vraag over ziektewet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

vraag over ziektewet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 10:42

ik heb even een vraagje,
ik zit in de ziektewet voor mijn stembanden.

nu heb ik maandag gesprek gehad bij arboarts allen stonden er dus andere dingen in rapport dan hij mij verteld heeft, alles is dus verdraait..

nu had ik vanochtend via telefoon een controle en zei zou verder regelen met werk en mij nog terug bellen..

alleen ik heb vanmiddag een afspraak ( mij is verteld dat je niet aan huis gekluisterd bent als je het aan stembanden hebt Bloos , maar ga nu twijfelen)

wat moet ik doen, en mag ik uberhoud het huis wel uit, om paarden te trainen enzo??

marianne18

Re: vraag over ziektewet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:37

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:40

thx.. wat daar staat klopt, ik heb net eeven gebeld en toen kreeg ik dus die mevrouw aan lijn die me gebeld had.. en ik zei ja want moet me paard trainen en verzorgen.. maar daar mag ik dus wel voor weg maar mag geen hele dagen gaan shoppen...
maar dat vind ik ook wel begrijpelijk Ja Ja
maar kan dus gewoon naar de paardjes Haha!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:41

daarvoor kan je het beste bellen met de uwv en met je werkgever,
als hij vind dat je gewoon een paar uurtjes de deur uit mag is er geen probleem.
persoonlijk zou ik dat dan ook weer het liefste op papier willen hebben,
en 1 tip. alles maar dan ook alles bewaren wat je van het uwv krijgt aan papieren....

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:41

Tja... ik weet niet wat je hebt aan je stembanden. En wat voor werk je doet.

Maar mijn mening is: Niet kunnen werken, ook niet naar de paarden, en andere leuke dingen doen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:17

smokey17 schreef:
Maar mijn mening is: Niet kunnen werken, ook niet naar de paarden, en andere leuke dingen doen.

Dat ligt er maar net aan hoe ziek je bent en wat voor werk je doet.
Een voorbeeld:
Ik heb net, door 2 knieoperaties, 11 maanden in de ziektewet gezeten. Mijn werk is lichamelijk vrij zwaar en ook niet uit te voeren als je met krukken loopt. Maar, ik had geen probleem om even naar mijn paard te gaan om te borstelen of even los te gooien en later ook voorzichtig een beetje rijden. Ik heb het er ook met mijn arts over gehad en had toestemming om te rijden, maar niet om te werken.
Volgens jou mening had ik dus 11 maanden niet op stal mogen komen?

TS heeft misschien wel een baan waar ze veel bij moet praten, denk aan lerares, receptioniste of een callcenter. Door haar stembanden kan zij dus niet haar werk uitoefenen, maar wel een paard poetsen. Als haar arts tenminste niet heeft gezegd dat het stof in een stal de kwaal erger maakt.

@TS, ik weet niet precies de regels in nederland, maar als jij gebeld wordt en je neemt niet op, kunnen ze, volgens mij, weinig doen. Misschien stond je wel even in de douche of was je even boodschappen doen. Dit zijn toch dingen die ze je niet kunnen verbieden en ook niet te controleren zijn. Je moet natuurlijk niet op vakantie gaan.
Kunnen ze niet op je mobiel bellen? Dan zorg je dat je die altijd bij je hebt en is het probleem ook opgelost.

In ieder geval veel beterschap.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 12:57

ik werk in zwembad en geef gemiddeld 8 uur les op een dag ( ouder& kind zwemmen = 2,5 uur zingen) meer bewegen voor ouderen ( over muziek heen gillen) zwemlessen 9 lessen per dag ongeveer,, Bloos Duivel

dus moet heel veel en heel intensief me stembanden gebruiken en dat kan op dit moment niet..
ze zijn nu bezig met stemversterker/microfoontje en meer aangepast werk in keuken adminstratie te zoeken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:02

Kan je niet met een megafoon naast dat bad gaan staan?

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 13:03

dat mag dus niet haha als dat mocht zak nie thuis... ik ben iemand van willen werken, 1 dag thuiszitten is goed maar 2e dag wil ik weer werken..

dus nu is arbo het aan regelen voor me:D

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:07

Gewoon uit nieuwsgierigheid en niet om iemand af te kraken, maar waarom mag dat niet? Met een megafoon is iedereen toch geholpen? Jij kan werken, je leerlingen kunnen je verstaan en je baas mist niet ineens een medewerker. En als er iemand bijna verdrinkt, laat je dat ding los en je springt in het water. Ik zie echt het probleem niet.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 13:10

uhh hun vinden dat als ik dat ding gebruik dat de andere lesgevers zich niet meer verstaanbaar kunnen maken,,
dus logopedist zegt: je moet um zo zetten dat je gewoon praat ( net zo hard als andere lesgevers) dan heeeft niemand er last van

zegt zwembad nee da kan nie want dan hoor je het over hele bad heen

haha volg je het nog,, naja heel drama dus, maar hoop snel iets te horen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:14

Ja, ik snap het. Er worden meerdere lessen tegelijk gegeven en ze zijn bang dat jij je collega's verstoort.
Ik hoop dat er dan snel een goede oplossing gevonden wordt voor je.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 13:16

ja dat hoop ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:53

nameless schreef:
daarvoor kan je het beste bellen met de uwv en met je werkgever,
als hij vind dat je gewoon een paar uurtjes de deur uit mag is er geen probleem.
persoonlijk zou ik dat dan ook weer het liefste op papier willen hebben,
en 1 tip. alles maar dan ook alles bewaren wat je van het uwv krijgt aan papieren....

Hier ben ik het mee eens, alleen jou werkgever mag hier toestemming voor geven iom het UWV wat jij met je vrije tijd doet.
Als dit jou gezondheid kan schaden mogen ze dat weigeren.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:01

Ik neem aan dat UWV nog niet in zicht is maar dat je gewoon met een Arbodienst loopt en dus bij een bedrijfsarts komt. Ik denk, dat je werkgever er slim aan doet om te kijken naar vervangende arbeid. Wat betreft andere dingen doen, je mag geen dingen doen die je herstel zullen belemmeren.