Problemen met Stufi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Problemen met Stufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 12:56

Hallo,

Ik zat even op de site van de IB-groep te kijken (wat ik echt nooit doe.)
Wat mij nu ineens opviel bij betalingen:

2008 oktober € 0,00
november € 0,00
december € 0,00

2009 januari € 0,00
februari € 0,00
maart € 0,00
april € 0,00
mei € 0,00
juni € 0,00
juli € 0,00
augustus € 0,00
september € 0,00
oktober € 0,00
november € 0,00
december € 0,00

klik ik op "oktober"
Betaling Studiefinanciering oktober 2008

Geen betaling
Je ontvangt deze maand geen betaling omdat:
1.je ervoor gekozen hebt om je studiefinanciering, die alleen uit een lening bestaat, niet uit te laten betalen
of
2.je betaling is verrekend met een nog openstaande schuld. Die schuld is ontstaan doordat je in het verleden te veel studiefinanciering hebt ontvangen.

Ik zit op het HBO, heb recht op 92 euro in de maand, heb netjes de brief gekregen dat mijn OV klaarligt en het schoolgeld is betaald.

Dit klopt dan toch niet?

Bubsj

Re: Problemen met Stufi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:58

Als je je dit jaar heb ingeschreven en pas laat 18 word krijg je pas vanaf oktober stufi.. Lachen iets anders kan ik ook niet bedenken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:01

Das idd vreemd, heb je geen ibkantoor bij jou in de buurt? (hier in heerenveen zit bijv een service groep in de bibliotheek) kun je het daar gewoon even navragen hoe het zit.
Stufi krijg je idd pas vanaf je 18e na oktober dus dat zou wat mij betreft de enige logische mogelijkheid zijn.. zoals hierboven dus ook al beschreven is...

Ben blij dat ik geen stufi heb aangevraagd, scheelt een hoop geklooi Tong uitsteken

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 13:02

Ja IB kantoor zit ook in Groningen, waar ik studeer.
Maar ik heb even met een klasgenootje op haar pagina van de IBgroep gekeken en bij haar staat voor heel 2008 en 2009 waar zij per maand recht op heeft.. Daarom baar ik me zorgen, vooral omdat er ook bij staat dat ik een achterstallige schuld zou hebben ofzo Scheve mond Scheve mond

Edit: Dit is mijn eerste jaar op het HBO dus een schuld kan niet.. Scheve mond

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:03

Frouk schreef:
Das idd vreemd, heb je geen ibkantoor bij jou in de buurt? (hier in heerenveen zit bijv een service groep in de bibliotheek) kun je het daar gewoon even navragen hoe het zit.
Stufi krijg je idd pas vanaf je 18e na oktober dus dat zou wat mij betreft de enige logische mogelijkheid zijn.. zoals hierboven dus ook al beschreven is...

Ben blij dat ik geen stufi heb aangevraagd, scheelt een hoop geklooi Tong uitsteken

Dat is du niet waar...
als je op het HBO zit voor je 18e dan kan je stufi aanvragen, maar dan komt de kinderbijslag te vervallen

Gewoon even de IB bellen, vaak kunnen ze je zo uitleggen wat er mis is gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:04

Klopt, maar al ben je 17 en krijg je stufi, ook pas vanaf oktober Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:05

Een beller is sneller. Knipoog

Gewoon even bellen met de IB-groep dus, daar kunnen ze in het systeem zien wat er eventueel is misgegaan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:06

dat bedoelde ik ook, als je laat 18 wordt krijg je het wel vanaf je 17e maar dan pas later in het jaar, ik heb het er alleen een beetje vreemd neergezet Tong uitsteken

Ma tis wel vreemd dat bij je vriendin het wel staat en bij jou niet. Zou er toch maar achter aan gaan als ik jou was!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 00:31

Weet je wel zeker dat je stufi hebt aangevraagd? En zo ja, of hij dan ook wel bij de IB groep is aangekomen?
Ik heb ooit gehad dat hij niet is aangekomen. Per formulier, schriftelijk, netjes op de post gedaan. Volgens de IB is het nooit aangekomen. Toen heb ik het alsnog via Mijn IB groep aangevraagd.

Wat Karin al zegt; even bellen. Ze kunnen dan meteen in je gegevens kijken om te zien wat er mis is gegaan.