Certificaat voor theorie dierenarts?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Certificaat voor theorie dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 14:18

Hallo!
Ik vroeg me af of er zoiets bestond als een diploma / certificaat voor alleen de theorie die een dierenarts / veearts moet kennen (het liefst alleen op paardengebied). Ik ben namelijk erg geinteresseerd in in hoe een paard werkt van binnen, maar ik ben absoluut geen held met bloederige dingen en dergelijke. Dus zo dat je alles weet wat een dierenarts ook weet, en dat je ook weet hoe je dat in de praktijk ongeveer zou moeten uitvoeren, maar dat je geen praktijk zou moeten doen. Dus bijvoorbeeld weten welke medicijnen een paard nodig heeft, in welke hoeveelheid en hoe vaak en hoe je dat toe moet dienen.

Alvast bedankt!

secricible

Re: Certificaat voor theorie dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:50

zover ik weet is dat er niet. Zou ik niet weten wat je er mee wil? Dierenarts kun je er uiteindelijk niet mee worden natuurlijk.
Als het gewoon puur voor jezelf is, zou je eens naar Utrecht kunnen mailen/schrijven of een dierenarts in de buurt vragen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:27

Ik kan me niet voorstellen dat er een opleiding of certificaat voor is, maar dat het gewoon een gedeelte van de opleiding diergeneeskunde is. Als je geinteresseerd bent in de theorie, zou ik op zoek gaan naar iemand die er meer verstand van heeft qua boeken (dus bijv. een student dgk), en vragen of die wat aan kan raden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:31

Is dan een cursus paardenehbo of ziekteleer niet iets voor je?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:33

waarom probeer je het niet gewoon?

Ik ging vroeger al van mijn stokje als ze bij biologie zo'n plastic pop met ingewanden tevoorschijn haalden.

Nu kan ik naar een paardenslachter gaan en zien hoe een paard geslacht en gestript wordt.