mogen ze dit echt zomaar maken??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

mogen ze dit echt zomaar maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 16:49

ik werk sinds een paar maand bij een nieuwe werkgever in een winkel..

en dat is voor mij nog geen 5 minuten van mijn huis af te lopen..
ik heb juist werk dichtbij gezocht omdat ik heel erg met een probleem zit.. en dat is als ik bv langer dan 15 minuten in een tram of bus moet zitten, ik heel erg in paniek raak omdat ik dan niet naar een wc zou kunnen..
dit is bekend bij mijn oude manager (die sinds vandaag ergens anders werkt)

nu werd ik dus net opgebeld door een collega dat ik naar een ander filiaal moest! en ik had uitgelegd dat ik dat niet zie zitten omdat ik dat probleem heb. maar ik MOEST en ZOU daar naar toe en daarmee BASTA!

ik heb helemaal in paniek mijn oude manager gebeld met de vraag wat ik er mee aan moest want ik ga dat echt echt echt niet trekken! ik zou een half uur met de tram moeten en ten eerste woon ik hier net, dus weet totaal de weg niet hier en ten tweede dat zeikprobleem dus!
mijn oude manager zei al dat hij zijn best zou doen bij die collega maar dat hij me niks kon beloven omdat hij er niet meer werkte..

ik werd later door hem terug gebeld dat ik daar echt heen zou moeten.. hij had zijn best gedaan maar er was geen andere oplossing Verdrietig

ik heb al eerder een keer naar een ander filiaal gemoeten, maar na uitleggen van mijn probleem (bij mijn oude manager) hoefde dat niet meer.. hij had daar begrip voor

nu is mijn vraag of ze dit zomaar kunnen flikken bij me? ik heb een psychisch probleem dat ik al jaren heb.. zij weten ervan maar ze DWINGEN mij om daar morgen toch heen te gaan.. ik ga dit echt niet trekken!!

dorientjuh

Re: mogen ze dit echt zomaar maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:52

Tja, ik denk dat je weinig keuze hebt. Heb je je hiervoor al wel eens laten behandelen? Zo niet, wordt het dan niet eens tijd dat je je hiervoor laat behandelen? Ik denk dat je jezelf erg beperkt door met deze fobie te blijven rondlopen. Succes! Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:52

Wat staat er in je contract? Als dit in je contract staat ja dan kan dat dus zomaar, zo niet, dan gaat dit alleen in overleg.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:53

Mmm lastig, heb je 'op papier' dat je last hebt van een psychische probleem? Oftewel; is het erkend door een dokter, psycholoog of psychiater?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:53

Je moet inderdaad even je contract goed nakijken! Ja

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:55

Ik denk inderdaad dat je op basis van een verklaring van een arts er onderuit kunt komen. Of als er in je contract vastgelegd over de locatie. Meestal is dit echter niet zo.
Je kunt uiteraard weigeren, maar dan mogen ze je op staande voet ontslaan, volgens mijn

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:58

Ik denk dat je er alleen onderuit kan als je op papier hebt dat je dit niet mag of kan wegens psychische problemen, of wanneer je dit in je contract hebt laten zetten..
Kan je niet proberen dit onderling met een collega te regelen? Dat jij in je vaste filiaal blijft en dat hij/zij naar dat andere filiaal gaat?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:02

dorientjuh schreef:
Tja, ik denk dat je weinig keuze hebt. Heb je je hiervoor al wel eens laten behandelen? Zo niet, wordt het dan niet eens tijd dat je je hiervoor laat behandelen? Ik denk dat je jezelf erg beperkt door met deze fobie te blijven rondlopen. Succes! Lachen

ik ben erg beperkt ja.. en heb hiervoor al meerdere behandelingen gehad.. o.a door ptychiators etc

in mijn contract staat ook niet duidelijk hoe of wat.. alleen dat mijn werkgever het recht heeft om mij te verplaatsen naar elk ander filiaal binnen nederland.. maar ik denk zelf dat dat te maken heeft met werken voor langere tijd

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:05

dovish schreef:
Ik denk dat je er alleen onderuit kan als je op papier hebt dat je dit niet mag of kan wegens psychische problemen, of wanneer je dit in je contract hebt laten zetten..
Kan je niet proberen dit onderling met een collega te regelen? Dat jij in je vaste filiaal blijft en dat hij/zij naar dat andere filiaal gaat?

nee.. ze zeggen dat ze alles hebben geprobeerd om het op te lossen maar dat dit de enige oplossing is.. yeah right

er zitten ik weet niet hoeveel filialen hier in de regio.. dan lijkt het me dat er toch wel meer mensen beschikbaar zijn?
en als een andere winkel een probleem heeft met bezetting.. dan is dat toch niet mijn probleem?

ik raak al in paniek bij het idee dat ik met een tram moet, hoe zou dat dan morgen gaan als ik daadwerkelijk in de tram zit!! nee dat gaat hem echt niet worden! word al gek bij de gedachte

als het nou gewoon voor mij in de buurt was, dan was het echt geen probleem.. maar mij dwingen om met mijn psychische probleem daar heen te gaan vind ik echt niet menselijk.. ze weten hoe moeilijk ik het er mee heb

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:09

LimaMambo schreef:
dorientjuh schreef:

ik ben erg beperkt ja.. en heb hiervoor al meerdere behandelingen gehad.. o.a door ptychiators etc

in mijn contract staat ook niet duidelijk hoe of wat.. alleen dat mijn werkgever het recht heeft om mij te verplaatsen naar elk ander filiaal binnen nederland.. maar ik denk zelf dat dat te maken heeft met werken voor langere tijd

