Algemene Cultuurwetenschappen, waar, en wie nog meer??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_C

Algemene Cultuurwetenschappen, waar, en wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:17

Hoi allemaal!

Ik denk dat ik eindelijk mn studie heb gevonden, en jawel algemene cultuurwetenschappen Tong uitsteken
Nou ben ik er alleen nog niet over waar ik het ga volgen...
Ben afgelopen zaterdag naar de open dag van de Erasmus@Rotterdam geweest en dat was wel heel erg leuk eigenlijk, echt precies wat ik wilde werd er verteld laat maar zeggen Lachen
Maarr als ik naar Rotterdam ga moet ik op kamers, en dus ga ik as zaterdag bij de UvA kijken, en hoop ik heel erg dat het niet tegen gaat vallen... Al zijn er volgens mij wel een aantal duidelijke verschillen (tenminste als ik ze zo vergelijk, met bijv studiekeuze123.nl ed).
Nog meer mensen die misschien deze studie gaan doen of al doen?? Haha!
En misschien er meer over kunnen vertellen?

Groetjes!

Amaryllis

Re: Algemene Cultuurwetenschappen, waar, en wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:06

Vriendinnetje van mij heeft het een jaar gedaan, maar die is gestopt. Het lijkt allemaal erg op een praktijkgerichte studie, maar in de echte praktijk viel dat bij haar dus enorm tegen. Allemaal hele dikke moeilijke boeken over rare onderwerpen! Ze heeft wel in 1 jaar haar P gehaald, maar toen naar HBO-V gegaan Huilen van het lachen Was in Nijmegen trouwens..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:09

Mijn eigen ervaring met de Erasmus Universiteit is dat ze op de open dagen de studies goed aanprijzen, maar dat de werkelijke studie tegenvalt.
Ik heb 1 jaar psychologie gestudeerd, via PGO, maar je wordt gewoon losgelaten op de stof en verder mag je het zelf uitzoeken.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:35

Hmm dat is wat minder ja, maar op de universiteit wordt je toch altijd gewoon losgelaten, en als je hulp wil hebben, moet je dat zelf regelen toch?
Enn ga wel een dagje sowieso mee proefstuderen en wss nog een meeloopdag (al wordt dat natuurlijk meestal ook iets anders gedaan dan dat het in het echt gaat)...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:40

Ok, ik zal me iets nader verklaren Lachen

Wij werkten in groepjes met blokboeken. In die boeken stonden een aantal voorbeeld verhalen met een verborgen probleem erin. In dit groepje moesten we met zn allen bedenken wat het probleem was en hier vragen bij bedenken. Vervolgens werden we losgelaten in de Bieb, op 20 boeken die aansloten bij het onderwerp van je probleem. En ga maar zoeken...
De volgende keer bespraken we het dan en dan was het hopen dat je het goede had gevonden en voldoende voor de bloktoets. Vaak was dit echter niet het geval en dat maakt het lastig voor de Voortgangstoetsen die je meerdere keren per jaar voor alle stof kreeg.
Hulp regelen? Tutoren zijn nauwelijks bereikbaar of ze zeggen dat je beter moet zoeken of overleggen met mede studenten. Veel tutoren waren zelf 3e of 4e jaars en zelf erg druk met onderzoeken voor hun afstuderen.
Nee, voor mij geen goede ervaring met de Erasmus Uni!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 21:51

Dat is idd erg jammer ja
Naja, ik ga zaterdag kijken bij de UvA, en daarna ga ik dan meelopen, en dan hoop ik dat de beste er maar uitkomt.
Iig bedankt voor je uitleg! Lachen

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 18:01

Okee, het wordt dus absoluut geen UvA...
Was daar afgelopen zaterdag, maar het was echt verschrikkelijk Scheve mond
De sfeer die er hing was echt niet leuk en toen kreeg je ook nog is een voorlichting wat echt nergens over ging
Toen nog een studente, maar die kon absoluut niet uit haar woorden komen...
En de hele opbouw van het jaar en de vakken trekken ook totaal niet.

Dus heb er voor gekozen om dus toch uit huis te gaan. Heb me al ingeschreven voor proefstuderen bij de Erasmus (als ik toegelaten wordt) en dan wordt dat het wss Lachen

Zijn er nog meer die hierheen gaan?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 09:20

Ik ken iemand die dezelfde studie doet in Tilburg. Misschien zou dat ook nog een optie zijn als Rotterdam je niet bevalt. Maar ik geloof dat hij zelf niet heel positief was over de nieuwste veranderen en dat hij Nijmegen aanraadde.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 14:48

Hmm volgens mij zeiden ze in A'dam dat er in Nijmegen ongeveer hetzelfde aan toe gaat als bij hun, dan zou dat ook geen optie zijn Scheve mond Maarja, wacht gewoon de proefstuderen maar af, en ben er al wel echt bijna zeker van om naar Rotterdam te gaan Lachen
Wel bedankt voor je reactie!