Zelf stageplek zoeken is een ramp!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Zelf stageplek zoeken is een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 18:34

Als eerstejaars fysiotherapie-studente moet ook ik er aan geloven: stage. Opzich helemaal niets op tegen, lijkt me zelfs super! Alleen.. de plek moeten we zelf zoeken. En dat is een ramp!
Ik woon net 2 maand in Nijmegen en ken niemand in deze omgeving (kom uit Twente, familie woont allemaal in Twente..) Ga maar eens zoeken dan!

Probleem is vooral dat we stage lopen bij 1 persoon van 55+. We moeten diegen bij helpen bij alledaagse dingen (kan echt vanalles zijn. Van leren computeren tot reizen met het ov tot sport uitkiezen tot sociaal netwerk opbouwen.) En ja, ik weet niemand die dat nodig heeft hier. Ben al langs twee verzorgingstehuizen geweest, maar daar moest ik terugbellen/-mailen. Netjes gedaan, kreeg ik niets terug of ik werd maar doorverwezen naar een centraal punt, waar ik ook niets aan heb.

Ik ben het einde nabij, aangezien we over een aantal weken al moeten beginnen (liefst begin je nu al, omdat je er echt veel tijd in moet steken.) Ik ben geneigd briefjes op te gaan hangen, maar denk niet dat je daar ook veel mee bereikt..
Aangezien ik weekend-ov heb, kan ik ook niet in mijn oude woonplaats rondneuzen (we moeten +-80 contacturen maken).

Volgensmij mogen jullie geen mensen aandragen via dit forum (per pb mag dat van mij wel Haha! ), maar gewoon tips hoe ik iemand kan vinden zou ook echt super zijn!
Alvast bedankt Lachen

Spoec

Re: Zelf stageplek zoeken is een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:55

Bellen !
Dat is echt de enige tip die ik je kan geven, gewoon op internet zoeken naar instanties en bellen.
Maar het is geen gewone stage in de fysiopraktijk? Anders bellen naar praktijken?
Of eens kijken in je oude woonplaats? Dan voor je stage maar wat meer reistijd naar je oude woonplaats, maar daar heb je in elk geval contacten.
In de loop van de tijd bouw je contacten op!
Ik moet je zeggen dat ik tot nu toe geluk heb met mn stages, moet ze ook zelf zoeken, maar tot nu toe worden ze me nog aangeboden Lachen
* Als je echt niets kunt vinden moet je dat aangeven op school, officieel horen zij iets voor je te regelen wanneer dat zelf niet lukt.
Succes!

Mars

Re: Zelf stageplek zoeken is een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:50

Of zoek eens op vrijwilligerswerk met ouderen, hier in omgeving Rotterdam is daarin in ieder geval ontzettend veel te vinden.
Succes met je zoektocht, ik weet hoe moeilijk het is...