Van stage gestuurd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girl007

Van stage gestuurd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:02

Hoi Allemaal,

Sorry maar ik moet echt even van me afschrijven.
Ik noem geen namen in dit topic omdat ik dat gewoon niet terecht vind.

Ik doe de opleiding dierverzorging niveau 3 in het 2e jaar. Nu moeten wij het gehele jaar stage lopen en ik deed dit bij een stal. Nu heb ik altijd al veel last gehad van mijn spieren (ook onderzoeken laten doen in het ziekenhuis en dergelijke, ik fiets ook al ruim een jaar niet meer) en heb ook last van migraine in stressvolle periode's. Dat wist mijn stagebegeleider en ik heb me dan ook 2x ziek gemeld gewoonweg omdat het echt niet ging. Nu had ik al een tijdje het idee dat ik niets goed kon doen en heb dan ook gevraagd hoe dat ze het vond gaan. Ze zei: Ja best goed alleen geef je te snel een mening. (Ik snapte niet wat ze bedoelde, want ik heb vaak snel een mening idd maar daar echt niet, want ik durfde het gewoon niet en zat er niet op mijn plaats dus wilde ik alles gewoon zo goed mogelijk afsluiten en dan wegwezen) Nu belt ze me net op om te zeggen dat het afgelopen is en dat ik niet meer hoef te komen. Ik voel me echt gebruikt want ik heb me daar echt bloed, zweet en tranen uit m'n lijf staan te werken. Het was erg zwaar maar ik heb wel echt mijn best gedaan en wilde dat ook echt doen! Want ik dacht als ik deze stage haal dan haal ik ze allemaal. Nou mooi niet dus. Nu zit ik dus zonder stage en ben best boos, vooral op mezelf. (hoewel ik niet het idee heb gehad dat ik wat fout heb gedaan)

Hartelijk bedankt dat je mijn verhaal hebt gelezen, ik wilde dit echt even van me afschrijven.

Groetjes Elle

Sara_N

Re: Van stage gestuurd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:05

Wat vervelend voor je.
Het klinkt alsof je er helemaal niet op je plek zat en dat er niet echt een klik was tussen jou en de mensen daar.
Heeft ze nog uitleg gegeven waarom je weggestuurd bent?
En je moet niet boos zijn op jezelf, want het kan iedereen wel overkomen.
Hopelijk vind je snel een nieuw stage adres waar het wel leuk is Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:06

bel haar op en vraag wat je fout heb gedaan.
Je begrijpt duidelijk niet waarom je bent weggestuurd, dus vraag het gewoon! Het is echt niet raar om dat te doen.

Beter dat je wordt weggestuurd, dan dat ze je de stage helemaal laten afronden, en dan zeggen: je hebt hir wel een jaar gelopen maar jehebt het niet gehaald.

Nu heb je nog de kans om een ander bedrijf te zoeken waardoor je niet een heel jaar hebt verpest

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:07

Sara_N schreef:
Wat vervelend voor je.
Het klinkt alsof je er helemaal niet op je plek zat en dat er niet echt een klik was tussen jou en de mensen daar.
Heeft ze nog uitleg gegeven waarom je weggestuurd bent?
En je moet niet boos zijn op jezelf, want het kan iedereen wel overkomen.
Hopelijk vind je snel een nieuw stage adres waar het wel leuk is Lachen

Ze had de reden omdat ik tegen haar had gezegd dat ik het zwaar vond en omdat ik me 2x had ziek gemeld. Maar ze wist dat ik last van mijn spieren heb en dat het werk misschien daardoor niet allemaal even snel zou gaan.

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:09

ma_rie_tje schreef:
bel haar op en vraag wat je fout heb gedaan.
Je begrijpt duidelijk niet waarom je bent weggestuurd, dus vraag het gewoon! Het is echt niet raar om dat te doen.

Beter dat je wordt weggestuurd, dan dat ze je de stage helemaal laten afronden, en dan zeggen: je hebt hir wel een jaar gelopen maar jehebt het niet gehaald.

