Call Centre

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Call Centre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:52

Ik was wel benieuwd of er hier ook bokkers zijn die in het call centre hebben gewerkt.

Ben momenteel 3 weken werkloos en ben hier net voor gebeld. Lijkt me eigenlijk niks, maar misschien heb ik er een verkeerd beeld bij dus heb van de week toch een gesprek.

Ben wel benieuwd naar ervaringen!

Thirsa_

Re: Call Centre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:54

is het inbound of outbound?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:58

Dat schijnt inderdaad nogal een verschil te zijn. Klantenservice etc schijnt best leuk te zijn sowieso Clown

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:01

Ze hebben beide maar outbound lijkt me sowieso al niks..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:03

outbound vind ik persoonlijk vreselijk, eens maar noooooit weer.
Inbound is wel leuk Ja (en dan is het nog wel afhankelijk van het bedrijf waar je voor werkt.. heb ik het verleden eens heel kort bij UPC gewerkt en dat vond ik ook verschrikkelijk)

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:08

Hier heb ik (2wkn geleden) ook geprobeerd in te gaan werken. Er werd me verteld dat het wel goed verdiende.. dus ik gesolliciteerd op meerdere bedrijven en bij 1tje op gesprek geweest. Vertelde ze wat ik ging verdiene: 5.64 euro! en ik ben 21. Toen heb ik meteen laten weten dat ik het niet ging doen. bij andere call center waar ze wel betaalde zochten ze weer mensen met ervaring. Dus dat is het niet geworden

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:13

outbound verdient sowieso slechter dan inbound
Ik werk zelf outbound, verdien ongeveer €7,- per uur, ben 22.
Outbound vind ik zelf vreselijk leuk om te doen, al ligt het er aan hoe het bedrijf werkt. Ons bedrijf is erg klantvriendelijk, dus geen doordrammen, of zeiken net zolang tot de klant toegeeft. Ook geen extra bonussen enzo en dus gewoon vast uurloon. Je hebt geen targets die je moet halen etc, zodat je naar de klant toe veel vriendelijke kunt blijven Lachen
Je moet het gewoon een keer proberen, meestal moet je toch gewoon een paar rondes door zodat men ook kan kijken of je uberhaupt geschikt bent voor callcentre werk (mn broertje, 19 heeft ook bij mijn werk gesolliciteerd, maar dus niet aangenomen, omdat hij mondeling wel sterk was, maar te snel de neiging had om in discussie te gaan, maar er zijn ook mensen die tegen over andere mensen prima kunnen praten maar aan de telefoon ineens dichtklappen).

Succes met je beslissing! En voor vragen staat mijn pb box altijd open Lachen

edit: zie net dat je ook in friesland woont, waar kun je aan het werk?
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 27-10-08 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:14

Ik werk zelf ook bij een Call center, gericht op de zorg. Dit is inbound, dus mensen bellen ons. Momenteel werk ik voor de Menzis Servicelijn kraamzorg, zwangere mensen die mij bellen om zich aan te melden voor kraamzorg. Ik krijg goed betaald (9 euro per uur, ben 20 jaar) en het werk is leuk om te doen.
Zelf mensen bellen en ze dingen proberen te verkopen lijkt me dan weer helemaal niets.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:18

Voor welk bedrijf wil je dan gaan werken?
Ik heb het zelf 3 jaar gedaan (bij Cendris)
in en outbound hetzelfde salaris,waren wel erg flexibel met werken!
De sfeer was goed maar het werk zelf minder, inbound vond ik leuker dan outbound.
Uiteindelijk trok ik het niet meer,kreeg last van migraine en ben er mee gestopt,nu werk ik in de thuiszorg alsalphahulp,bevalt een stuk beter.

gootje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:04

Ik werk ook bij een callcenter
Een heel fijn bedrijf dat heel eerlijk is, waar je ook echt nergens aan vast zit en kosteloos en zeer leuke collega's en leidinggevende.
Ik ben 16 en verdien 9 euro per uur!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 09:12

Dat is veel ja! Ik heb morgen een gesprek via een uitzendbureau, ze hebben van alles qua call centre dus weet verder nog niks

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:15

Ja ik heb het gedaan en vond het 10x niks .. nu was het wel werk om de lotto te verkopen .. Vork Dus stond al helemaal niet achter mijn werk.. hallo je spreekt met ... van de lotto .. kent u lotto weekend miljonairs? Elke week weer tig prijzen en als u u nu aanmeld is de eerste maand gratis .. pfffff !!

