solliciteren, bij hoeveel werkgevers tegelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

solliciteren, bij hoeveel werkgevers tegelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 19:27

Omdat ik het op dit moment niet zo naar mn zin heb bij mijn huidige werkgever, heb ik mijn cv op een vacaturesite gezet om me eens te orienteren op de arbeidsmarkt. Inmiddels werk ik al 8 jaar bij mijn huidige werkgever, wat eigenlijk ook mn eerste werkgever is.
Ik heb nu alleen (in 2 dagen) al zoveel reacties van werkgevers gehad dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb intussen al een sollicitatiegesprek gepland en naar een aantal anderen uitgebreide informatie verzonden, maar er komen er steeds meer bij die willen afspreken.
Heeft iemand tips hoe ik dit voor mezelf overzichtelijk kan houden en met hoeveel kan ik max een afspraak maken ervan uitgaande dat de interesse wederzijds is? Iemand goede tips?

Nikka

Re: solliciteren, bij hoeveel werkgevers tegelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:30

Kan je niet eerst even selecteren op afstand, functie e.d. Je kan dan eerst met je eerste keuzes afspreken. Informeer de rest wel even, dan kan je er later op terugkomen.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:08

tja, lastig. Het gaat in vrijwel alle reacties om dezelfde functie en om detacheringsbedrijven, dus reisafstand gaat dan ook niet op.
Het enige verschil zal arbeidsvoorwaarden zijn, maar die staan er natuurlijk lang niet allemaal bij. Op dit moment is het een beetje op gevoel kiezen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:10

Pak er dan 5 uit en ga daar mee praten en als het niet bevalt heb je nog genoeg om te kiezen, toch? Misschien kan je een beetje googlen wat betreft de bedrijven en alvast een gevoel/idee krijgen.