Werk word teveel , hoe het beste aangeven ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Werk word teveel , hoe het beste aangeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 18:04

Dag bokkers ,

Ik heb jullie raad nodig .
Ik heb heel erg leuk werk waar ik het heel erg naar mijn zin heb .
Ik werk er nu iets langer dan een jaar en echt heb niet echt reden voor klagen
wat betreft de werkzaamheden .

Maar nu komt het :
Ik ben in dat jaar gepromoveerd en heb nu de leiding over 3 mensen
ook heb ik veel verantwoordelijkheden gekregen .
Ik draai vaak in mijn 1 tje ,ik open en sluit de zaak .
En begeleid mijn collega's .
Dit allemaal in hele onregelmatige diensten .
Vaak werk ik tot 12 a 1 uur s'nachts en moet de volgende dag weer om half negen
ook werk ik vaak in de weekenden .
En in totaal vaak 6 dagen per week .
Niet altijd even lang en soms ook wel 5 dagen in de week .
Ik doe het echt met plezier maar ik hou het niet vol
ben echt heel erg moe .
Ik heb geen vrije tijd meer en ik zie mijn vriend bijna niet meer .
Ik kom moeilijk in slaap omdat mijn hoofd nog vaak doordraait maar ik moet de volgende dag wel weer aan het werk
mijn hobby's schieten erbij in , ik heb nu een hele leuke kans om een paardje bij te rijden wat ik echt helemaal zie zitten
maar ik heb bijna geen tijd en heb ik wel een keer tijd dan ben ik zo moe .

Echt ik vind mijn werk heel erg leuk maar ben altijd wel weer blij als ik thuis ben.
Ik vind dit echt heel erg moeilijk om aan te geven bij mijn baas want dat is het type
ik kan het ook , dus jij ook .
Daarbij komt nog eens dat ik heel erg veel leer in dit werk en het bied zeer goede mogelijkheden
voor eventueel toekomstig ander werk .

Ik heb de functie gekregen die ik nu heb omdat hij mij daar geschikt voor acht .
En ik wil hem niet teleurstellen en daarbij dit is gewoon een mega kans
want niet iedereen promoveerd binnen een jaar zonder diploma .

Maar ik merk gewoon dat het me teveel word .
Ik heb laatst 4 dagen achter elkaar zo'n 10 uur per dag gewerkt en een paar dagen daarna 2 keer 12 uur .
Nu wil dat prima want als je bezig bent vliegen de uren voorbij .
Maar dan ben je klaar en ik stort helemaal in en kom jankend thuis .

Hoe kan ik mijn baas nu het beste aangeven dat het zo niet wil .
zoals ik al zei hij is het type als ik het kan kan jij het ook .
Toegegeven het is een harde werker maar nu al versleten in zijn knieen met 45 jaar .
Ik wil zo niet worden maar ik wil deze kans ook niet voorbij laten gaan .
het is ook niet dat ik niet wil , integendeel ik wil heel erg graag maar het word gewoon teveel .

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken ?

zie dat het een lang verhaal geworden is mijn excuses

Paardennamen

Re: Werk word teveel , hoe het beste aangeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:08

Toch maar een gesprekje aanknopen met je baas, want zo gaat het natuurlijk niet langer Ach gut Nog even en hij heeft helemaal niets aan jou omdat je overspannen thuis zit. Pas goed op jezelf hoor!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 18:16

Dank je voor je berichtje

Het probleem is juist dat ik niet zo goed weet hoe ik een gesprekje met hem aan moet knopen
nou ja weet wel hoe maar wat te zeggen en hoe te zeggen .

Heel graag wil ik mijn functie nu niet kwijt
Want dit bied mij mega kansen.
Maar ik ben bang dat als ik een stapje terug wil doen ik ook mijn functie kwijt ben
en dat wil ik eigenlijk voorkomen omdat ik dit niet zomaar weer krijg .

het werk kan ik prima aan (en krijg daar ook vaak complimenten over ) maar de uren worden teveel
als ik dit nu aangeef ben ik bang dat hij denkt dat ik het werk niet aankan
en ben ik bang dat ik niet verder vooruit kom

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:19

Vraag om een gesprekje en vraag om minder uren, niet minder veranwoordelijkheid.
Natuurlijk wil hij niet dat jij straks overspannen thuis zit... beter op tijd aan de bel trekken. Kan me ook niet voorstellen dat er veel mensen staan te springen om die baan met zoveel uur...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:23

weet je, ik heb ook twee dames die geen nee zeggen en hun verantwoordelijkheden meer dan nemen........... die maken ook gruwelijke weken......... en zo af en toe zeg ik...... "joh ...., je bent nu even een weekje ziek!!" en dan stuur ik ze naar huis...... betaal ze gewoon door, zodat ze even bij kunnen tanken Lachen