Nu heb je nog de kans om een ander bedrijf te zoeken waardoor je niet een heel jaar hebt verpest

Dat is idd zo, ik heb nu nog een kans om een andere stage te zoeken. Alleen hier in de buurt zijn nog weinig stage adressen. Dit adres had ik nu ook omdat een week voordat ik stage moest gaan lopen een DAP belde dat ze me niet meer nodig hadden voor stage. (terwijl dit wel al geregeld was) Toen moest ik dus ook al snel een stage vinden.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:12

wat vervelend voor je. waarom bel je je mentor niet op en leg je die alles voor. misschien kan zei er nog een aanmerking kan maken op het bedrijf. misschien kun je ook via je mentor snel een andere plek vinden zodat je wel je stage kan afronden

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:14

sax89 schreef:
wat vervelend voor je. waarom bel je je mentor niet op en leg je die alles voor. misschien kan zei er nog een aanmerking kan maken op het bedrijf. misschien kun je ook via je mentor snel een andere plek vinden zodat je wel je stage kan afronden

ik heb m'n personal coach net een mail gestuurd. Maar dat is ook maar afwachten totdat hij terug mailt aangezien hij morgen vrij is als ik naar school moet. Maar we hopen het beste er maar van. Ik ben wel al een beetje afgekoeld gelukkig.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:15

tjsah, ik denk daar mischien anders over. Wij nemen ook onwijs vaak stagieres aan, en daar word ook rekeninge mee gehouden, als jij bepaalde beperkingen hebt, ivbm je spieren etc, waar jij niks aan kan doen. Dan zouden ze bij ons ook zeggen, ja liever een had minder dan iemand die zich op zon manier kapot werkt. Klinkt mischien hard, maar ook ik werk me elke dag met bloed zweet en tranen. Dat is nou eenmaal de paarden wereld, en iemand die mischien elke keer it te zuchten van pff, mijn rug, wacht effe en je weet hoe dat gaat, zal ik ook zeggen. ja hey luister maar sorry dit gaat zo gewoon weg niet. Niet om het bedrijf, ja mischien ook wel.. maar vooral om jezelf.

Ik weet niet hoe lang je daar al stage liep?

dit bericht is niet aanvallend naar jou bedoelt hoor.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:16

Dit is best een rot situatie!! Maar het is wel zo dat je nog niet een jaar verklooit hebt. En dus eigenlijk ipv hier te zitten op zoek moet gaan naar een stage adres waar jij je wel lekker voelt en je wel op je plaats bent! Heb ik je profiel gekeken maar kan niets vinden vanwaar je komt en dus niet mee helpen denken. Er zullen hier op bokt nl ongetwijfeld veel mensen zitten die in de paardenwereld zitten en nog stageplekken weten.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:18

@TS bellen naar je school hoor. in dit soort situaties laat jouw school je gewoon aan je lot over. je moet ze echt bellen en zeggen wat jij ervan vind en dat jij niet je jaar wil weggooien hierdoor. Als jij niks doet doen zij ook nikss
geloof me heb ik een zelfde soort situatie gezeten

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:18

Navidad schreef:
tjsah, ik denk daar mischien anders over. Wij nemen ook onwijs vaak stagieres aan, en daar word ook rekeninge mee gehouden, als jij bepaalde beperkingen hebt, ivbm je spieren etc, waar jij niks aan kan doen. Dan zouden ze bij ons ook zeggen, ja liever een had minder dan iemand die zich op zon manier kapot werkt. Klinkt mischien hard, maar ook ik werk me elke dag met bloed zweet en tranen. Dat is nou eenmaal de paarden wereld, en iemand die mischien elke keer it te zuchten van pff, mijn rug, wacht effe en je weet hoe dat gaat, zal ik ook zeggen. ja hey luister maar sorry dit gaat zo gewoon weg niet. Niet om het bedrijf, ja mischien ook wel.. maar vooral om jezelf.

Ik weet niet hoe lang je daar al stage liep?

dit bericht is niet aanvallend naar jou bedoelt hoor.

Nee, zo vat ik het ook niet op. Maar het is niet zo dat ik contstant aan het klagen was. Wat ik moest doen deed ik ook zonder te klagen. Thuis klaagde ik pas vaak maar ik heb 1x tegen haar gezegd in de pauze dat ik last van mijn rug had, maar ben toen gewoon gebleven en doorgegaan. Zo'n zeikerd ben ik dan ook weer niet. Ik snap goed wat je bedoeld en je hebt gelijk. Maar als dit de enigste kans is op een stage?? Ik moest deze stage wel nemen anders had ik geen stage. Nou nu is het zo afgelopen.

