Moet jij ook dit jaar je profielwerkstuk maken? En voor welk vak, welk onderwerp heb je gekozen, werk je alleen, in een groepje, hoe bevalt dit?
Zelf heb ik het al bijna afgerond, we hebben 31 Oktober presentatie. Mijn school geeft 60 uren vrij om er aan te werken, en tot de presentatie hebben we ook geen proefwerken maar dan verwachten ze dus wel dat je het 13 Oktober inlevert en de 31e gezellig je presentatie komt houden...
Mijn onderwerp was *tromgeroffel* "Groei van tweekleppige schelpdieren in de Waddenzee" Het klinkt niet bijster interessant maar we zijn dus wel 5 keer naar het wad geweest en hebben daar die schelpen op staan graven (dat tikte aardig aan, met z'n tweetjes 110 uur per persoon eraan besteed). We hebben heel veel hulp gehad van het NIOZ, dat is een onderzoekscentrum op Texel.
Ik had eigenlijk liever een onderzoek gedaan naar iets met paarden... maar goed, die schelpen staan wat beter stil

ik had geen biologie en ik mocht het bij nederlands. Maar dat maakt nu toch ook niet meer uit geloof ik? volgens mij mag het nu bij elk vak?

ik werk namenlijk op de zaterdagen bij een bank .. dus heb wel wat productkennis
..
. Bij ons ging het toch wel heel anders dan ik hier hoor. Wij moesten met zijn tweeën en dan moest je 2 of 3 vakken uit je profiel combineren en daar een werkstuk over maken. Het werd afgesloten met een presenatieavond waarin iedereen zijn werkstuk moest presenteren (A en B kant was gescheiden) en als publiek hadden we natuurlijk de andere leerlingen, leraren van de B kant (ik deed de B kant) en familie van de leerlingen.