mag je baas je verbieden te roken??RAAR

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

mag je baas je verbieden te roken??RAAR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:37

ik heb een vriendin, en die heeft het heel moeilijk thuis, dat was voor haar een reden om te gaan roken.
ze is nu 16 en rookt een half jaartje, maar dan gewoon 1 sigaret per dag ofso.
nou hebben wij een coleega die dat weet, en vandaag toen zei ze dat tegne de baas, die zei:
ja dat is dom, en je moet normaal doen enzoo.. anders bel ik je ouders dat je rookt(dat weten ze dus niet)
toen moest ze ook nog haar pakje inleveren, en in het water gooien. terwijl die nog bijna helemaal vol zat...
mag dit??
en wa vinden jullie hiervan??

gr Rosalie en N.

EngeltjeS

Re: mag je baas je verbieden te roken??RAAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:39

Tsjah... Het is makkelijk om die manier te gaan roken. Haar baas wilt haar wel helpen! Laat het meisje praten met haar ouders, ook hier over. Tenslotte moeten je ouders je helpen met problemen Knipoog (ik weet natuurlijk niet wat voor problemen)

maar goed... Ik vind het een goeie actie Knipoog

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:40

Ik denk dat haar baas haar wil beschermen tegen het roken en dit doet met goede bedoelingen.
En daar is niets mis mee.
Zo gaat ze zich waarschijnlijk wel realiseren dat roken niet goed is.
In welke situatie je ook zit.
Dus met wat haar baas heeft gedaan is niets mis in mijn ogen.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:41

Oke dat had ik niet gepikt.
Mijn ouders weten dat ik rook en respecteren dit ook.
Maar als ik ergens werk en ik moet mijn sigaretten weggooien.
Geloof mij maar dat ik daar weg ben.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:42

Als baas je verplichten te stoppen?
Wat belachelijk!..
Hij mag haar niet verplichten te stoppen en al helemaal niet haar volle pakje in het water gooien..

Goed als hij haar verbied te rokken op het werk kan ik me goed voorstellen maar helemaal verbienden vind ik de grootste onzin!

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:42

Hmm.. ik kan me goed voorstellen dat haar baas het zou verbieden als ze tijdens het werk rookt. Verder heeft hij er niets mee te maken en hij mag de sigaretten dus ook niet afpakken. Misschien was het inderdaad wel met een goede bedoeling dat hij die sigaretten in liet leveren, maar nog vind ik dat dat niet kan.
Laatst bijgewerkt door moislief op 14-10-08 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:43

Moon schreef:

ik heb ergens gewerkt, waar je alleen maar pauze mocht nemen als je rookte... Ik rook niet, nou en ik was daar snel weg hoor!

Maar ontopic: hij verplicht haar niks he Knipoog hij helpt haar Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:44

Daar heeft hij helemaal niks mee te maken, in de arbeidsovereenkomst staat 100% zeker niet dat werknemers in hun eigen tijd niet mogen roken. Te gek voor woorden.

Het is goed als ze stopt met roken, maar daar moet de situatie maar net naar zijn: als je helemaal in de knoop zit met jezelf en je thuissituatie dan is een sigaretje een mooie oplossing als je een roker bent.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:44

ze rookt nei teens op werk hoor.. alleen hij hoorde dat.. het zijn problemen met haar ouders, ze woont namelijk ook niet meer thuis

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:45

EngeltjeS schreef:
Moon schreef:

ik heb ergens gewerkt, waar je alleen maar pauze mocht nemen als je rookte... Ik rook niet, nou en ik was daar snel weg hoor!

Maar ontopic: hij verplicht haar niks he Knipoog hij helpt haar Knipoog

Hij verplicht haar wel degelijk: ze MOEST haar pakje inleveren en in het water gooien. Dat zal geen vrije keuze geweest zijn want even 4 euro weggooien doet een 16-jarige niet als iemand het vriendelijk vraagt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:47

Wie neemt t pakje dan mee? Sorry hoor, maar die man probeert haar echt te helpen nu het nog kan.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:49

Hij mag haar niet verplichten niet te roken maar ik denk, gezien haar leeftijd, dat hij het uit goede bedoelingen doet.
Maar hij kan het haar dus niet verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:50

Waar bemoeit die kerel zich mee zeg...Dat je je zorgen maakt, okey, maar dat je gaat lopen dreigen om haar ouders om te bellen, erg kinderachtig.