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:21

priscilla schreef:
Dit is best een rot situatie!! Maar het is wel zo dat je nog niet een jaar verklooit hebt. En dus eigenlijk ipv hier te zitten op zoek moet gaan naar een stage adres waar jij je wel lekker voelt en je wel op je plaats bent! Heb ik je profiel gekeken maar kan niets vinden vanwaar je komt en dus niet mee helpen denken. Er zullen hier op bokt nl ongetwijfeld veel mensen zitten die in de paardenwereld zitten en nog stageplekken weten.

Tuurlijk ga ik een ander adres zoeken!! Maar ik moet eerst afwachten wat m'n leraar van school zegt. En of hij me ook daadwerkelijk kan helpen. Het is niet zo dat ik in de paardenwereld wil gaan werken want dat is gewoon niet haalbaar voor mij (aangezien de lichaamelijke klachten) en wil hier dan ook niet nog een stage plaats in want dan eindigt het waarschijnlijk weer zo. Ik woon in de buurt van Boxmeer dus als iemand nog een leuk adres weet wat met de scooter of bus haalbaar is, zeg het maar!!! (dus niet in de paarden)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:23

idd school ilichten
ik heb ook die opleiding gedaan.
1 van mn 1ste stages werd ik gewoon echt misbruikt.
mocht de verkeersborden op de oprijlaan schoonmake,onkruid tusse de stoep uit halen, alles schoonmaken en als er een klant kwam en die wou wat vragen stonden ze er zo tusse terwijl ze de rest van de dag in het kantoor tv zaten te kijekn en boekjes/krant te lezen.
dat is naar mijn zin geen stage maar schoonmaakster.
het er het hele schooljaar 2dagen in de week en de laatste weken 6 weken elke dag daar gelopen.
tot ik op de laatste dag de laatste middag weigerde om zijn priveauto schoon te gaan maken.
toen was ik niet gehoorzaam en werd ik weggestuurd.
heb er op school melding van gemaakt en heb die stage toch gehaald.

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:25

ikke20 schreef:
idd school ilichten
ik heb ook die opleiding gedaan.
1 van mn 1ste stages werd ik gewoon echt misbruikt.
mocht de verkeersborden op de oprijlaan schoonmake,onkruid tusse de stoep uit halen, alles schoonmaken en als er een klant kwam en die wou wat vragen stonden ze er zo tusse terwijl ze de rest van de dag in het kantoor tv zaten te kijekn en boekjes/krant te lezen.
dat is naar mijn zin geen stage maar schoonmaakster.
het er het hele schooljaar 2dagen in de week en de laatste weken 6 weken elke dag daar gelopen.
tot ik op de laatste dag de laatste middag weigerde om zijn priveauto schoon te gaan maken.
toen was ik niet gehoorzaam en werd ik weggestuurd.
heb er op school melding van gemaakt en heb die stage toch gehaald.

Dat is ook wel echt heel belachelijk!! Toevallig dat een leraar op school gister ook zo'n voorbeeld noemde. Van iemand die de hele dag auto's aan het wassen was. Ik mocht daarintegen toch nog best veel dingen doen. (het meerendeel poep scheppen, maar dat hoort er gewoon bij)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:26

Ik heb dit ook meegemaakt toch niet bij dezelfde stal he?! haha

Ik heb mn stage verder afgemaakt bij een ruitershop, en dat beviel me perfect! zo had ik alsnog mn stage gehaald, gewoon eerlijk wezen tegen de stageleraar dan komt dat wel goed!

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:27

0maris0 schreef:
Ik heb dit ook meegemaakt toch niet bij dezelfde stal he?! haha

Ik heb mn stage verder afgemaakt bij een ruitershop, en dat beviel me perfect! zo had ik alsnog mn stage gehaald, gewoon eerlijk wezen tegen de stageleraar dan komt dat wel goed!

Haha, denk het niet nee, aangezien je uit ZH komt en ik uit brabant.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:38

Zit je dan wel op de goede plek? Want de dierenwereld is een wereld waar het hard werken is. Je geeft aan dat je niveau 3 doet dus veel meer dan medewerker zal je niet worden. Tenzij je natuurlijk doorstroomt naar niveau 4 dan heb je vaak ook wat meer leidingevende dingen maar zelfs dan is het hard erg hard werken. Trek je dat lichamelijk wel om dat jaar in jaar uit te doen?

