Wie heeft een Eenmanszaak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien

Wie heeft een Eenmanszaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 19:47

Ik ben van plan om een eenmanszaak op te richten. Nu maak ik verschillende websites voor mensen/bedrijfjes, maar hier vraag ik nog geen geld voor. Dit wil ik nu wel gaan doen en ik wil me ook laten inschrijven bij de KVK.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand tips geven??

Sisco4life

Re: Wie heeft een Eenmanszaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:49

Je moet dan naar een kantoor van de Kvk bij jou in de buurt gaan mét legitimatie om je in te schrijven. Daar kunnen ze je alles ook verder uitleggen Knipoog
*staat bij mij ook op de planning*

Voor meer info kan je ook hier kijken:
http://www.kvk.nl/others/search_results ... =landelijk

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:57

Heb even navraag gedaan bij mijn vriend die als zzp-er staat ingeschreven. Op de site van de Kamer van Koophandel staat volgens hem alle informatie die je nodig hebt. Hij zei dat je je moet realiseren dat je als eenmanszaak minimaal 1225 uur (uit zijn hoofd) per jaar aan werkuren moet maken om recht te hebben op aftrekposten. Naast inschrijving bij de KvK moet je een VAR-verklaring (een VAR-WUO) aanvragen bij de belastingdienst. Als zzp-er moet je aan alle opdrachtgevers namelijk een kopie van de VAR-verklaring, kopie van je ID-bewijs en kopie van je algemene voorwaarden (gebruik de FENIT 2003) geven. Mocht je nog vragen hebben, dan zijn welkom. Veel succes met het opstarten van jouw onderneming!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:00

Hoeveel tijd ben je kwijt aan je klanten ? de regels zijn zo dat als je wat bijklust, je dit aan de belastingdienst op moet geven als "inkomen uit overige werkzaamheden" (als je daarnaast ook een baan hebt)

als je echter hard kunt maken dat je 1200uur per jaar bezig bent met websites bouwen, dan heb je bv de zelfstandigen aftrek, startersaftrek de eerste 3 jaar en MKB korting op je winst van 10% en dat is best wel veel !

Het oprichten van een bedrijf stelt helemaal niets voor.... KVK duurt misschien 15 minuten en je hebt een bedrijf ! belastingdienst krijg je vanzelf in het vizier, met allerlei vragen. Het moeilijkste van dit alles is je arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar gelijk een hele belangrijke ! Ik heb de creme de la creme van AOV genomen, duurde 4mnd incl. uitgebreide medische keuring, voordat dat rond was. Zonder deze verz. zou ik echter geen minuut voor mezelf willen werken.

VAR verklaring heb je nodig als je langdurende opdrachten hebt bij klanten (dat kan ik bij jou niet inschatten) maar als je al 6 opdrachtgevers per jaar hebt hoef je je daar geen zorgen over te maken.