Excuses als dit op de verkeerde plaatst staat, maar zou zo niet weten waar dit anders zou moeten staan. Ik heb een probleem en dat is het volgende.
Vorig schooljaar ben ik geslaagd voor mijn voor mijn examen. En omdat ik nog leerplichtig was/ben. Moest ik een vervolgopleiding kiezen. Dit moest ik voor mijn gevoel véél te snel doen, ik wist nog echt niet zeker wat ik nou percies wilde worden. Maar omdat het verplicht is heb ik toch een opleiding gekozen, ik ben een opleiding gaan doen die met de horeca te maken heeft... dit was meer ook een keuze uit nood. Want ik wou liever wat met paarden gaan doen. Dat is en blijft mijn eerste 'liefde'. Maar omdat daar over het algemeen niet veel mee te verdienen valt, leek me dat niet de beste keuze.
Maar nu, het probleem.. deze opleiding bevalt me niet zo. Ik heb het lang voor mezelf verzwegen en wou positief denken, maar dat kan ik nu niet meer. Dit wil ik later niet gaan doen dat weet ik zeker. Ik voel me als een vis op het droge, en ik wil mijn omgeving (familie enz) dit niet vertellen, beter gezegd ik wil ze niet teleurstellen. Het liefste wat ik zou willen doen is een eigen manege beginnen en daarmee mijn brood verdienen. Dit klinkt ongeloofelijk penny-achtig ik weet het. Ik besef me heel goed dat dit eigenlijk niet te doen is, dat je hiermee niet genoeg omzet draait om van te leven. En ik bekijk het heus niet door een roze bril. Hier thuis hebben wij twee paarden staan, en ik geef ook af en toe beginnersles, ik mest de stallen uit en doe de verzorging.. ik weet best dat het veel tijd, geld, moeite en verantwoordelijkheid met zich meebrengt.
Ik doe een manege dus eigenlijk in het miniatuur. Mijn stoutste droom is dus dit te vergroten en een manege te beginnen
Bijdeze zou ik graag jullie advies willen of misschien tips. Op dit moment is het nog onrealistisch om aan een eigen manege te denken, laat staan een waarmee je je brood kunt verdienen. En ik weet ook wel dat het heel moeilijk is om je geld met paarden te verdienen, want je komt daar niet zo snel tussen.
Maar deze gedachte knaagt nu al een aardig tijdje om het toch te proberen.
(ik wil klein beginnen met bijv stalknecht te zijn ofzo)
Ik vraag me dus heel erg af of er echt geen werkgelegenheid is in de paardenwereld..
Is dit gewoon een uit de hand gelopen 'pennyfantasie'?
Of is het best mogelijk hierin werk te vinden dat normaal verdient?
Ik ben benieuwd naar de reactie's
xx

Dus ik blijf het als hobby houden!
Ik bedoel ik ben 19 als ik klaar ben. Nog tijd zat om een andere opleiding oid te doen.
)