Ik zit in VWO 6, en doe dus examen dit jaar. Volgend jaar ga ik studeren, maar de grote vraag is hoe en wat. Het is niet zo dat ik helemaal geen flauw idee heb, maar ik kan niet tussen 2 dingen kiezen.
Optie 1 is dat ik in Tilburg communicatiewetenschappen ga studeren. Lijkt me een heel leuke studie, Tilburg lijkt me een hartstikke toffe stad, dus dat zit allemaal wel goed! Ben er al een paar keer wezen kijken, proefstuderen etc, en ben er alleen maar positief over.
Nadeel vind ik persoonlijk wel dat je voor de studie op zich niet specifiek VWO nodig hebt, aangezien je ook op HBO communicatie kan volgen. En na al die jaren worstelen (het was niet echt appeltje eitje
) vind ik het zonde om nu een WO studie te doen en uiteindelijk merken dat er alleen mensen met HBO gevraagd worden. Beetje moeilijk te verwoorden, maar het komt erop neer dat ik het zonde vind om nu een WO opleiding te doen als er toch overwegend functies op HBO gevraagd worden qua banen. En ik heb nu eenmaal besloten dat ik tóch echt wel een WO opleiding wil doen.. en hier in Tilburg is dat dus wel het geval, maar ik twijfel of je wel een baan op dat niveau kan vinden? Natuurlijk niet meteen na het afronden van je studie, dat lijkt me vrij logisch. Maar op de lange termijn heb ik ook zo m'n twijfels..Optie 2 is om in Utrecht sociale geografie/planologie te gaan studeren.
Ook daar ben ik al een paar keer wezen kijken. De studie lijkt me supersuperleuk, alleen de stad en universiteit echt niet! En dat is wel een groot probleem, want ik moet (waar ik ook naartoe ga) op kamers..
Ik verwacht niet dat jullie voor mij een keuze maken
Maar misschien hebben jullie tips zodat ik wel een keuze kan maken?

Worstelen was misschien niet echt een goede woordkeus, maar er zijn een paar vakken waar ik grote moeite mee heb (economie, duits). De rest gaat prima, en die vakken zijn straks ook niet echt belangrijk meer.. dus WO moet te doen zijn, als ik me ertoe zet