vraag over drugs (Profielwerkstuk)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

racheltjj

vraag over drugs (Profielwerkstuk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 13:54

Vinden jullie dat drugs ergens goed voor is?
Denk bijvoorbeeld aan; het toerisme (bijv. in Amsterdam).
- medicijngebruik.
- economische aspecten.
+ eventuele aanvullingen.
We zijn vooral benieuwd waarom jullie dat vinden!
We hopen dat het net zoveel wordt ingevuld als onze enquete!
Wij zijn hiermee erg geholpen dus als je even tijd hebt, graag!
Groetjes Rachel en Alaisa

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: vraag over drugs (Profielwerkstuk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:14

Ik vind dat drugs nergens goed voor is.
Het verpest alleen maar dingen en levens.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:24

Ik vind zeker dat drugs voor bepaalde dingen goed is.
Economische aspecten zou ik niet noemen aangezien het officieel verboden is..
Ik vind zeker dat het voor mensen met ernstige ziektes handig is, ze hebben veel pijn en dit helpt hen om het dragelijk te maken.
Ook bijvoorbeeld bij mensen met ernstige concentratieproblemen vind ik het niet erg, ze nemen een paar pilletjes en kunnen zich een stuk beter concentreren. Puur voor de lol vind ik het onzin, maar als het je kan helpen, waarom niet?
De meeste drugs zijn ooit uitgevonden om mensen te helpen, waarom zou dat nu ineens niet meer kunnen.
Ik vind wel dat je bij jezelf goed moet nadenken of je er ook tegen kan of niet, als je snel verslaafd raakt of snel de neiging hebt van dingen een gewoonte te maken moet je het niet doen.

Natuurlijk zijn een hoop 'bijwerkingen' slecht, maar als je het met mate gebruikt en alleen om bijvoorbeeld je op dat moment beter te kunnen concentreren vind ik het best kunnen.
Om weg te lopen voor de realiteit vind ik het niet kunnen..

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:27

Goed voor werkgelegenheid in de gezondheidszorg...maar of dat nu echt de bedoeling is...

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:55

drugs is goed voor heel veel dingen.

Het woord drugs betekend namelijk in het engels medicijn. Ieder medicijn is danook drugs.

drugs verdoven. Dit is heel belangrijk in onze tijd. Doordat mensen pijn kunnen verdoven kunnen meer mensen functioneren in onze maatschappij. Zonder verdoving namelijk geen operaties. Operaties zouden dus bijna onmogelijk zijn zonder drugs. Zie je het voor je, een vrouw met een keizersnede zonder verdoving.

Drugs is ook goed voor de nederlandse economie. Ik denk dat er wel een paar miljard aan drugsgeld in nederland zit. Geen zin om te google-en maar zal vast wat over te vinden zijn. Bovendien zit er op een pakje sigaretten ook heel wat belasting. Ik denk dat de sigaretten alleen al de staatskas spekt. Dan komt de belasting op alchol er ook nog bij.

Drugs is ook goed als entertainment, alcohol is namelijk ook gewoon hard drugs. het lijkt erop dat de halve wereld in zijn vrije tijd voor de lol wel eens wat drinkt. Dan heb je het kleine percentage andere drugs gebruikers ook nog die wel eens een pilletje, snuivje of pado neemt.

Drugs is ook goed voor de werkgelegenheid. Hoewel terrorisme bestrijding het lijkt over te nemen, werken er nog altijd een heleboel agenten aan de war on drugs. Dan heb je alle advocaten ook nog die allemaal een hoop verdienen aan het beschermen van hun ge-aresteerde drugs clienten.

Dit heb ik net even bedacht, als je vragen hebt pb me maar.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:58

drugs met medicinale reden vind ik okay

maar alle andere drugs ben ik tegen en ja daar horen ook alcohol en sigaretten bij dat zijn ook drugs ik heb er bewust voor gekozen nooit meer alcohol te gebruiken (serieus ik heb echt moeite met medicijnen waar alcohol in zit....) andere soft or harddrugs heb ik nog nooit gebruikt gerookt ook niet

ik vind het gewoon weg irritant dat amsterdam een "drugsstad" is....

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:09

Ha mooie vraag!!!

Partydrugs... neh.. oke leuke avond maar geldverspilling en ongezond.

Maarrrrrrrr.. sinds ik MS patient ben hen ik pijnen gronische vermoeidheid en probelemen met mijn zenuwen. Ik MOET voldoende slapen anders kan ik mijn werk (en de paarden) eenvoudig weg niet doen. Ik functioneer alleen als ik uitgerust ben normaal. Ben ik te vermoeid dan functioneer ik ook prima maar is mijn leven een hel.

Maar ook ik slaap wel eens kalote. Kan ik kiezen: slaappillen, verslavend geven me een rottig duf gevoel en concentratie problemen. Of: blowtje (doe ik niet hoor maar kan) of een kop thee met een scheutje rum >> gegarandeerd pitten

Bij pijn: Zware pijnstillers en daat moeten dan ook perse maagbeschermers bij en mijn darmen gaan ervan overstuur. Alternatief is wederom canabis. (of meditatie maar dat duurt een jaar voor je daar pijn mee weg krijgt)

Mocht ik toch te vermoeid raken of teveel pijn hebben dan heb ik twee soorten pillen die "pep" zijn. Het zijn wat minder schadelijke afgeleide van populaire drugs. Soms moet ik voor werk echt nog even door of is een paard ziek en moet ik er in de nacht uit.. Dan helpt dat wel heel erg.

Ik heb me zo vermoeid en pijnlijk gevoeld dat ik alle drugs wel heb overwogen hoor. Maar goed waar verslaving een issue is kan het natuurlijk niet. Mag ook niet van de artsen.

Maar ja Medisch gezien vind ik het zeker een groot voodeel hebben. Gelukkig zijn er veel veilige medicijnen hoor dan wat met in het uitgaansleven kent aan drugs. Maar geloof me als ik zeg .. er komt een punt dan overweeg je alles. En niet om stoer te zijn maar om te overleven. Als mijn voorgeschreven medicatie er niet was geweest had ik echt naar een middel gaan zoeken dat me zou helpen.

(ps: ik gebruik niks behalve mijn standaard meds en het gaat heel erg goed met me Lachen het was alleen ooit anders )

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:45

Dankjewel voor de reacties!
We hebben er heel veel aan om verschillende aspecten te horen met voor- en nadelen.
Wij zelf hebben deze vraag bedacht en eigenlijk vinden wij hem ook moeilijk.
Medicijngebruik in positieve zin is natuurlijk niet erg, wel vinden we dat er individueel naar gekeken moet worden.
In het geval van jou Riant, vind ik dat het wel moet kunnen! Maar waar trek je dan ook weer een lijn?
wel knap dat je zo red Riant!