Verschil cursus paraveterinair/ Mbo opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Verschil cursus paraveterinair/ Mbo opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:03

Hoi iedereen,

Zit toch weet te denken om een opleiding te gaan doen, en opzich lijkt paraveterinair me wel wat. Je heb alleen 2 soorten opleiding (bij bv. LOI).

- Eerst 2 jaar vakbekwaam medewerker dierverzorging, en daarna 1 jaar opleiding paraveterinair.

- Of de verkorte cuses paraveterinair, en dan kun je in 18 maanden klaar zijn.

Het enige verschil lijkt dat je bij de curses geen echt MBO papiertje krijgt, maar je wordt wel gewoon geregistreerd als paraveterinair. Weten jullie of de eerste echt meer waarde heeft?

Alvast bedankt!

verootjoo

Re: Verschil cursus paraveterinair/ Mbo opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:05

Sja... ik zou zelf niet snel iemand aannemen met alleen een LOI papiertje Ik neem die hele opleiding niet zo heel serieus eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Ik zou gewoon mbo gaan doen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:07

De hele opleiding paraveterinair neem je niet serieus, of begrijp ik je nu verkeerd?

(en tja, als de opleiding tot dierenarts in parttime kon, ging ik dat wel doen. Is helaas niet het geval..)(Heb VWO papiertje opzak, dus alle suggesties zijn welkom)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:26

paraveterinair wel, maar LOI niet Knipoog Imo kun je een praktische opleiding als dat niet als zelfstudie alleen jezelf aanleren MBO zelf vind ik niks mis mee hoor Lachen
Lees alleen nu dat je een vwodiploma hebt, dan zou ik nog eens goed nadenken over een MBO opleiding. Dit is echt een beduidend lager niveau dan het vwo, en je zou je best eens gruwelijk kunnen vervelen. Is het niet in je opleiding, dan wel in je baan, aangezien je waarschijnlijk een veel hoger denkniveau hebt.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:32

ik wil het je sterk afraden om deze opleiding te gaan doen!
Ik volg de de mbo opleiding (heb eeb HAVO diploma) en het is niet wat het lijkt, zeker niet als je liever dierenarts zou willen zijn.
Tijdens mijn stages wordt ik echt als slaaf gebruikt, en het niveau van de lessen is erg laag.
Ik heb echt spijt van deze keuze, maar omdat ik in het derde jaar zit ga ik het wel afmaken.
Ook wordt je in mijn ogen niet voldoende betaald (als je aan het werk gaat) Want je hebt als assistente wel een grote verantwoordelijke rol binnen een praktijk en hier krijg je niet naar betaald.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:40

Ik ga met lien_87 mee.

Ik heb die opleiding ook gedaan.. Het niveau ligt ontzettend laag, ik heb me doodverveeld. En ik denk dat dat bij jou helemaal het geval zal zijn aangezien je VWO hebt gedaan..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:50

Dat over het niveau klopt wel.
Dat is idd niet zo hoog.

Verder: sommige dierenartsen vinden het juist helemaal perfect als mensen alleen een cursus hebben gedaan van de LOI, zodat ze nog lekker weinig ervaring hebben en ze alles op hun manier aan kunnen leren.

Het salaris is wel ernstig weinig voor iemand die VWO niveau heeft en daarnaast wordt het land een beetje overspoelt met DA-assistentes en is ene baan moeilijk te vinden.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:52

Ik wil er nog wel even bijzeggen; als je het écht heel graag wil gewoon doen natuurlijk! ook al is het niveau laag, het is ook belangrijk dat je iets doet wat je leuk vind Lachen. Als ik jou was zou ik dan wel voor de 1e kiezen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 21:04

Hmmm.... was ik dus al bang voor.... Lastig lastig lastig. Kan gewoon makkelijk leren, maar parttime een leuke opleiding kan ik al jaren niet vinden...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:09

De meeste (hbo/wo) opleidingen zijn toch wel in deeltijd te doen? Op het WO zijn de lesuren trouwens toch niet zo veel. maar dat verschilt per opleiding! Maar waar een wil is is een weg Knipoog