Definitief stoppen met studie om te gaan werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyzz

Definitief stoppen met studie om te gaan werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 23:01

Hallo.

Sinds dit jaar studeer ik dus in Utrecht, filosofie.
Maar ik ga stoppen. En aangezien je nu niet meer kan instromen in n andere studie door t bindend studie advies, wil ik dus n half jaar gaan werken.
Lijkt mij ideaal. Reizen wil ik namelijk (nog) niet want ik vind t nog wel leuk in Utrecht en met mn jaarclub enzo.
Maar ik vroeg me af of iemand er ervaring mee had en of t dan moeilijk is om volgend jaar weer aan de slag te gaan, want dat wil ik natuurlijk wel, maar dan met n andere studie. Heb gewoon overhaaste, impulsieve beslissingen gemaakt (zo doe ik dat nou eenmaal).
Dus ik vroeg naar ervaringen hiermee.

Bedankt vast.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Definitief stoppen met studie om te gaan werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:05

Ik heb het ook gedaan een aantal jaren geleden.
Werd toen wel gedwongen om te stoppen met studie wegens gezondheidsredenen en later ben ik gaan werken voor een half jaar.
In het begin vond ik het moeilijk om weer in de ritme van het schoolleven te komen, maar daarna was ik er ook wel weer aan gewend.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:45

of het moeilijk of makkelijk is om weer aan een studie te beginnen ligt geheel aan jezelf. Zo ben ik gewoon aan 1 stuk doorgegaan (en nog bezig) maar ik ben nu totaal gedemotiveerd (opleiding niet leuk, evenals werkplek) en als ik nu zou stoppen met de opleiding, dan zou ik ook echt niet meer willen beginnen (met welke opleiding dan ook).

Maar als je het écht wil (en dan is het ook nog wel handig dat je iets kiest wat je écht interessant lijkt) dan is alles mogelijk Knipoog

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:36

Ik heb het ook gedaan. Maar toen ik eenmaal werkte wist ik dat ik het geld niet meer kon missen, dus ben ik deeltijd gaan studeren. Dat gaat prima. Ja

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:44

Het missen van het geld valt je idd meteen op.
Daardoor wou ik eerst ook verder blijven werken, maar studeren vond ik op dat moment voor mij belangrijker en leuker vandaar dat ik dat toch weer ben gaan doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:19

Ik heb ook een half jaar gewerkt nadat ik gestopt was met mijn studie, maar ik was heel gemotiveerd om in september weer te gaan studeren. Dat ik het geld miste vond ik niet zo heel erg, ik woon(de) nog thuis en had geen grote uitgaven die ik moest doen.
Ik was erg blij om weer naar school te gaan, werken was ook leuk, maar persoonlijk wilde ik toch graag wat verder komen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:58

Ik ben nu 2 jaar geleden gestopt met school. Het was gewoon niet wat ik wilde en ik verveelde me de ongein. In gedachten ben ik toen tijdelijk fulltime in een hotel gaan werken, maar dat is zo goed bevallen dat ik dat nog steeds doe.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:01

ik heb het ook gedaan, ben ik mijn 3e jaar in hengelo gestopt en heb toen een halfjaar op een handelstal gewerkt.
in september ben ik weer aan dezelfde opleiding begonnen (ook het 3e jaar, maar dan in leiden) en dat gaat super

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:55

Ik ben vorig jaar ook voor de vakantie gestopt met een opleiding en daarna ben ik gaan werken. En nu studeer ik weer. Eigenlijk gaat het best goed, ik vind het leuk om te studeren, iets nieuws te leren. Soms is het lastig om even je toe te zetten om wat te gaan doen en leren, maar anderszijds geeft het wel een goed gevoel als ik het wel heb gedaan Lachen