Heb al een hekel als zulke mensen mij bellen en deed ik het zelf!! Maar goed ik had geen baan en geld nodig... Cool
Eén van de verschrikkelijkste, niet boeiendste, beschamendste baantjes die ik heb gehad !!!
Heb het overigens ongeveer 2 maandjes gedaan .. verkocht te weinig dus heb ik besloten zelf er weg te gaan !! Tong uitsteken

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:21

Ik heb jaren bij een van de grotere call centers in A'dam gewerkt.
Alleen maar inbound (callscreenen) voor een software keten.. was een super leuke opdrachtgever, dus heb daar ook heel erg leuk gewerkt! Iedere belletje was toch weer anders en je krijgt zo'n heeeeeele aparte verhalen Haha!

Maar outbound, dat vind ik een heel ander verhaal.. dat zou ik persoonlijk niet kunnen. inderdaad om wat hierboven staat, vind het zelf ook vervelend om zulke belletjes te krijgen.. dus om het te doen lijkt me ook niet prettig...

Bij inbound, hebben de mensen JOU nodig en zijn dus over het algemeen veel vriendelijker!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:22

Ik begin 1 december bij de T-Mobile Klantenservice. Inbound dus..

Ben heel erg benieuwd Haha!

Ik verdien 9.10 per uur.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:04

ik heb twee jaar outbound gedaan... Never nooit meer wil ik in een callcenter werken.
Heb eerst voor luminus gewerkt... daar was het eigenlijk met smoesjes mensen een contract verkopen... vond ik niet prettig om te doen en ik voelde me echt oneerlijk...
Daarna ben ik overgestapt naar IPGlobalnet in hasselt. Daar heb ik op verschillende projecten gezeten. Ben begonnen met Tele2, wat op zich héél erg leuk was en héél makkelijk te verkopen was. Ik zat daar op 60% verkoop, wat vrij hoog is voor een outbound... (ik wil niet weten hoeveel mensen dat nadien afgezegd hebben hahahaha, maar voor mij telde: verkocht = verkocht).
Daarna heb ik nog belgacom gedaan, telenet, opel (aanbieden van gratis proefritten), Touring (mensen een jaarabonnement verkopen), en mobistar. Uiteindelijk vloog ik buiten op het moment dat ze me verplicht waren een vast contract aan te bieden, en zo gaat dat in zowat elk callcenter heb ik vernomen, althans hier in belgië... Van het moment je 18 maanden werkt voor eenzelfde bedrijf zijn ze je verplicht een contract onbepaalde duur te geven, je bent dan een grote kost en dat doen ze dus niet... Een week nadat ik buiten gevlogen was kreeg ik alweer een telefoontje van het interimkantoor om opnieuw te beginnen bij IPG. Dat heb ik geweigerd.

Het verdient echt niet goed en bij IPGlobalnet was je echt maar een nummer, de mensen die je moesten begeleiden keken op je neer en behandelde je als een stuk str*nt...
No way dat ik nog ooit voor een callcenter zal gaan werken!

Ondertussen heb ik werk gevonden in een videotheek als directie-secretaresse. Die job bevalt me enorm goed! Véél afwisseling, boeiend en waar ik voor gestudeerd heb!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:06

Ik heb 8 maanden bij een callcenter gewerkt Lachen.

Eerst alleen inbound, daarna outbound erbij.

Outbound moet je echt liggen, je krijgt vaak chagrijnige mensen aan de telefoon, daar moet je tegen kunnen. Voor mij was het een paar maanden leuk, daarna was ik er echt klaar mee. Helemaal als je mensen dingen moet aansmeren enzo, vreselijk!

Inbound is wel leuk! Hangt natuurlijk helemaal van het project af! Maar bijvoorbeeld een klantenservice, bestellijn o.i.d. vond ik persoonlijk leuk werk Ja. Sommige mensen maak je gezellig een praatje mee, dat houd het leuk.

Je kan het altijd gewoon proberen, en als het je toch niet ligt gewoon stoppen toch? Lachen Callcenter verdient over het algemeen ook erg lekker Knipoog