Ik zou zelf gewoon bluf spelen, zo van: Ja en? Mijn ouders weten het toch al.. Vork

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:52

Ik vind het een hele vreemde rede om te gaan roken eigelijk, alsof dat alles oplost. Denk dat ze eerder gebaad is bij hulp dan bij die smerige sigaretten.... maar goed daarin zou ze toch zelf wat aan moeten gaan doen. Denk eerder dat die baas wou helpen haar van die rotzooi af te komen dan dat hij het haar wou verbieden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:52

Goede intentie, verkeerde actie.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:53

ja idd.. zoiets dacht ik ook aan, en ja ze is 16.. dusse ,en, dat pakje was er nog maar 2 uit.. dus gewoon 4 euro weg.. en als ze wel gaat roken, gaat hij bellen en haar eruitschoppen:S

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:53

Als ze toch niet meer thuis woont, dan zou ik zeggen je gaat je gang maar, vertel het ze maar Clown
Wat een idioot die kerel zeg! Nagelbijten / Gniffelen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:54

Benfan schreef:
Ik vind het een hele vreemde rede om te gaan roken eigelijk, alsof dat alles oplost. Denk dat ze eerder gebaad is bij hulp dan bij die smerige sigaretten.... maar goed daarin zou ze toch zelf wat aan moeten gaan doen. Denk eerder dat die baas wou helpen haar van die rotzooi af te komen dan dat hij het haar wou verbieden.

Door roken gaan veel mensen zich rustig voelen.. Helemaal niet zo raar dus om even een sigaret op te steken als jij je k*t voelt!.
En het is er maar 1 per dag.. Kan ook niet erg veel kwaat dus!

Blijf het gewoon raar vinden dat hij dit gewoon verbiedt..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:54

Benfan: maar dat is toch verder niet aan de orde en haar eigen verantwoordelijkheid? Het gaat erom of die man het haar mag verbieden als buitenstaander zijnde.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:55

Winxz_Bas schreef:
ja idd.. zoiets dacht ik ook aan, en ja ze is 16.. dusse ,en, dat pakje was er nog maar 2 uit.. dus gewoon 4 euro weg.. en als ze wel gaat roken, gaat hij bellen en haar eruitschoppen:S

Of je het nou oprookt of direct wegsmijt, die 4 euro kun je zo wie zo naar fluiten. En eruit schoppen? eerlijk gezegt geloof ik dat niet zo.

@Paix, Dan is dat toch geen rede om te gaan roken? veel mensen worden rustig van mediteren of even in het bos te lopen, met een hond te spelen of de kat te aaien. Vind het een smoes van niks, als het zo'n wondermiddel zou zijn waarom schrijven ze het niet voor aan mensen met problemen? zie het al voor me zeg, dat ze bij ons op het IPD mensen gaan aanzetten tot roken omdat het rustgevend is. Slaat dus eigelijk helemaal nergens op.

@reddrum, natuurlijk is dat ook niet aan de orde, ik vond het alleen zo opvallend dat ze is gaan roken omdat ze problemen heeft, vraag me dan ook af wie haar heeft wijsgemaakt dat dat zou gaan helpen (ik zou haar dan eerder naar een psyg sturen, praten helpt beter dan een sigaretje.)
Laatst bijgewerkt door Benfan op 14-10-08 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:58

Vind ik hetzelfde principe als iemand zijn brood weggooien omdat je vind dat diegene te dik is. Furieus zou ik zijn Lips are sealed

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:02

Mystica schreef:
Vind ik hetzelfde principe als iemand zijn brood weggooien omdat je vind dat diegene te dik is. Furieus zou ik zijn Lips are sealed

Zou het ook niet pikken hoor.. had hem persoonlijk achter mijn pakje aangegooit *zwemmen zal je en je komt er niet uit voordat je mij die 4 euro hebt gedokt*.

Benfan: Daar heb je helemaal gelijk in, maar de psycholoog kan je ook niet iedere dag naartoe natuurlijk en dan kan een sigaretje best even opluchten tussendoor. Maar zoals je zegt, ze heeft niet zelf verzonnen dat het helpt en het is en blijft nou eenmaal een slechte gewoonte die je beter niet kunt hebben.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:02

Ach benfan daar gaat het hier ook helemaal niet om..
Denk dat als je zelf problemen hebt en je rookt wel eens dat je zou begrijpen wat ik bedoel..

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 21:06

ja idd,, het verschil tussen wel en neit rokers. maar of het wel of niet mag

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:09

Ja hij mag dat. Wegens brandveiligheid. Bij ons is het ook verboden omdat het ook in de veiligheidsregels van het winkelcomplex staat moeten wij ons daaraan houden.

maar op de manier die jij beschrijft mag het niet.