Als dat dus in je contract staat en JIJ hebt daarvoor getekend is het dus op JOU van toepassing anders had het niet in je contract gestaan.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:09

Als in jouw contract gewoon duidelijk vermeld staat dat je overgeplaatst mag worden naar een ander filiaal, denk ik dat je hier moeilijk onderuit kunt komen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:12

Ik zou naar je arts gaan en vragen om een brief waarin staat dat je maar korte reistijd mag hebben en dat de filiaal te ver voor je is qua reistijd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:12

dit staat er letterlijk:

locatie: bij aanvang van dienstverband zullen de werkzaamheden plaatsvinden vanuit het filiaal * plaatsnaam en straatnaam*. De werkgever behoud zich het recht voor de locatie te wijzigen en werknemer te verplaatsen naar een andere locatie binnen nederland

dus als ik bv in groningen werk en woon, mogen ze mij uitlenen naar een filiaal in maastricht? lijkt me een beetje overdreven en volgens mij mag dat ook wettelijk niet omdat het niet binnen een straal van zoveel km is..

dus staat het er voor mijn idee niet goed in mijn contract beschreven..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:13

Er staat inderdaad binnen Nederland. Dus je werkgever staat volledig in zijn recht. Of het reeel is is wat anders maar dat had je eerder moeten bedenken voordat je je handtekening er onder zette

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:16

Dan had je je handtekening er niet onder moeten zetten Nagelbijten / Gniffelen ALTIJD goed je contract lezen, en laten lezen door anderen Knipoog

Dus ben bang dat je er niet makkelijk onderuit kan. Kun je niet met de auto gaan?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:18

als ik die handtekening niet had gezet dan had ik geen werk gehad.. dus geen inkomen
en had ik ook nergens aan het werk gekund want dit staat namelijk in ELK contract

dus ja je kan makkelijk zeggen dat ik dan maar geen handtekening had moeten zetten.. maar dan had ik nu geen werk en inkomen gehad

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:20

LimaMambo schreef:
als ik die handtekening niet had gezet dan had ik geen werk gehad.. dus geen inkomen
en had ik ook nergens aan het werk gekund want dit staat namelijk in ELK contract

dus ja je kan makkelijk zeggen dat ik dan maar geen handtekening had moeten zetten.. maar dan had ik nu geen werk en inkomen gehad

Nee maargoed dan is dit dus wel het risico dat je loopt en jij vraagt aan ons 'kunnen ze dit zomaar maken' ja juridisch gezien kunnen ze dat! En blijkbaar is je werkgever niet van plan om het anders op te lossen. En ik snap best dat het voor jou een probleem is maar daar koopt je werkgever niks voor natuurlijk. Dan had je dit voor het tekenen van je contract moeten aangeven.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:20

Dat staat zéker niet in elk contract hoor

Je werkgever staat idd in zijn recht.
Kan je idd niet met de auto gaan? of op de fiets ofzo?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:21

ik heb dit ook al aangegeven bij mijn sollicitatie..
dus ze wisten ervan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:21

Je kunt toch vragen of ze je contract voor jou iets willen wijzigen? Een contract is namelijk persoonlijk Ja

En het staat echt niet in ELK contract Ik heb nl nog nooit een contract gehad waar dat in stond Verward

Imo moet je met zo'n probleem gewoon beter nadenken waar je je handtekening onder zet, (dat moet je trouwens sowieso, of een hele goede behandeling gaan volgen Knipoog

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:24

LimaMambo schreef:
dus ze wisten ervan

Dan had je dus idd moeten vragen of ze dat deel dan zouden willen aanpassen in het contract omdat dat voor jou (helaas) niet mogelijk is, nu heb je er alsnog voor getekend en ben je dus nergens meer (juridisch gezien).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:25

Jeanine84 schreef:
LimaMambo schreef:
dus ze wisten ervan

Dan had je dus idd moeten vragen of ze dat deel dan zouden willen aanpassen in het contract omdat dat voor jou (helaas) niet mogelijk is, nu heb je er alsnog voor getekend en ben je dus nergens meer (juridisch gezien).

ja dat is dom geweest maar dat wist ik ook niet van te voren..
ik dacht dat een contract een vast staand iets was..

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:28

In contracten van winkelketens staat dit vrijwel altijd Lachen
Maar daar heb je nu niet veel aan.

Wanneer moet je naar dat andere filiaal, als dit morgen is vind ik het wel erg kort dag om iemand daar mee op te zadelen. Ik zou het namelijk niet accepteren (werk al jaren in de detailhandel).

Maar kan je zelf niet onderling met andere winkels in de regio bellen of zij personeel over hebben?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:31

Lizz schreef:
In contracten van winkelketens staat dit vrijwel altijd Lachen
Maar daar heb je nu niet veel aan.

Wanneer moet je naar dat andere filiaal, als dit morgen is vind ik het wel erg kort dag om iemand daar mee op te zadelen. Ik zou het namelijk niet accepteren (werk al jaren in de detailhandel).

Maar kan je zelf niet onderling met andere winkels in de regio bellen of zij personeel over hebben?

omdat het zo kortdag is, is dat nu helaas niet meer mogelijk.. Verdrietig
ik moet en zal daar heen.. ook al krijg ik paniekaanvallen onderweg.. daar hebben ze geen boodschap aan...

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:37

En anders kan je je altijd nog ziek melden. Wat dan niet eens echt gelogen is.
En dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je ziek bent totdat het personeelsprobleem in dat andere filiaal is opgelost.