Wat is een Follow-up??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Wat is een Follow-up??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:53

Tijdens onze presentatie willen wij een tabel gebruiken om de onderzoeksresultaten weer te geven. Deze tabel bestaat al en wordt met toestemming overgenomen in de presentatie!
Er staan 2 tabellen: Nameting en Follow-up. Nou is ons probleem wat voor onderzoek een een Follow-up? In de zin van Follow-up care betekend het nazorg.

Op internet heb ik dit gevonden wat duidelijk heeft gemaakt dat het om een onderzoek gaat. http://www.nji.nl/eCache/DEF/38/375.html

Statistische significantie
Tot voor kort werd het effect van een interventie vooral uitgedrukt in een statistisch significant verschil tussen voor- en nameting, tussen voor- en nameting en follow-up, of tussen de nameting in de experimentele en controlegroep.

Wie kan mij hier mee helpen?

Lise81

Re: Wat is een Follow-up??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:01

Follow-up lijkt mij een vervolg, dus nazorg. Om te kijken of bepaalde effecten na 3, 6 of 12 maanden nog aanwezig zijn.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:02

Ja idd.. Volgens mij is dat het ook.. Kijken hoe de resultaten zijn na verloop van tijd..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:05

Dat kan idd wel kloppen. Het gaat namelijk over verworven competenties door een cursus. Ik neem dan aan dat de nameting gelijk na de cursus is en de follow-up een onderzoek of de competenties na een jaar nog zichtbaar zijn of worden gebruikt?