Help, mijn contract wordt niet verlengt!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help, mijn contract wordt niet verlengt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:52

Momenteel werk ik bij Corus in IJmuiden als receptioniste. ik werk niet voor Corus zelf maar voor Trigion, een onderdeel van Facilicom.
Door de kredietcrisis moet ook Trigion (voor zover het er nu uit ziet) gaan bezuinigen. Dit doen ze naar alle waarschijnlijkheid oa. op personeel(voor zover bij mij bekend).
Mijn contract loopt dan ook 24-01 af en wordt dus waarschijnlijk niet verlengt, omdat dit een 'goedkope' manier is van bezuinigen. Ik vind het jammer maar logisch. Ik ben er niet boos om oid.

Nu vroeg ik mij af of er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten? Raak jij ook je baantje kwijt door de kredietcrisis?

Anoniem

Re: Help, mijn contract wordt niet verlengt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:54

Omg! Is verlengt nou met een D of een T aant eind :S

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:41

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, alleen niet vanwege de crisis.. Het bedrijf waar ik werk heeft 2 jaar terug zijn allergrootste klant (30-40% van de omzet) verloren, en toen hebben ze ook besloten geen contracten meer te verlengen, ik was daar toen eentje van. Tja, het is niet anders.. Dus op zoek gegaan naar een andere baan, en toen ik daar 2 maanden zat wilden ze me al weer terug halen Tong uitsteken Klant bleef uiteindelijk toch enzo Tong uitsteken

Is wel balen voor je zeg! Ik weet niet hoe de banenmarkt is op het moment, maar kan me zo voorstellen dat dit ook niet het meest gunstige moment is om een baan te gaan zoeken...

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:08

Wat ik op school leer (HBO personeel en arbeid) is dat de arbeidsmarkt op dit moment nog redelijk krap is (dus veel vacatures, maar relatief weinig mensen om ze op te vullen) maar veel bedrijven zijn zeker voorzichtiger met het aannemen van personeel omdat zo toch wel een beetje vrezen voor de crisis..

Maar succes met het zoeken naar een nieuwe baan! Lachen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:40

Eeuh de stam is Verleng, laatste letter is een -g, zit niet in t'kofschip dus een +d. Verlengd.

Balen voor je zeg! Zelf werk ik niet. Mijn vader werkt bij Fortis, voorheen zelfs in Brussel en is nu ineens na 10 jaar weer in NL komen werken...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:12

Mijn contract is voor onbepaalde tijd, al betwijfel ik of mijn werkgever hiervan op de hoogte is Tong uitsteken Wettelijk gezien is er namelijk sprake van een vast contract als je 3 jaar achtereen ergens werkt onder een tijdelijk contract.
Mijn werkgever zal dus niet zomaar van mij af kunnen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:13

Ik heb net mijn vaste contract ondertekend Ja

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:22

Zelf ben ik nog niet uit de gevarenzone, maar ik maak me geen zorgen. Ik heb lang lopen twijfelen of ik mijn contract voor onbepaalde tijd bij een werknemer die ik helemaal zat was wilde inruilen voor een tijdelijk contract, maar ik heb geluk gehad en een contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen. Nog wel even twee maanden proeftijd uitzingen, maar dat zie ik met vertrouwen tegenmoet. En als je bedenkt dat afgelopen november bij ons de beste maand ooit was geweest maak ik me niet zoveel zorgen.

Mijn schoonzusje had minder geluk, die heeft op 5-12 te horen gekregen dat haar contract niet verlengd word en dat ze de rest van haar contract thuis mag uitzingen. Zij had ook gewoon de pech om op het verkeerde moment te zijn binnen gekomen. Maar ze had voor deze week al 5 gesprekken gepland staan en haar contract loopt nog tot februari dus ze heeft nog even de tijd om iets anders te vinden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:24

Mas schreef:
Mijn contract is voor onbepaalde tijd, al betwijfel ik of mijn werkgever hiervan op de hoogte is Tong uitsteken Wettelijk gezien is er namelijk sprake van een vast contract als je 3 jaar achtereen ergens werkt onder een tijdelijk contract.
Mijn werkgever zal dus niet zomaar van mij af kunnen.

ja, als je voor een 4e keer precies hetzelfde contract ondertekend wel ja
niet als er een verandering instaat!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:27

Heel apart dat ze gaan bezuinigen, voor zover ik weet nemen ze nog steeds nieuwe mensen aan. Trigion dan he Knipoog

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:28

Voor mij geldt hetzelfde.
Mijn contract loopt tot 17 februari en wordt niet verlengd.
Er is nu al haast geen werk meer, dusss....

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:30

gets vervelend..maar de kans dat je een keer moet gaan is er altijd. hopelijk vind je snel wat anders.
mas, een vast contract zegt ook niet heel veel meer hoor.
als ze van je af willen kunnen ze dat toch wel.
voor hypotheken e.d hoef je ook geen vast contract meer te hebben, keeg gewoon een hypotheek in mijn proeftijd van een half jaarcontract....

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:33

nameless schreef:
gets vervelend..maar de kans dat je een keer moet gaan is er altijd. hopelijk vind je snel wat anders.
mas, een vast contract zegt ook niet heel veel meer hoor.
als ze van je af willen kunnen ze dat toch wel.
voor hypotheken e.d hoef je ook geen vast contract meer te hebben, keeg gewoon een hypotheek in mijn proeftijd van een half jaarcontract....

Hoop ik ook, dat ik snel wat anders heb.... Boos!
En dat van die hypotheken ken ik! Was bij ons net zo. Kreeg ook in proeftijd een hypotheek.
Eerder werden die alleen bij een vast contract verstrekt....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:39

ja, hypotheek geven ze ook in proefperiode, mits je werkgeversverklaring hebt
hoop voor ts dat ze snel andere baan heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:40

Samy schreef:
Heel apart dat ze gaan bezuinigen, voor zover ik weet nemen ze nog steeds nieuwe mensen aan. Trigion dan he Knipoog

Ja ik vind het ook vreemd! Want dat hoorde ik dus ook. Kwam namelijk een vacature tegen van Start People die op zoek waren naar receptionistes oa. voor Trigion en die zeiden dat ze nu even niemand nodig hebben, maar vanaf medio februari wel weer. Maar goed, ik zie het wel!

Heb zojuist bij toeval iemand van Vitae gesproken en die wist misschien nog een baan voor me!