Naja... Leraren die het niet met elkaar eens zijn??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Naja... Leraren die het niet met elkaar eens zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:11

Naja zeg ik stond vandaag met een mond vol tanden... Van af het begin van het jaar besloot ik op school erg goed mijn best te doen, zodat ik naar mijn rapport misschien wel een niveau hoger mocht. Ik heb voor alle vakken goed geleerd en dat was ook te merken... Mijn laagste cijfer was een 7.5[voor Nederlands] en mijn hoogste cijfer een 9. [voor gym] De rest van de cijfers was allemaal tussen de 7.5 en de 8.5. Tamelijk goede cijfers dus... Voorheen had ik ik ook al goede cijfers allemaal 7, maar dat deed ik zonder te leren, nu met leren zijn mijn cijfers dus een stuk hoger. Dus ik ging naar een leraar heen om te vragen of ik geen niveau hoger kon... Hij zei dat dat met zulke cijfers makkelijk moest kunnen, maar hij zei er wel bij dat ik dat moest overleggen bij mijn mentor en waarom ik daar niet gelijk heen was gegaan? Nouja heel simpel ik kan het totaal niet met mijn mentor vinden, en ik vind het ook absoluut niet prettig om daar met hem over te praten... Nouja uiteindelijk toch een gesprek aan gegaan met mijn mentor, ik heb hem het hele verhaal uitgelegd en hij begon een beetje vies te lachen en zei nee dat kan niet... Dus ik vraag aan hem waarom dat niet zou kunnen? Hij zei toen van alles behalve waar ik om vroeg... Dus ik was natuurlijk behoorlijk teleurgesteld, vooral omdat die andere leraar zei dat dat zeker met mijn cijfers zou moeten kunnen... Mijn ouders vinden dit ook wel vreemd en gaan binnenkort een gesprek met mijn mentor aan. Ik vind het zelf echt heel erg apart dat de leraren zo langs elkaar heen praten, de een zegt dat het absoluut moet kunnen, en de andere zegt dat het absoluut niet kan, en heeft daar voor geen eens een goede reden op. Bah ik vind dat echt niet grappig, ik had echt me best er op gedaan, en ik had ook zeker gedacht dat kon. Fijn dat je zulke dingen op bokt kunt gooien, want dat lucht enorm op. Lachen
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 25-11-08 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

gamblerlover

Re: Naja... Leraren die het niet met elkaar eens zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:12

Ga eens naar de teamleider van jou afdeling! Hier zijn wel bepaalde richtlijnen voor hoor!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:36

Welk niveau doe je nu en in welke klas zit je? Volgens mij is het sowieso al lastig om halverwege het jaar in te stromen, ook al zijn je cijfers nog zo goed. Wat gamblerlover zegt is sowieso een optie. De teamleider staat namelijk boven jouw mentor en heeft een overzicht van alle leerlingen, plus een overzicht hoevaak te laat en eruit gestuurd. Waarschijnlijk heeft deze ook een globaal beeld van jouw houding.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:42

Ik zit in het 3e jaar van VMBO GT. Lachen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:48

Dan ga je naar de havo toch? Had je trouwens in de eerste twee jaar niet dat je op twee nivo's werd beoordeeld? (vmbo-havo bijvoorbeeld)

Ben je trouwens al bij een decaan langs geweest om je verder in te lichten wat je kan verwachten?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:54

Ik heb die testen nooit gehad, wss omdat ik in het 1ste jaar door omstandig heden van december tot juni niet naar school ben geweest.
Ik heb verder nog niet gepraat met mijn decaan ik denk dat ik daar donderdag even naar toe ga. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:55

Ik zou ook naar iemand toe gaan die boven jouw mentor staat wat dat betreft. Als jouw cijfers zodanig zijn dat je een niveau hoger zou mogen volgens de richtlijnen van school dan zou dat dus gewoon moeten kunnen, ookal zegt je mentor van niet.

Laat het er niet bij zitten, want het zou zonde zijn als je te laag zit voor je niveau alleen omdat je mentor dwars ligt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:57

Kir_Ples schreef:
Ik heb die testen nooit gehad, wss omdat ik in het 1ste jaar door omstandig heden van december tot juni niet naar school ben geweest.
Ik heb verder nog niet gepraat met mijn decaan ik denk dat ik daar donderdag even naar toe ga. Lachen

Zeker doen ivm voorlichting. Want als je nu nog over kan kun je namelijk ook al gaan kijken welk profiel jij wilt. Het zou zonde zijn als jij nu eerst het vmbo moet afmaken en vervolgens in het vierde jaar havo weer moet instromen. Bovendien als jij je al goed in je opleiding verdiept hebt sta je nog wat sterker omdat je er niet alleen goed over nagedacht hebt en naartoe gewerkt, maar ook omdat je weet wát je moet doen en kan verwachten. Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:27

Dit moet bepaald worden in een rapportvergadering Kir_Ples, niet alleen door je mentor. Dus laat je ouders een schriftelijk verzoek indienen bij de (con)rector/afdelingsleider.
Overigens hangt promotie niet alleen af van je cijfers maar ook van je werkhouding, dus zorg dat je op dat punt ook echt overtuigend werkt.