nieuwe opleiding deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cindyhil

nieuwe opleiding deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:38

deurne:
Inleiding
In deze MBO/HBO-opleiding, zijn een aantal elementen uit het MBO toegevoegd, zoals het dagelijks paardrijden dat geheel gevolgd wordt bij NHB Deurne. De eerste 3 jaar sta je ingeschreven als MBO-student bij NHB Deurne en behaal
je het MBO-diploma Instructeur Paardensport niveau 4. De laatste 2 jaar word je als HBO-student bij
Stoas Hogeschool ingeschreven.

Programma: De eerste 4 jaar een half jaar stage met terugkomdagen en een half jaar school in Deurne.
Het vijfde jaar loop je drie dagen per week stage of heb je een werkplek in het bedrijfsleven. De
overige twee dagen per week wordt je begeleid door STOAS Hogeschool in Dronten én Deurne.

Diploma: Ingenieur of bachelor in de richting docent of trainer/coach, dit is afhankelijk van je rijkunstig
niveau en persoonlijke interesse (diploma Educatie & Kennismanagement groene sector, met
een tweedegraads onderwijsbevoegdheid).

Beroepen: (Zelfstandig) Instructeur/ trainer/ coach
Docent paardensport/ -houderij
Vertegenwoordiger in de toeleverende paardensector

Niveau: 5
Duur: 5 jaar

Vooropleiding: HAVO/ VWO met wiskunde* en bij voorkeur biologie als extra vak
óf MBO niveau 4 met Nederlands, Engels en wiskunde

*Omdat in de HAVO profielen wiskunde niet meer verplicht is, raadt NHB Deurne aan om
wiskunde (A) als extra keuzevak op te nemen in het profiel. Er wordt geen eis gesteld aan
de profielkeuze, maar de voorkeur gaat uit naar Natuur & Gezondheid.

Leerweg: BOL

Eigen paard*: Heeft de voorkeur
*Ben je niet in bezit van een eigen paard, dan is het mogelijk een schoolpaard te huren.

Intern: Ja, behalve het 5e jaar.

stoas hogeschool:
In september 2005 start Stoas Hogeschool in samenwerking met Helicon Opleidingen NHB Deurne met deze unieke deeltijdopleiding binnen de hippische sector. De studierichting behoort tot de opleiding Educatie en kennismanagement groene sector en staat onder eindverantwoordelijkheid van Stoas Hogeschool. De lessen worden uitgevoerd bij NHB Deurne. Er kunnen maximaal 18 studenten inschrijven voor de start van de opleiding in september.

Nieuwe onderwijsstructuur
Met ingang van studiejaar 2005/2006 werkt Stoas Hogeschool met een nieuwe onderwijsstructuur. Deze structuur is gebaseerd op 'ervaringsleren' en op de daadwerkelijke beroepspraktijk. Vakinhouden rondom het professioneel trainen van paarden worden in onderlinge samenhang aangeboden. Hierbij komen onderwerpen als anatomie, trainingsleer, voedingsleer, fysiologie, pedagogiek en vakdidactiek aan de orde. De lessen worden aangeboden op één lesdag per week, de totale studielast is gemiddeld 20 uur per week. Deze opleiding is bij uitstek geschikt voor afgestudeerde MBO-ers niveau 4 Paardensport of ORUN instructeurs met een afgeronde HAVO- of VWO- opleiding.

afstuderen
Afhankelijk van het behaalde rijkunstig niveau kan er afgestudeerd worden als trainer paardensport of zal er een keuze gemaakt moeten worden uit één van de andere beroepsprofielen. Na succesvolle afronding van de opleiding wordt een HBO-diploma met een onderwijsbevoegdheid én ingenieurs (ing.) - of de bachelor (bc.) titel behaald.

------------------------------------------------------------------------------------------
Dit vond ik een paar uur geleden op het internet.
Ik heb altijd eigenlijk al geweten dat ik iets met dieren in mijn beroep wou doen.
Het liefst een met paarden natuurlijk!
Het probleem was alleen dat ik geen leuke opleiding kon vinden.
Ik zit nu in HAVO 4, en ben al druk aan het kijken wat voor opleiding ik hierna wil doen.
Ik ben al op verschillende scholen wezen kijken maar niemand had echt een opleiding die ik zocht.
Dierenarts lijkt me ook geweldig maar daarvoor ben je VWO nodig, en als je op die school wilt komen moet je worden uitgeloot waar je dan dus weinig kans op hebt omdat er ontzettend veel mensen zijn die dat willen.
Ik zou erg graag iets willen met dieren in de praktijk.
Een Terra school heeft eigenlijk alleen maar MBO opleidingen waarbij je veel praktijk hebt.
Wil je een HBO opleiding doen dan kom je vaak terrecht bij ''diermanagement'' dus geen praktijk zoals ik graag wil.
Maar nu weer even terug naar deze artikelen.
Dit lijkt me echt een geweldige opleiding, maar ik hoor ook vaak negatieve reactie's op opleidingen van Deurne, en de kosten die eraan verbonden zijn.
Het liefst krijg ik natuurlijk reactie van iemand die zelf deze opleiding (ge)volgt (heeft).
Of iemand die ook op Deurne zit met een vergelijkbare opleiding.
Ik heb ook geen eigen paard dus zou ik een schoolpaard moeten huren, is dit erg duur?
Ik weet dat het moeilijk is om werk te vinden in ''de paarden'', maar dit is gewoon mijn droombaan!
Ik hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven over deze school(en).
Misschien weet jij nog een leuke andere HBO opleiding met veel met dieren in de praktijk?
Dan hoor ik dat graag!

Kristie

Re: nieuwe opleiding deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:26

Er is een deurne topic, mssn dat je die weer tot leven kunt wekken Knipoog.
[STW] NHB Deurne