huisdieren in het bejaardentehuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vionnesem

huisdieren in het bejaardentehuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 19:13

ik heb volgende week over dit onderwerp een betoog, nu had ik nog wat meningen nodig.
Ik zou het fijn vinden als jullie vertellen wat jullie ervan vinden.
En ook waarom dat jullie dat vinden, mogen ze bijv. hun eigen huisdieren mee nemen of juist niet?

Stelling is: Huisdieren moeten worden toegestaan in bejaardentehuizen in nederland.
Laatst bijgewerkt door vionnesem op 02-12-08 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: huisdieren in het bejaardentehuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:15

Stelling klopt niet helemaal.
Volgens mij moet het zijn; Huisdieren moeten worden toegestaan in bejaardentehuizen in Nederland.
Ik ben het ermee eens, maar alleen als de bewoners nog goed voor de dieren kunnen zorgen en de dieren niet voor overlast zorgen.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:18

Dat hangt voor mij af van de mate waarop de eigenaar zelf nog in staat is om voor het dier te zorgen. Iemand die nog helemaal goed is, mag van mij best een dier meenemen, mits het dier voor geen overlast zorgt.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 19:28

jaa idd Knipoog stelling even veranderd.. en vanaf wanneer is het overlast. hoe lossen we het op met mensen die alerigisch zijn enz.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:36

de meeste hebben huisdieren. Het is de vraag wat voor soort dieren je eronder verstaat. De meeste hebben namelijk parkietjes. Soms in het verpleeghuis hebben ze een cavia, maar de verzorgende of interieurverzorgster en in enkele gevallen de voedingsassistente draait voor de verzorging op.
Echt puur de verzorgingshuizen, zal de persoon in kwestie of een familelid voor het dier opdraaien. Soms als je een (oud) hondje hebt mag die ook mee, maar dat ligt geheel aan het huis. Katten ben ik nog niet tegengekomen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:25

Ligt aan het dier en aan het huis, Als het dier niet voor overlast zorgt, is het toch geen probleem? En natuurlijk de ouderen moeten er wel voor kunnen zorgen Lachen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:26

Ik heb op een extramurale afdeling gewerkt, daar was het zo dat je je huisdier wel mee mocht nemen, maar zodra deze te overlijden kwam, je geen nieuwe aan mocht schaffen. Erg jammer! Mensen genieten zo van een huisdier! En meestal verzorgen ze deze beter dan zichzelf.
Kanarie's zijn overigens wel toegestaan in het tehuis...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:27

Ik ben het er wel mee eens ja, dieren zijn vaak heel goed voor het welzijn van mensen en ter gezelschap natuurlijk... Wel moet er idd gezorgt worden dat er geen overlast is en hier zal dus toezicht op gehouden moeten worden.
Zo moet de eigenaar het dier gewoon netjes bij zich houden, zodat iemand die allergisch is er geen last van ondervind.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:16

Heb je deze gezien?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=12&t=1025542
Fantasties!

Ik vind het waardeloos dat veel bejaarden behandelt worden als minderjarige kinderen en niets meer te zeggen hebben over hun eigen leven.Een huisdier geeft een beetje leven in de brouwerij,aanspraak,een bezigheid,plezier,kortom alles wat vaak mist op hogere leeftijd....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:56

De gedachte van zo'n betoog is dat je zelf in staat bent om meningen te vormen... dit is een huiswerktopic, dus een slotje.