Ik ging graag naar mijn werk maar nu niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Ik ging graag naar mijn werk maar nu niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:39

Ik werk 3 jaar in een winkel met outdoorkleding (waterdichte jassen, schoenen, rugzakken enz) waar ik altijd met veel plezier heb gewerkt, tot een half jaar geleden.
Onze bedrijfsleidster is ziek geworden en lag er een jaar uit en door dat zij geen bazin meer wilde zijn hebben we nu een nieuwe bedrijsfleider.
Dit verloopt al niet vlekkeloos tussen het personeel en hem en nu kregen we ook nog een nieuwe directeur van ons bedrijf.
Het rare was dat op het kantoor steeds meer mensen opstapten en eruit werden getrapt.
Met de eerste kennismaking met onze nieuwe directeur (jong mannetje) proefde ik al meteen wat en mocht hem en zijn uitspraken absoluut niet.
Maar goed we geven het een kans.
Maar mijn gevoel blijkt te kloppen, hij heeft eerst eens handig op kantoor geruimt en nu is ons filiaal aan de beurt.
Loonsverhogingen die niet door gaan, hij zegt duidelijk als het jullie niet bevalt dan vertrekken jullie maar en komt met cijfers die absoluut niet haalbaar zijn en ga nog maar even door.
Maar vandaag was het over voor mij, ik kreeg te horen dat mijn reiskosten ingetrokken worden dit zijn ongeveer 45 euro per maand.
Hij is op alles aan het bezuinigen.
Hij heeft eens alles nageplozen en kwam erachter dat ik geen 10 kilometer hof te rijden om op mijn werk te komen en je moet minimaal 10 kilometer reizen voor in aanmerking te komen hiervoor.
Maar ik rijd 15 kilometer naar mijn werk, alleen telt dit volgens hem niet.
Hij heeft diverse routeplanners afgespeurd en heeft er 1 gevonden waar mijn afstand 9,5 kilometer uit kwam, terwijl de rest nog steeds 11/12 kilometer aangaf.

Ik van dit hele gedoe soms buikpijn en ga niet meer graag naar mijn werk, ik ben vaak chagerijnig en ben aan het denken om voor een andere baan uit te kijken.
Hij heeft op een vreemde manier door laten schemeren dat hij liever goedkopere mensen heeft zodat hij wat kosten kan drukken, dus nu is hij gewoon personeel weg aan het pesten.
Ik weet ook niet of ik ergens mijn recht kan halen (als ik dat al heb)
Maar ik weet ook niet of ik wat anders moet gaan zoeken of dat ik gewoon maar moet blijven.
Ik ben zo Stoom uit je oren en ben bang dat ik uit boosheid foute dingen ga doen.
Weten jullie een oplossing?

Redrumfox

Re: Ik ging graag naar mijn werk maar nu niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:40

Als je het niet leuk vindt op je werk dan kan je beter iets anders gaan zoeken: werken is een grote dagbesteding en het is zonde als je zo'n groot van je dag verspilt aan iets wat je niet leuk vindt.

Wel jammer zeg..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:41

Oja, onze cijfers zijn gewoon goed en we draaien goed en het bedrijf neemt steeds nieuwe merken over dus daaruit kan ik opmaken dat het goed met ze gaat, dus heb geen idee waarom hij bezuinigd.
Ik denk om zijn eigen provisie omhoog te krikken.

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:42

Ja zo werkt dat natuurlijk niet he. Er moet 1 routeplanner zijn afgesproken waar alle reizen in bekeken worden. Dus niet voor de ene persoon die planner en voor de andere een andere planner.

Wat een zielig, vreselijk zielig mannetje.

