Ha mooie vraag!!!
Partydrugs... neh.. oke leuke avond maar geldverspilling en ongezond.
Maarrrrrrrr.. sinds ik MS patient ben hen ik pijnen gronische vermoeidheid en probelemen met mijn zenuwen. Ik MOET voldoende slapen anders kan ik mijn werk (en de paarden) eenvoudig weg niet doen. Ik functioneer alleen als ik uitgerust ben normaal. Ben ik te vermoeid dan functioneer ik ook prima maar is mijn leven een hel.
Maar ook ik slaap wel eens kalote. Kan ik kiezen: slaappillen, verslavend geven me een rottig duf gevoel en concentratie problemen. Of: blowtje (doe ik niet hoor maar kan) of een kop thee met een scheutje rum >> gegarandeerd pitten
Bij pijn: Zware pijnstillers en daat moeten dan ook perse maagbeschermers bij en mijn darmen gaan ervan overstuur. Alternatief is wederom canabis. (of meditatie maar dat duurt een jaar voor je daar pijn mee weg krijgt)
Mocht ik toch te vermoeid raken of teveel pijn hebben dan heb ik twee soorten pillen die "pep" zijn. Het zijn wat minder schadelijke afgeleide van populaire drugs. Soms moet ik voor werk echt nog even door of is een paard ziek en moet ik er in de nacht uit.. Dan helpt dat wel heel erg.
Ik heb me zo vermoeid en pijnlijk gevoeld dat ik alle drugs wel heb overwogen hoor. Maar goed waar verslaving een issue is kan het natuurlijk niet. Mag ook niet van de artsen.
Maar ja Medisch gezien vind ik het zeker een groot voodeel hebben. Gelukkig zijn er veel veilige medicijnen hoor dan wat met in het uitgaansleven kent aan drugs. Maar geloof me als ik zeg .. er komt een punt dan overweeg je alles. En niet om stoer te zijn maar om te overleven. Als mijn voorgeschreven medicatie er niet was geweest had ik echt naar een middel gaan zoeken dat me zou helpen.
(ps: ik gebruik niks behalve mijn standaard meds en het gaat heel erg goed met me
het was alleen ooit anders )