DA assistente, wie heeft het diploma en werk je er nu ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

DA assistente, wie heeft het diploma en werk je er nu ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:28

hoihoi,

even een vraagje,
ik hoop binnenkort een opleiding te kunnen doen,
volwassenen onderwijs.

1 van de opties die me leuk lijkt is dierenarts assistente.
vandaar dat ik benieuwd ben wie dat ook heeft gedaan,
en waar je uiteindelijk bent gaan werken,
bij een dierenarts, of elders omdat er geen werk in te vinden was.

het nadeel van de opleiding vind ik dat het niet bepaald breed is,
het leuke eraan vind ik dat je veel kennis opdoet over de medische kant bij dieren.

wat het werk inhoud weet ik wel zo ongeveer, heb een tijd stage gelopen bij een dierenarts,
maar de opleiding toen niet afgemaakt.

Anoniem

Re: DA assistente, wie heeft het diploma en werk je er nu ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:08

ik wil deze opleiding ook gaan volgen omdat ik vanmiddag ontslagen wordt en dan ook van school moet ( werken&leren) maar van wat ik heb gehoort is het erg moeilijk om er werk in te krijgen. Zie het maar zo: ik woon in vlaardingen en daar zijn 3 dierenartsen, elk jaar komen er honderden mensen die de opleiding gedaan hebben dus is er geen werk in! OOk heb ik van veel mensen gehoort dat ze aan de opleiding begonnen maar moesten stoppen omdat er geen stage plaatsten waren. maar dat ligt denk ik ook aan de regio waar je woont, ik in de randstad.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:13

Mijn zusje heeft de opleiding tot para verterinair gedaan in Barneveld. Het is idd moeilijk om aan werk te komen, gelukkig had zij een hele goede lijst met verschillende goede stagereferenties. Ze heeft nu een baan voor 30 uur p/w.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:15

ja dat kan wel want je moet erg veel stages lopen! ik zit nu nog heel erg te twijfelen of ik die opleiding ga doen want: ik vind alles zielig en ik heb een vriend en 2 honden en als ik hier de opleiding ga doen heb ik ook gehoort dat je een aantal maanden intern moet bijv. in brabant en ja dan is het moeilijk om 5x op een dag naar de randstad te gaan om de honden uit te laten

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:20

Mijn zusje is idd ook op kamers gegaan, heen en weer reizen vanuit zeeland is dan echt niet te doen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:30

Ik volg zelf de opleiding para-veterinair maar ik ga switchen naar dierverzorging. niet omdat ik de opleiding niet leuk vindt want dat vind ik juist wel! de medische kant en het contact met de mensen. het lijkt mij erg mooi werk.

maar ik wil docent dierverzorging worden dus ik wil me wat breder laten opleiden. dierverzorging is meer richting de management en ook meer gericht op verschillende dieren/voortplanting/gezondheid/voeding em gedrag e.d.
heel leuk ook.

qua werk zoeken denk ik idd ook dat het lastig wordt, je meot net geluk hebben denk ik. er hingen hier laatst een aantal advertenties van verschillende klinieken/dierenarts praktijken.