Ik was uit principe al vertrokken denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:44

welkom in de wereld van winkels
alles moet zo goekdoop mogelijk en je moet zoveel mogelijk omzet maken

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:45

Kim dat is niet leuk, ik zou zelf ook denken om als je wat anders kan vinden om dat dan te doen. Misschien ook wat dichter in de buurt dat scheelt dan weer reiskosten of een bedrijf waar ze die wel uitbetalen. Is zonde om met tegenzin naar je werk te gaan. Helaas willen ze bij winkels het maximale eruit halen.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:47

Ik zou een toch op zoek gaan naar een andere baan waar je lekker weer aan de gang kunt gaan. Zoals eerder gezegd is dit je dagelijkse ding en je moet je wel prettig voelen op het werk en ook de afspraken moeten normaal en duidelijk afgesproken zijn. Dus ik zou een dikke drol draaien op z'n bureau en dan een ontslag nemen terwijl je de volgende dag ergens anders kunt beginnen Lachen

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:48

als ik jouw was zou ik de CAO eens gaan napluizen. Alles wat in de CAO staat moet hij zich aan houden. Houdt hij zich er niet aan schakel de bond in en als je nog geen lid bent zou ik dat maar eens langzaam gaan doen. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en uiteindelijk heeft het personeel gewonnen metg hulp van de bond.

succes ermee !

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:48

Het gaat ook om het principe en zo was het voorheen nooit bij ons, natuurlijk moet niks verbrast worden en gaat het om cijfers maar er is een groot grijs vlak tussen hoe het eerst ging en hoe het nu gaat.
Alle mensen die er werken zijn ontevreden, terwijl de meesten er al jaren werken met plezier en dan nu niet meer.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:49

Nooit zomaar ontslag nemen, ben je niet lid van een vakbond of anders nu worden die kunnen je vaak goed helpen met dit soort situaties.
En momenteel een veel gehoord iets, personeel pesten dan gaan ze vanzelf weg en jij zit thuis met de ellende en de stress.
Dus goed over na denken en evt met je collega's een bijeenkomst bij iemand thuis houden om te kijken of jullie gezamelijk iets kunnen doen.
En kijk je contract na op je km vergoeding wat staat daar in en misschien hebben jullie ook iets van een personeelshandboek waar dit soort dingen in vermeld staan?

En als je weg gaat zorg eerst dat je een andere baan hebt.

Is het een klein bedrijf of zijn er meerdere vestigingen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:52

ilona1980 schreef:
als ik jouw was zou ik de CAO eens gaan napluizen. Alles wat in de CAO staat moet hij zich aan houden. Houdt hij zich er niet aan schakel de bond in en als je nog geen lid bent zou ik dat maar eens langzaam gaan doen. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en uiteindelijk heeft het personeel gewonnen metg hulp van de bond.

succes ermee !

In het cao staat idd dat ik vanaf 10 kilometer vergoeding krijg en op de bijna alle routeplanners klopt dat ook maar hij heeft net zolang geplozen tot er bij 1 routeplanner 9,5 kilometer uit kwam.
Ik weet dus niet precies hoe zij dit nu berekenen, maar ik heb die l*l een mail gestuurd en ben benieuwd wat daar uit komt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:52

ik vind dat jullie ook erg goede arbeidsvoorwaarden hadden, reiskosten vergoeding krijg je op outlet bij meeste winkels al niet, dus niet te snel ontslag nemen

kunnen jullie niet met al het personeel samen een vergadering houden, en deze man hierop aanspreken? en verder kan loon en reiskosten toch niet zomaar ingehouden worden, tenzij je nieuw contract krijgt??
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 15-10-08 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:52

rumay schreef:
Nooit zomaar ontslag nemen, ben je niet lid van een vakbond of anders nu worden die kunnen je vaak goed helpen met dit soort situaties.
En momenteel een veel gehoord iets, personeel pesten dan gaan ze vanzelf weg en jij zit thuis met de ellende en de stress.
Dus goed over na denken en evt met je collega's een bijeenkomst bij iemand thuis houden om te kijken of jullie gezamelijk iets kunnen doen.
En kijk je contract na op je km vergoeding wat staat daar in en misschien hebben jullie ook iets van een personeelshandboek waar dit soort dingen in vermeld staan?

En als je weg gaat zorg eerst dat je een andere baan hebt.

Is het een klein bedrijf of zijn er meerdere vestigingen?