Jij moet even aangeven aan je werkgever, dat je heel even een weekje rust wil Lachen en even een weekje halve kracht wil draaien Lachen

een beetje baas begrijpt dat wel, zeker als je zo een topinzet hebt Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:38

Ik denk niet dat je aan een weekje genoeg hebt TS, want dan ben je na een paar weken weer op hetzelfde punt waar je nu bent. Gewoon op je baas afstappen en vertellen wat je nu ook hier verteld hebt. Waarschijnlijk zal hij niet eens doorhebben dat het allemaal zo zwaar voor je is omdat je gewoon je werk goed doet zonder mopperen.

Ik denk niet dat je je functie zomaar kwijt raakt hoor, je hebt toch een contract neem ik aan? En als je straks overspannen thuis zit heeft je baas ook niks aan je en dat zal hij zich ook wel realiseren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:48

KiWiKo schreef:
weet je, ik heb ook twee dames die geen nee zeggen en hun verantwoordelijkheden meer dan nemen........... die maken ook gruwelijke weken......... en zo af en toe zeg ik...... "joh ...., je bent nu even een weekje ziek!!" en dan stuur ik ze naar huis...... betaal ze gewoon door, zodat ze even bij kunnen tanken Lachen

Jij moet even aangeven aan je werkgever, dat je heel even een weekje rust wil Lachen en even een weekje halve kracht wil draaien Lachen

een beetje baas begrijpt dat wel, zeker als je zo een topinzet hebt Lachen

Zo zouden er meer moeten zijn..
Als ik geen nee zeg dan rijzen mijn uren echt de pan uit!
Dat heb ik ook moeten leren.. Maar ik moet om mezelf denken en een ander doet dat niet voor mij is gebleken.
Ik zal er altijd voor ze zijn in geval van. Ja
Draaide dagen van minimaal 11 uur, dat is leuk, maar niet als ze je maar in blijven plannen en plannen.
Op een gegeven moment stond ik evenveel ingeroosterd als de leidinggevenden met een gróóóte voorsprong op de rest van de vakantiewerknemers.
Op zich leuk, maar als je de godganse dag moet lopen lopen lopen word je daar moe van op je 16e. Clown

Ik houd van mijn werk, mijn hart ligt daar.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:55

Leiding geven is delegeren.Van die drie mensen is er geen die afentoe eens de opening of sluiting kan overnemen?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:01

Ik ga met jodi mee.

En hartstikke leuk en mooi dat je het leuk vind en veel leert. Maar je werk is je werk en daarnaast heb je je vrije tijd voor jezelf.
Hoe het zegt? Echt gewoon op de man af. Dat je super tevreden bent en het naar je zin hebt maar dat je graag wat minder uren wilt draaien.

Wat staat er in je contract qua uren en tijden?

Ik heb juist een beetje het tegen over gestelde, ik wil nu meer dagen gaan werken maar mn baas zegt bekijk het maar. Je bent nu nog te moe en met je ziekte bezig. Ik wil niet dat je jezelf straks moe werkt. En ik krijg ook op mn flikker als ik hem 's avonds nog mail over t werk, 'je krijgt morgen pas antwoord, nu naar bed!' Tong uitsteken

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:46

Zorg vooral dat het geen zeurgesprek met je baas wordt (maar zo kom je ook helemaal niet over hoor). Geef duidelijk aan wat je WEL aankan, en wat je WEL heel leuk/interessant vind om te doen, maar ook de dingen die je gewoon te veel worden. Eerlijk zijn, met een positieve insteek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:50

Ik weet niet wat voor baan je hebt, maar ik vind dit eerlijk gezegd misbruik maken van personeel.

Hier moet je heel snel over gaan praten, want niemand houdt dit vol. Als je denkt dat je dan een zeur bent of niet volwaardig bent of niet voldoet, dan heb je echt de verkeerde baas getroffen. Wakker worden, maar dit is ook niet toelaatbaar volgens de arbowet!!!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:11

[LZP] > [STW]

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:08

Niet normaal dagen van 10 uur! Je MOET ook een rustpunt hebben om je hoofd leeg te maken, zodat je je kan ontspannen. Door bijvoorbeeld weer een rijpaardje te nemen.

Zorg dat je zelf je eigen grenzen aangeeft. Iemand anders doet dat niet voor je. Sterkte ermee.