tantjeuh schreef:Van de moment dat leraren het echt vervelend beginnen te vinden, is het vaak ook vervelend voor een deel van de klas, het deel dat wel iets wilt leren (of moeilijkheden heeft met de leerstof of...). Als het op die manier is, dan hoeft het voor mij ook helemaal niet.
Maar aan de andere kant.. In mijn twee laatste jaren van het middelbaar zat ik in een behoorlijk 'mondige'/'expressieve' klas, waar altijd wel een paar grappenmakers er bovenuit staken. Discussies aangaan met leraars, over onderwerpen die echt volledig idioot zijn (maar op één of andere manier wel op zulke serieuze manier gebracht werden, dat elke leraar erin meeging), beginnen zingen in het midden van de les (waarop iedereen gewoon eventjes begint mee te zingen en er vervolgens nog twee mensen opstaan om een dansje te placeren),... Maar onze klas was wel één van de favoriete klassen om aan les te geven bij veel van onze leraars, onze klastitularis heeft ons tot tweemaal toe uitgenodigd bij haar thuis voor een etentje met heel de klas, iedereen is vlotjes geslaagd, en momenteel zijn wij de enige klas van ons volledig afstudeerjaar, die na 4 jaar nog minstens drie/vier keer met de volledige klas 'reunies' organiseert..
Een beetje amuze in een klas is nodig om een tof groepsgevoel te krijgen, zolang het maar niemand stoort..
Hé, dat zingen ga ik onthouden!