Voor mijn studie moet ik een bestaande website verbeteren. Maar omdat school natuurlijk niet zo simpel is, moeten we van tevoren een kwalitatief onderzoek doen. De doelgroep van de website is mensen met paarden en mensen die op internet zitten. Nu zijn bokkers natuurlijk de perfecte doelgroep. Dus als jullie zo vriendelijk zouden willen zijn om onderstaande enquete zo volledig mogelijk in te vullen, dan ben ik jullie eeuwig dankbaar.
Onder de inzenders wordt een zak paardensnoepjes verloot.
Alvast hartelijk bedankt.
Groetjes, Astrid.
Antwoord mag in dit topic, of mag naar mijn pb-box (assie) worden gestuurd.
Citaat:HorseConnexion.org is een website. Deze vertaalt wetenschappelijke kennis in gemakkelijk toegankelijke informatie ten behoeve van eigenaren van paarden en pony’s, ruiters, instructeurs, managers van maneges en anderen. Het doel is om op die manier het management, de training en het gebruik van paarden en pony’s te verbeteren. HorseConnexion wil op die manier bijdragen aan het verbeteren van het welzijn van paarden en pony’s en de kwaliteit van paardrijden en instructie.
Wij willen graag deze website verbeteren, zodat ons doel nog beter kan worden nagestreefd. Het zou heel fijn zijn als u 10 minuutjes de tijd zou nemen om deze enquête voor ons in te vullen. Voel u vrij zoveel commentaar te geven als je wil.
Algemene vragen
Wat is uw leeftijd?
Wat is uw geslacht?
Wat is uw interesse in paarden?
Heeft u een of meerdere paarden? Hoeveel?
Hoe vaak bent u met paarden bezig?
Zit u vaak op internet? Hoe vaak en hoe lang?
Welke sites bezoekt u vaak?
HorseConnexion bekendheid
Heeft u wel eens van HorseConnexion gehoord?
Zoja, waar heeft u van deze site gehoord?
Waar zou u naar een site als HorseConnexion zoeken?
Hoe moet HorseConnexion zichzelf bekender maken, volgens u?
De site zelf Bezoek de website http://www.horseconnexion.org
Ga naar het Nederlandse deel.
Wat is uw eerste indruk (denk aan kleuren, lettertype, overzichtelijkheid)?
Wat vindt u van het feit dat er 3 talen worden gebruikt?
Wat zou een mooie layout zijn?
Vindt u de site logisch ingedeeld?
Wat mist u op de site?
Bent u ergens fouten tegengekomen?
De artikelen
De artikelen staan onder het kopje Nieuws.
Wat vindt u daarvan?
Zoek het artikel op over springtraining en springprestaties.
Waar zou u dit artikel zoeken?
Wat vindt u van de vindbaarheid van dit artikel?
Wat vindt u van het artikel zelf (duidelijk, begrijpelijk, interessant)?
Wat vindt u van het idee van een samenvatting van elk artikel bovenaan het artikel?
Heeft u nog tips? Deze tips mogen zowel technisch als inhoudelijk zijn.
Hartelijk dank voor uw tijd!
. Er is namelijk een reden voor deze manier van vraagstellen. Omdat het kwalitatief en niet kwantitatief onderzoek is, is het juist de bedoeling dat de vragen zo open mogelijk zijn. Je wilt namelijk alles weten, ook dingen die je zelf nog niet bedacht had van tevoren. Dan zijn gesloten vragen niet geschikt.