Want ik geloof niet dat een stage zomaar een punt zet achter een stagiaire. Daar moet echt wel een goede reden van zijn, want de stage is ook een overeenkomst ondergaan niet alleen jij. Als je die niet weet dan zou ik ze toch nog maar eens bellen om te vragen om welke punten je dan zou moeten verbeteren om voor hun wel een voldoende te kunnen halen. Als het wel om je lichamelijke klachten is, is het denk ik meer om jou te sparen want je wilt als bedrijf ook niet dat een stagiaire zich helemaal kapot werkt.
Lijkt mij dat je niets aan je coach (neem aan mentor?) hebt maar dat je eerder eens bij het stagebureau moet aankloppen.

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:43

Thats_Me schreef:
Zit je dan wel op de goede plek? Want de dierenwereld is een wereld waar het hard werken is. Je geeft aan dat je niveau 3 doet dus veel meer dan medewerker zal je niet worden. Tenzij je natuurlijk doorstroomt naar niveau 4 dan heb je vaak ook wat meer leidingevende dingen maar zelfs dan is het hard erg hard werken. Trek je dat lichamelijk wel om dat jaar in jaar uit te doen?

Want ik geloof niet dat een stage zomaar een punt zet achter een stagiaire. Daar moet echt wel een goede reden van zijn, want de stage is ook een overeenkomst ondergaan niet alleen jij. Als je die niet weet dan zou ik ze toch nog maar eens bellen om te vragen om welke punten je dan zou moeten verbeteren om voor hun wel een voldoende te kunnen halen. Als het wel om je lichamelijke klachten is, is het denk ik meer om jou te sparen want je wilt als bedrijf ook niet dat een stagiaire zich helemaal kapot werkt.
Lijkt mij dat je niets aan je coach (neem aan mentor?) hebt maar dat je eerder eens bij het stagebureau moet aankloppen.

Ik wil paraveterinair worden (dierenarts assistente met toestemming tot medisch handelen) dit is voor mij gewoon een opleiding tussendoor. Ik had nu al aan de opleiding paraveterinair kunnen beginnen maar aangezien ik niet op mijn 19e al wil gaan werken heb ik ervoor gekozen om deze opleiding eerst te doen. Na deze opleiding kan ik dan instromen in het 3e leerjaar niveau 4 paraveterinair. Dus dit is idd ook niet wat ik echt wil. Maar dat maakt niet weg dat ik het niet leuk vind om te doen! Ik geniet van de opleiding en ik heb krijg zo elke dag een beetje meer ervaring. Ik weet dus heel goed wat ik wel wil.. Haha

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:49

hey!

Wat balen meid.

Waarom ga je nu niet meteen paraveterinair doen? In barneveld bijvoorbeeld?
Dat is toch minder zwaar lichamelijk en de paardenwereld is hard! Voor een gezond mens is het al heel hard werken, laat staan voor jou. Dat gun ik je niet.
Misschien dus toch verstandig om even na te denken wat je nu wilt.
Misschien een paar maanden gaan werken en in september aan paraveterinair beginnen?

Mijn pb box staat altijd open!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:54

Ja precies, dat is een goede tip! Of kijk of je bij een dierenarts aan de gang kan, desnoods gewoon voor de schoonmaak in het begin (ok het blijft ook als je paravet bent veel schoonmaak maar dat ter zeide). Het is een moeilijke sector om tussen te komen en sommige dierenartsen vinden het nog altijd prettiger om zelf hun personeel op te leiden. En als je alvast wat werkervaring hebt kun je er altijd makkelijker tussen komen!

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:01

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij, alleen dan in een andere opleiding. Ik moest ook stoppen, alleen zag ik dit totaal niet aankomen. Er waren ook helemaal geen signalen toe gegeven. Ik liep toen 3 maanden op die plek, was eind november/begin december vorig jaar. Ik was er helemaal kapot van.

Ik ben met de dekaan op school gaan praten, en dat heeft mij heel erg geholpen.
Ik zou als ik jou was feedback van haar vragen. Vragen of zij concreet kan opschrijven waarom je nu moet stoppen. Je hoeft dit niet te gebruiken, maar dan heb je wel duidelijk waarom je moest stoppen. Anders blijf je alleen maar met vragen zitten.

Ik zou als ik jou was bij klasgenoten informeren naar stageplekke, op internet zoeken en gewoon de stoute schoenen aantrekken en bij een aantal bedrijven/stallen, etc. langs gaan. Vaak weten ze op school ook nog wel een aantal plekken.

Heel veel succes! Ik hoop dat je snel wat vindt!