Probeer eerst je stukje maar te schrijven over hoe jij het zou neerzetten. Kijk ik daarna of er meer in moet of verbeteringen. Ik ben tot ongeveer 6 uur op bokt en anders vanavond na 10 uur nog.
Wat ik zelf altijd doe is gewoon heel kort iets over je zelf vertellen en vragen om een gesprek om te kijken of de stage plek iets voor jou is en of je met de mensen/ eigenaren overweg kan.
Dus: Hoi ik ben Pietje en ik ben 17 jaar. Ik zit nu in het 2e jaar van de opleiding dierverzorging te Lwrdn. Ik ben opzoek naar een stage plaats bij een dierenpension. De stage moet ... bevatten. Het doel van mijn stage is om iet smeer te leren over ... . Vervolgens je ervaringen. Geboortgegevens En dan nog je motivatie. Je passie, wat jou zo speciaal maakt en wat jou verbint met de dieren.
Het gesprek aanvragen kan heel belangrijk zijn. Ik heb vorig jaar 9 afwijzingingen gehad per email en vervolgens gaan bellen en gezegt dat ik graag een keer langs wil komen om te praten over een mogelijke stage bij het bedrijf. En ik had m! Per brief iemand afwijzen is heel makkelijk. Bel er ook achteraan...