Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
combineren van je leuke baan en een studie. Nadeel is dan wel dat je redelijk gebonden bent aan een school dicht bij je in de buurt; als je heel de dag gewerkt hebt is het niet zo handig om nog eens een paar uur te moeten reizen en 's avonds laat weer terug te moeten. Marieke_K schreef:Deeltijd gaan studerencombineren van je leuke baan en een studie. Nadeel is dan wel dat je redelijk gebonden bent aan een school dicht bij je in de buurt; als je heel de dag gewerkt hebt is het niet zo handig om nog eens een paar uur te moeten reizen en 's avonds laat weer terug te moeten.
Letsdunit schreef:Waarom leg je je vraag niet eens neer bij je baas, die ziet je sterke punten en kan je misschien een advies geven in welke richting je eventueel kunt.
Sjonniej schreef:Ik heb 1 jaar HBO gedaan, beviel me absoluut niet en wilde naar WO. Maar had echt geen flauw idee wat ik wilde doen, alleen dat ik WO wilde. Ik heb toen bij alle universiteiten die mij leuk leken en dicht in de buurt waren, de algemene opleidingsbrochure opgevraagd. Dan heb je een beeld van de studies die ze geven. Die allemaal helemaal doorgelezen en opgeschreven welke studie me leuk leek en welke absoluut niet. Van de leuke studies heb ik daarna een specifieke brochure aangevraagd. Die weer allemaal doorgelezen en toen uiteindelijk voor mijn huidige studie gekozen. Studie bevalt me tot nu toe helemaal super!! Als je vroeg genoeg bent kun je ook nog naar open dagen gaan en je daar een opleiding 'laten verkopen'. Laat ze je maar vertellen waarom je die opleiding zou moeten, waarom je naar die school zou komen. Zelf ben ik pas in jan-febr op zoek gegaan naar een nieuwe studie en was uiteindelijk te laat voor de open dagen of ik kon niet op de data.
Sassieja schreef:Mwah, ik wil graag een HBO studie doen, voor de uitdaging, en omdat ik daarmee verder kan komen.
Daarnaast heb ik ook nog een pony, dus deeltijd is denk niet de oplossing.
Maar als er een leuke deeltijdstudie is, wil ik het echt nog wel overwegen.
Is best te doen hoor, maar je moet je wel er voor inzetten als je van beide walletjes wilt eten
Al zijn er zeker bij Hogescholen van die soort groepen, bijv. InHolland zit in verschillende plaatsen. Als je dan een brochure van InHolland aanvraagt heb je meteen al hun opleidingen. Ook kan je eens een beoordelingssite opzoeken; welke Hogescholen wordt goed beoordeeld. Sjonniej schreef:Als je niet aan plaatsen bent gebonden, dan wordt je keuze nog brederAl zijn er zeker bij Hogescholen van die soort groepen, bijv. InHolland zit in verschillende plaatsen. Als je dan een brochure van InHolland aanvraagt heb je meteen al hun opleidingen. Ook kan je eens een beoordelingssite opzoeken; welke Hogescholen wordt goed beoordeeld.
Marieke_K schreef:Sassieja schreef:Mwah, ik wil graag een HBO studie doen, voor de uitdaging, en omdat ik daarmee verder kan komen.
Daarnaast heb ik ook nog een pony, dus deeltijd is denk niet de oplossing.
Maar als er een leuke deeltijdstudie is, wil ik het echt nog wel overwegen.
Ik combineer 4 dagen werken, een paard, een huishouden (woon samen) en een sociaal leven met een deeltijd masterstudieIs best te doen hoor, maar je moet je wel er voor inzetten als je van beide walletjes wilt eten
Sassieja schreef:Zulke scholen wil ik in ieder geval niet naartoe, wil niet in het onderwijs, dat is zeker.
Maar wat wel, tja, dat is het probleem.
Sjonniej schreef:Sassieja schreef:Zulke scholen wil ik in ieder geval niet naartoe, wil niet in het onderwijs, dat is zeker.
Maar wat wel, tja, dat is het probleem.
Ik snap deze reactie even niet??

marleen_88 schreef:Inholland is algemeen HBO 'school' Sas.
Daar kun je dus van alles studeren, van verpleegkundige tot economie.
Marieke_K schreef:[
Die heeft ook in Wieringerwerf gewoond en kende iemand met jouw naam
.eilleen333 schreef:Zeer off-topic: ken je toevallig ene Claes?Die heeft ook in Wieringerwerf gewoond en kende iemand met jouw naam
.
Maar iig, het is belangrijk dat een vervolgstudie inspeelt op wat je leuk vind. Ik heb zelf eerst een lijstje gemaakt met wat ik zeker wil vinden in een baan. Voor mij is dat buitenwerken met dieren. Afwisselend werk wat evt part-time ook fatsoenlijk betaald.
Daar is het beroep dierenarts uitgerold en er is maar 1 manier om daar te komen, Diergeneeskunde. Je kan ook een opleiding zoeken bij je intresses, maar via een beroep vind ik makkelijker. Dan kan je ook meeloopdagen doen...
Heb je dergelijke eisen of evt een beroep dat je leuk lijkt?
Marieke_K schreef:Dan zou je een beroepskeuzetest kunnen maken of gewoon eens open dagen bezoeken en voorlichting over een aantal beroepen bijwonen

Sjonniej schreef:http://www.google.nl, zoek op beroepskeuzetest
Voor een goede, serieuze test zal je misschien een euro moeten betalen, maar de waarde daarvan ligt wel hoger dan de gratis testjes.
Marieke_K schreef:Sjonniej schreef:http://www.google.nl, zoek op beroepskeuzetest
Voor een goede, serieuze test zal je misschien een euro moeten betalen, maar de waarde daarvan ligt wel hoger dan de gratis testjes.
Klopt! Vaak kan je op de site van hogescholen ook een test maken, middels een aantal vragen kom je dan uit bij een sector die bij jou past. Ik raad je aan om dan gewoon open dagen te bezoeken, daar maak je kennis met de studenten, het gebouw, de docenten etc.