden uit de running bent toch..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:28

Is het een idee om je uren naar beneden te laten bijstellen? Nu alvast 3 dagen te gaan werken?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:30

poeh denk aub aan jezelf ik ben zelf nu ook 21 weken zwanger
niet van een 2ling maar heb toch erg veel bekken en banden pijn
als ik te veel heb gedaan kan ik het sávonds niet meer lopen

ik weet niet hoeveel weken je nu bent maar ik heb de eerste 3 maanden enorm veel geslapen en na die 3 maaanden kwam ik uit die dip dan gaat je lichaam namelijk een ander hormoon aanmaken. als je nu nog onder die 3 maanden zit is het normaal dat je zo moe bent ik zou toch proberen om te luisteren naar je lichaam en het je baas voor te leggen over hoe je je voelt en of er oplossing gezocht kan worden door BV een weekje verlof te nemen of een halve week
of halvering van je uren

tot je je weer beter voelt

succes met je zwangerschap een 2ling is niet niks met gevaar voor eigen leven

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:30

Ik zeg luister naar je lichaam, die kan het dus nou al niet meer opbrengen, ook al vind je dit werk zo leuk, wat niet gaat gaat niet.
Sterkte met het nemen van een beslissing

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:32

ninja2 schreef:
ja ik snap ook nooit dat een baas bijna geen contracten verlegd als een werknemer zwanger is. Want als je toch goed functioneert en je blijft gewoon werken dan is er toch geen probleem eigenlijk. Ja die 3 maanden dat je met verlof bent nou ja je kan ook een hartaanval krijgen o.i.d dat je maanden uit de running bent toch..

en die 3 maanden krijgen ze ook nog eens betaald door de ziektekas
het is dat ik vroegtijdig ontslagen ben anders was mijn contrakt in maart ook
niet verlengt geworden ondanks mijn goede inzet

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:36

onley schreef:
ninja2 schreef:

en die 3 maanden krijgen ze ook nog eens betaald door de ziektekas
het is dat ik vroegtijdig ontslagen ben anders was mijn contrakt in maart ook
niet verlengt geworden ondanks mijn goede inzet

Ja dat ze die 3 maanden gewoon betaald krijgen weet ik maar ja vaak moeten ze wel voor die 3 maanden iemand inhuren ofzo.
Ik vind het af en toe zo oneerlijk en ik moet ook zeggen dat ik me kinderwens wel een beetje uitstel omdat ik bang ben dat ik zonder baan kom te zitten. Ik wil echt graag een kindje en na 9 jaar een relatie en 4 jaar samenwonen is de tijd wel rijp haha. Maar op een ofandere manier houd dit me wel tegen. Want we hebben een gedeelte van mijn salaris echt nodig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 23:36

onley schreef:
poeh denk aub aan jezelf ik ben zelf nu ook 21 weken zwanger
niet van een 2ling maar heb toch erg veel bekken en banden pijn
als ik te veel heb gedaan kan ik het sávonds niet meer lopen

ik weet niet hoeveel weken je nu bent maar ik heb de eerste 3 maanden enorm veel geslapen en na die 3 maaanden kwam ik uit die dip dan gaat je lichaam namelijk een ander hormoon aanmaken. als je nu nog onder die 3 maanden zit is het normaal dat je zo moe bent ik zou toch proberen om te luisteren naar je lichaam en het je baas voor te leggen over hoe je je voelt en of er oplossing gezocht kan worden door BV een weekje verlof te nemen of een halve week
of halvering van je uren

tot je je weer beter voelt

succes met je zwangerschap een 2ling is niet niks met gevaar voor eigen leven

Ik ben nu 14 weken....ze zeggen dat het met 15 weken bij een normale zwangerschap beter word
maar ik ben bang dat dat niet het geval is bij mij Verdrietig
Ik heb 2 redelijke grote kinders in mijn buik (volgens de Gyn) en ik groei heel erg hard....ik heb al een buik alsof ik 18 weken ben ofzo Sigaar
en wat jij zegt heb ik dus ook, teveel gedaan betekent 's avonds niet meer kunnen lopen en vaak ook de volgende dag niet meer
verlof of vakantie heb ik nog niet genoeg opgebouwd en ik heb nog maar 1 adv dag ....

delerium schreef:
Is het een idee om je uren naar beneden te laten bijstellen? Nu alvast 3 dagen te gaan werken?

