Wie is er nog meer activiteitenbegeleider?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekavo

Wie is er nog meer activiteitenbegeleider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 10:10

Ik vroeg me af, of er meer mensen hier activiteitenbegeleider zijn.
Ik werk nu 6 jaar met psychogeriatrische ouderen, en ik vind het echt geweldig! Heel erg leuk werk vind ik zelf.
Ik wilde al toen ik heel jong was met mensen gaan werken. Nou ja, met mensne of met dioeren. Maar toen ik wat ouder werd, koos ik toch voor mensen. ik wilde niet de zorg zelf in, om verschillende redenen. Ik ben heel creatief, en mijn dekaan kwam toen ineens met de optie van activiteitenbegeleider. Dat heb ik toen gekozen en ik heb er geen spijt van gehad Haha!

Kristie

Re: Wie is er nog meer activiteitenbegeleider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:30

Ik ben nu 4de jaars HBO'er Sociaal Pedagogische Hulpverlener aan de HogeschoolvanAmsterdam.
Heb vorig jaar stage gelopen met licht tot matig dementerende ouderen, en was daar erg voor de welzijn, dwz veel activiteiten opzetten, uitjes regelen enz.

Ik heb het erg naar mijn zin gehad (zowel met de doelgroep als met het opzetten van de activiteiten) en alhoewel ik daar als SPH'er was, voelde ik me meestal toch wel activiteitenbegeleider; absoluut een leuk beroep wat veel voldoening geeft. Wat voor opleiding heb jij gedaan?

edit; ik ben zo creatief als een dode kip, maar we (ik en andere stagiaire) hebben toch veel leuke 'projecten opgezet'

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:38

MDGO AB. Nu heet dat geloof ik SPW niveau 4.
Mijn opleiding is al weer 12 jaar geleden, heb eerst 6 jaar lang ander werk gedaan omdat ik niks kon vinden in dit vak.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:16

Wel jaren geweest maar ben nu werkzaam binnen een woonvoorziening. Dit omdat binnen de dagactiviteiten toch wat minder uitdaging zit qua zorgplanning en coordinatie, en ik dat juist een interessante combinatie vind, enerzijds het begeleiden en verzorgen en anderzijds samen met alle betrokkenen de lijnen uitzetten en erop toezien dat gemaakte zorg/begeleidingsafspraken ook worden nagekomen. Ik heb ook de opleiding SPH gedaan en merkte dat na een aantal jaren van activiteiten begeleiden de uitdaging er toch wel af was en heb het idee dat ik nu meer op mijn plek zit.

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:28

Ik zit in het 4e jaar van de studie SPH en werk al 2,5 jaar (bijbaantje) op een gesloten psychogeriatrische afdeling. Ik vind het erg leuk!
Ik loop momenteel stage bij visueel-verstandelijk gehandicapten op een woning, ik vind deze doelgroep ook leuk, maar een activiteitencentrum/dagbesteding past denk beter bij mij dan een woning.