Jaren aan de studie en nu komen de twijfels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Jaren aan de studie en nu komen de twijfels...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:15

Hai!

Ik ben nu bezig mijn bachelor van psychologie (uni) af te ronden en nu komen de twijfels...

Wil ik door met psychologie? Wil ik iets heel anders doen namelijk human resource management? of toch nog rechten?

Psychologie trekt mij eigenlijk niet meer... ik wil absoluut niet mensen behandelen en ben al die stoornissen een beetje beu Nagelbijten / Gniffelen
Nu is er wel arbeids, personeels en organisatiepsy, maar kun je daar wel je brood mee verdienen? Er zijn immers zoveel afgestudeerde psychologen!

Human resource management lijkt mij daarom ook erg geschikt: past helemaal in het huidige arbeidsproces! Maar dat is alleen een master... dan heb ik dus alleen maar mijn bacholor psychologie en de master in hrm.

Rechten... volg nu een vak recht voor niet juristen en eerlijk gezegd: valt mij niet tegen! Het is leuker dan ik dacht (maar wel moeilijker). Maar ja... ik zie mij nog niet in een managersfunctie als jurist in combi met de psychologie opleiding Nagelbijten / Gniffelen-

Wie heeft nog meer last van die twijfels? en wat doe je ermee? (naar een mastersbeurs gaan? studieadviseur van eigen opleiding, of ook die van andere opleidingen? )

joopiexx

Re: Jaren aan de studie en nu komen de twijfels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:28

Zelf ben ik student Pedagogiek. Ik doe de HBO studie dus geen uni.
Nu zit ik in het laatste jaar, en ga dus afstuderen. Maar ik heb geen idee wat ik eigenlijk met pedagogiek wil doen. Ik ben eens verder gaan kijken wat er op aansloot en wat ik echt leuk vond.
Ik heb nu besloten hierna een Master te gaan doen.

Waarschijnlijk komt mijn twijfel door de vaagheid van de opleiding. Wat je precies met je opleiding kan doen, en veel organisaties weten niet wat je allemaal kan/mag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:30

Daarom is mijn twijfel er ook:
Wat moet ik later er in vredesnaam mee Verward
Ik mag voor aop psychologie ook geen praktijk stage volgen (wel onderzoeksstage... woepie) dus dan weet ik alsnog niets!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:32

was pb

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:46

Achteraf had ik ook veel beter HBO kunnen doen, had dan personeel en arbeid willen doen Lachen (net als mijn pa Clown) maar ja... ik moest en zou naar de uni! Vond het anders zo zonde van mijn vwo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:50

En foresische criminologie? Dan is het een voordeel dat je ook psychologie hebt gehad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:52

Hmm wat zijn de arbeidskansen van dat vakgebied?

hihi weer een keuze die mij wel wat lijkt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:52

Informeren!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:35

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:43

Hmm daar val ik buiten zo te lezen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:13

Ik doe SBRM (small business en retail management), ben nu bezig met mn afstuderen (eerst nog 1 normaa blok, en dan een half jaar afstuderen)... Wat ik hierna kan doen?
Pfff, manager worden ergens, maar wil ik dat wel....

Ik werk liever met mn handen. Als ik vandaag de mogelijkheid had om te gaan boeren oid, dan doe ik dat!
Ik heb ook een opleiding schoonheidsverzorging, maar ik hou meer van het grovere werk.
Lassen, dingen inelkaar zetten, timmeren, schilderen. Daar hou ik van!
maar ook mesten, hooien, en alle andere dingen die te maken hebben met een boerderij (en ja, daar heb ik ook ervaring mee) vind ik heerlijk. van mijn part doe ik nog een MBO opleiding Loonwerker oid.
lastig lastig.... doe wat je hart zegt, neem een master waarvan jij denkt dat je uiteindelijk de functie/baan kan krijgen die jij wilt hebben