Studiefinanciering diergeneeskunde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Studiefinanciering diergeneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 14:47

Ik studeer diergeneeskunde, en ik heb een vraagje over mijn studiefinanciering.

Ik studeer dus minstens 6 jaar, maar ik heb gehoord dat ik maar 4 jaar studiefinaciering krijg. Klopt dit? In dat geval ga ik hem namelijk stopzetten, omdat ik momenteel nog inwonend ben en dus relatief weinig krijg, en ik later wel op kamers wil en dan dus beter mijn uitwonende beurs kan ontvangen.

Weten jullie hoe dit zit?

none

Re: Studiefinanciering diergeneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:53

Ja Ja Knipoog

Ik studeer zelf geneeskunde en dat duurt dus ook minimaal 6 jaar. Als je een studie doet die langer duurt dan krijg je ook langer stufie. Vertragingen en dergelijke tellen dan natuurlijk niet mee. Het aantal jaren dat je studie normaalgesproken duurt krijg je je stufie. Lachen

Tenminste, dat is mij altijd verteld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 15:11

Dat dacht ik dus ook, maar ik heb gehoord dat je voor geneeskunde ook maar 5 jaar krijgt... Vind ik vreemd, omdat wij gewoon niet korter over onze studie kunnen doen dan 6 jaar...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:12

Volgens mij is dat niet waar hoor? Heb daar nog nooit iemand over gehoord!
Hoe kom je daarbij dan?
Ik weet niet beter dan dat ik gewoon 6 jaar studiefinanciering krijg.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 15:16

Mijn moeder kwam ermee en mijn zus is er ook heilig van overtuigd. Op de site van de ib groep staat echter dat je in principe 4 jaar krijgt, voor een bachelor van 3 jaar en een master van 1 jaar. Maar als je een master van bijv 2 jaar doet, dan krijg je een jaar extra stufi. Daaruit concludeer ik dat ik dan dus gewoon 6 jaar krijg...

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:18

Dit staat op de site van de ibgroep. volgens mij krijg je de duur van je studie dus gewoon stufi.
Citaat:
Hoelang krijg je prestatiebeurs?
Als je gaat studeren aan een universiteit of hogeschool, krijg je vier jaar prestatiebeurs. Daarna kun je nog drie jaar lenen. Voor langere studies (zoals geneeskunde) kun je meer dan vier jaar prestatiebeurs krijgen. Doe je bijvoorbeeld na je wo-bachelor nog een tweejarige masteropleiding, dan krijg je één jaar extra prestatiebeurs. Stap je na je hbo-bachelor over naar een tweejarige master, dan krijg je ook één jaar extra prestatiebeurs.

en anders even een belletje, weet je het zeker.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:19

Eigenlijk weet ik het ook wel zeker Ja
Je krijgt gewoon je 6 jaar stufi. Zou opzich wel een goede stunt zijn omdat niet te krijgen. Zouden er meteen een stuk minder studenten dit willen doen, scheelt weer bij de loting Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:21

Ik heb gewoon 6 jaar stufi gehad. Daarnaast kun je, als je wachttijd hebt i.v.m. coschappen, afstudeersteun aanvragen bij de uni. Ik ben twee jaar geleden afgestudeerd dus ik neem aan dat het nog steeds zo is.