Nee helaas dat kan ik financieel echt niet dragen nog.....
Mede omdat ik nu ook geen recht heb op bijstand omdat ze nog niet geboren zijn.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:37

Dat geldt hier net zo Ninja... nu zit ik in een giga wiebelige baan en zo blijf je uitstellen.

TS; hoe moeilijk het ook is, ik zou met je leidinggevende gaan praten, denk samen na over een -tijdelijke- oplossing en anders is er vast wel een vergelijkbare baan te vinden. Denk aan jezelf (en kids), doet je werkgever ook Knipoog

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:40

maar ja af en toe denk ik dat ik er maar gewoon aan moet beginnen want anders blijf je het uitstellen en het komt vast allemaal goed op den duur. Maar ja ik ben wel iemand die van zekerheid houd en die wil weten waar ik aan begin.

Een 2ling zwangerschap is echt zwaarder dan een normale zwangerschap. Dat heb ik wel gezien bij me schoonzusje en die had er ook nog eens TTS bij.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 23:44

ninja2 schreef:
maar ja af en toe denk ik dat ik er maar gewoon aan moet beginnen want anders blijf je het uitstellen en het komt vast allemaal goed op den duur. Maar ja ik ben wel iemand die van zekerheid houd en die wil weten waar ik aan begin.

Een 2ling zwangerschap is echt zwaarder dan een normale zwangerschap. Dat heb ik wel gezien bij me schoonzusje en die had er ook nog eens TTS bij.

soms heb je dit niet helemaal voor het zeggen, ik zei dit ook altijd namelijk,maargoed dat is weer een lang ander verhaal Knipoog

ik weet niet hoe een eenling zwangerschap is iig, ik heb soms het idee dat ik misschien een grote zeur ben omdat ik andere hoor over hoe prachtig het wel niet is en hoe hun er doorheen zijn gerold...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:46

Welnee TS, zo moet je niet denken. Neem menstruatie als voorbeeld; de ene ligt een week op bed, de ander heeft nergens last van. Iedereen is anders!

Ninja; klopt ja... en zolang je die keuze hebt... soms denk ik ook dat ik er gewoon voor moet gaan, maar dan komt de onzekerheid om de hoek kijken.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:49

je groeit veel harder dan een ander met 1 kindje dus je hebt ook veel eerder klachten. Je gaat waarschijnlijk ook eerder bevallen van je kindjes. Maar wel heerlijk als ze er eenmaal zijn. Je hebt er wel wat meer werk mee maar als ze gaan reageren op elkaar dat is gewoon onbetaalbaar om te zien. Ik geniet elke keer weer als ik die 2 van me schoonzusje zie. Ik ben een trotse peettante haha

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:52

Waar je uiteindelijk aan moet denken is je eigen gezondheid en die van je 2 kleintjes en dat gaat dan echt wel voor je baan, hoe leuk die ook is.
Als je het niet al gedaan heb, zou ik indd overleggen met je baas om gedeetelijk thuis te werken.
Gaat hij daar niet mee akkoord.... nogmaals jullie gezondheid is belangrijker.... banen liggen nu niet voor het oprapen, maar ter zijne tijd kom je er vast wel uit!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:53

ikdoemaarwat schreef:
delerium schreef:

Nee helaas dat kan ik financieel echt niet dragen nog.....
Mede omdat ik nu ook geen recht heb op bijstand omdat ze nog niet geboren zijn.....

Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Als je nu ziek gemeld wordt voor die 2 dagen ivm met je zwangerschap, dan krijg jij wel 40 uur betaald en de baas kan die 2 dagen terug betaald krijgen.
Ook kun je verlengd "zwangerschapsverlof" krijgen, dus als je nog niet aan het werk kan na 16 weken verlof dan kun je langer door betaald krijgen.
Dit moet dan wel zwangerschapsgerelateerd zijn. Ik kreeg na mijn 3de een postnatale depressie en ben toen 2 maanden langer thuis geweest.
Dit werd gewoon vergoed naar de werkgever.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 23:56

ja ik weet dat als ik mij gedeeltelijk ziek meld dat ik dan de rest gewoon betaald krijg maar ik weet dan ook zeker dat ik de baan als toekomst op mijn buik kan schrijven

en bedankt voor de felicitatie Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:22

[LZP] > [STW]

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 00:25

Karl66 schreef:
[LZP] > [STW]

bedankt voor het verplaatsen, ik wist dit niet Bloos

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:45

Stress van de moeder is absoluut niet gezond voor een ongeboren kindje! Hou hier alsjeblieft rekening mee!

Denk goed aan jezelf. Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest, dus heb geen vergelijkingsmateriaal voor je Tong uitsteken Feit is wel dat een tweelingzwangerschap 2x zo zwaar is (duh Tong uitsteken) dan een eenlingzwangerschap. Plus dat het natuurlijk heel persoonlijk is hoe je een zwangerschap beleeft. De ene rolt er zo doorheen en de ander heeft een zwangerschap from hell, en is blij dat ze er vanaf is.

Kies voor jezelf Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:00

ikdoemaarwat schreef:
ik weet niet hoe een eenling zwangerschap is iig, ik heb soms het idee dat ik misschien een grote zeur ben omdat ik andere hoor over hoe prachtig het wel niet is en hoe hun er doorheen zijn gerold...

Zo moet je niet denken, alle zwangerschappen zijn anders.
Mijn zus en ik waren tegelijk zwanger. Mijn zus is nog heel lang blijven rijden, is met 6 maanden zwangerschap zelfs nog op wedstrijd geweest en rolde fluitend door de zwangerschap heen (zij had een pokkebevalling, dat wel). Ik moest op 9 weken zwangerschapskleren aan omdat mijn broeken niet meer pasten, heb alleen tussen de 20 en 30 weken wat paardgereden, was moe/ziek/depri en als ik meer dan drie dagen werkte (ik liep in die tijd stage, stond voor de klas) begon ik bloed te verliezen en moest dan weer platte rust, op het eind had ik ook nog prepartum uitputting (van wat????!). Laat je niet opnaaien door rozewolkverhalen, jouw zwangerschap is jouw verhaal en niet dat van een ander! Zwangerschap is niet alleen maar leuk, het draait een enorme wissel op je lijf, zeker als het er ook nog eens twee zijn!

Vwb je werk denk ik eerlijk gezegd dat ze je contract sowieso niet gaan verlengen en bovendien vind ik het leven van je beebjes belangrijker dan een baan. Ik zou in overleg met een arts en je baas kijken wat je evt. thuis verder kunt gaan doen, en verder idd eens proberen of het wel lukt met een dag of drie per week werken. Je bent verder van huis als je je kindjes verliest.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 09:31

Nou vandaag spannende dag...........ik heb echt chickenwings momenteel maar ik ga toch proberen er over te praten vandaag Nagelbijten / Gniffelen

Gisteren prive maar weinig gedaan.....3 paardjes gevoerd (1 kruiwagen) 1 pony gepoetst, gestofzuigd en afgestoft thuis en bij mijn moeder op de bank gezeten.....
Toch had ik 's avonds last van de buik..... echt vaag dat je van zo weinig doen zo uitgevloerd kan zijn...