IB-groep: tijdelijk stufi/ov stop zetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suor

IB-groep: tijdelijk stufi/ov stop zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:33

Hey bokkers!

Momenteel studeer ik pedagogische wetenschappen aan de uni in Leiden en als het goed heb ik in juni 2009 mijn bachelor in the pocket. Nu zit ik eraan te denken om in september 2009 voor een half jaar naar Griekenland te gaan om daar vrijwilligerswerk te doen. Als ik dan terug ben wil ik in februari 2010 beginnen aan mijn master (waarschijnlijk in Utrecht).

Aangezien ik al een jaar studievertraging heb opgelopen, is mijn recht op studiefinanciering aan het eind van het schooljaar 'op'. Mijn ouders betalen mn studie en van mn salaris kan ik prima rondkomen dus in februari 2010 wil ik dan een nullening nemen zodat ik nog wel gebruik kan maken van mn ov.

Is het nu gewoon mogelijk om m'n ov in juni 2009 in te leveren (ik schrijf me dan ook uit op de universiteit) en dan per februari 2010 een lening met ov aan te vragen? Per februari sta ik dan ook weer inschreven op de uni.

Ik heb al op de site van de IB-groep gekeken, maar die vind ik altijd zo onduidelijk Clown Is er hier misschien iemand die hier ervaring mee heeft en/of mij kan vertellen of het zo allemaal kan?

Alvast bedankt Lachen!

efaa

Re: IB-groep: tijdelijk stufi/ov stop zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:38

ik weet wel dat je je studiefinaciering en lening stop kunt zetten als je tijdelijk stopt met je studie al is het maar voor een paar maanden, het lijkt me dus ook dat je dat kan doen voor je ov in januari krijg je een nieuwe ov dus als je die niet neemt zeg maar kun je lijkt me later weer een nieuwe krijgen. ik denk niet dat bijv als je nu je studie stopt voor november en dec je ov nog kunt stop zetten omdat je die kaart al hebt. je ov is tot december geldig. (maar dat is maar wat ik denk he) zeker weten doe ik het niet. als ik jou was zou ik even naar de IB bellen dan weet je zeker hoe het zit. Maar het lijkt me dus dat het wel kan.

Marieke_K

Re: IB-groep: tijdelijk stufi/ov stop zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:53

Ja je kan je OV tijdelijk op zeggen. Je moet dit melden bij de IB-groep, je uitschrijven bij je opleiding en je OV inleveren op het postkantoor. Later kan je deze dan weer opnieuw aanvragen.

Zo heb ik het een aantal jaar geleden gedaan toen ik stopte met de ene HBO opleiding, een half jaar ging werken en vervolgens weer verder ging studeren. Ik heb toen het laatste half jaar ook een nul-lening gehad (moet je wel zelf even aanvragen, anders gaan ze je automatisch het bedrag wat je aan stufi krijgt lenen).