Nee hoor ik gooi geen oude schoenen weg voordat ik nieuwe heb. Haha!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:54

Lynn_Nikita schreef:
ik vind dat jullie ook erg goede arbeidsvoorwaarden hadden, reiskosten vergoeding krijg je op outlet bij meeste winkels al niet, dus niet te snel ontslag nemen

kunnen jullie niet met al het personeel samen een vergadering houden, en deze man hierop aanspreken? eb verder kan loon en reiskosten toch niet zomaar ingehouden wordne, tenzij je nieuw contract krijgt

Ik heb al een paar jaar een vast contract en krijg al vanaf het begin reiskosten en ik heb dus geen idee of ze dat zomaar in kunnen gaan houden.
kan het nergens vinden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:57

Ik denk dat je heel weinig kan. Elke nieuwe directeur cq bedrijfsleider gooit geheid alles overhoop. Hoe gehecht ben je aan je baan en aan plezier in je werk? Ik zou maar rustig eens om je heen gaan kijken naar iets anders. Als je een vast contract hebt heb je alle tijd en misschien trekt hij na de eerste veegbeurt wel bij.

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:59

als het goed is staat er in de CAO dat ze reiskosten moeten betalen over de gebruikelijke route ,dus de route die jij gebruikt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:00

Wat er in mijn contract stond was de kortste route.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:01

hmm, jammer dat mijn ouders nu niemand nodig hebben (en dat je zover weg woont). Zij hebben een dump/ outdoorstore in Amsterdam en hebben echt super arbeidsomstandigheden! (alleen niet zo'n goedlopende winkel i.v.m. de noord-zuidlijn...)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:11

maar dan nog de kortste route....
Wel de kortste route MET DE AUTO!

Ik ken ook een werkgever die de zelfde trekjes had als die van de TS. En ja hoor, bijna niemand had meer recht op reiskosten vergoeding, want met de fiets was het inderdaad minder dan 10 km (bedrijf zat in een onmogelijke uithoek ion een gebied met erg veel (voor automobilisten) doodlopende wegen...)
Deze werkgever ging er ook vanuit dat je op het (voor hem) meest gunstige huisnummer woonde (dus als dat nummer 1 was, dan woonde je op nr 1, was dat nummer 600, dan was het berekend vanaf nummer 600, terwijl daar wel een (heel) groot verschil ik kan zitten).

Ga dus na welke routeplanner hij gebruikt, en zeg dat je daar dan oprecht interesse in hebt (scheelt weer bezine toch?) hij moet volgens mij dezelfde route planner gebruiken bij alle werknemers.

Nog een sneaky idee: geef aan dat je verhuisd, je hebt vast wel een kennis/vriend/familie lid die net iets verder weg woont. En tja, je post adres hoeft natuurlijk niet je woon adres te zijn...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 17:29

Het is me niet te doen om die 45 euro (tuurlijk zijn die mooi meegenomen) het gaat om het principe, het zegt iets over hoe die man te werk gaat.
In mijn taal noem ik het wegpesten en dat is iets waar ik eigenlijk niet aan toe wil geven maar mijn motivatie zit in mijn schoenen.
Ik ben heel benieuwd of ik wat hoor op mijn mail naar hem en eens kijken wat hij te melden heeft.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:30

Lekkere situatie zeg! Wat een gedoe!
Heb je geen andere leidinggevende of inderdaad zoals hier al gezegd wordt, collega's die samen sterk kunnen staan, want dit slaat nergens op!!!
Sterkte!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:51

Yolien schreef:
Lekkere situatie zeg! Wat een gedoe!
Heb je geen andere leidinggevende of inderdaad zoals hier al gezegd wordt, collega's die samen sterk kunnen staan, want dit slaat nergens op!!!
Sterkte!

Het gaat om de directeur en mijn ervaring is, als het zo hoog in de organisatie zit, het vrijwel onmogelijk is om er wat aan te doen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:38

Lastig en heel vervelend!
Ik denk dat als ik in deze situatie zou staan dat ik dan lekker op zoek ging naar een andere baan, onder dit soort mensen zou ik niet willen werken en zeker als ze de regels niet nakomen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:45

Idd erg lastig en vervelend. Hebben alle werknemers er last van? Want kunnen jullie dan met samen werking met de bond niet een vuist maken??

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:00

LZP -> STW