Resten van bv antibiotica ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Resten van bv antibiotica ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:39

Ik had een vraag . Ik ben bezig met een samenvatting te maken uit het boek van school .
Dat heeft voor de rest geen betrekking tot toetsen ofzo dus het is niet dat ik antwoorden op internet zit te vragen . Maar ...
Het gaat hier om organische stoffen en anorganische stoffen .
Korte uitleg : Organische stoffen zijn verder afbreekbaar en anorganische stoffen niet ! Denk bij anorganische stoffen aan miniralen en zand / grond .
Nu is resten van antibiotica ook genoemt als een anorganische stof alleen weet ik niet wat ik me daar bij moet voorstellen , wat is dat precies ?

Alvast bedankt als iemand het weet ! Bloos

Anoniem

Re: Resten van bv antibiotica ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:54

Wat ik weet van resten antibiotica is dat je ze terug moet brengen naar de apotheek, die gooien het in speciale tonnen en dat wordt door een bedrijf opgehaald dat medicijnen vernietigt.. Maar weet niet of je dat bedoelt? Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:03

antibiotica kunnen niet door de natuur worden afgebroken zoals organische stoffen wel kunnen. daarom vallen ze waarschijnlijk onder het kopje anorganische stoffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:09

Oh op die manier !
Dus antibiotica is ook niet verder afbreekbaar en is daarom een anorganische stof ? Of echt perse de resten van antibiotica ?

Relaxed : Ja misschien wel omdat je het verder niet meer kan afbreken en het dus niet organisch is ?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:00

Zou het niet zo kunnen zijn dat de niet organische of anorganische stoffen niet reageren met bepaalde zuren in het lichaam en daarom niet afgebroken kunnen worden? Want antibiotica is een volledig natuurlijk middel (alhoewel anorganische stoffen dan ook wel zijn..)

Ik denk weer hardop, kortom CHAOS! ik weet het niet hahhaa

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:28

LZP > STW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:37

Kijk ik zal even opschrijven wat ik heb samen gevat .

Het gaat over voer bij paarden enz .

Voer bestaat uit water en droge stoffen . Water is niet verder in te delen , droge stoffen wel . In Anorganische en organische stoffen .
Anorganische stoffen zijn niet verder in te delen omdat het niet verder afbreekbaar is , denk aan zand en miniralen . Die kun je niet verder afbreken , zand is zand .
Maar als voorbeeld werd ook gegeven resten van antibiotica . En misschien is het idd wel dat je verder niks kan met resten antibiotica , je kan het niet afbreken en onderdelen in andere dingen denk ik dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:42

Romyv schreef:
Zou het niet zo kunnen zijn dat de niet organische of anorganische stoffen niet reageren met bepaalde zuren in het lichaam en daarom niet afgebroken kunnen worden? Want antibiotica is een volledig natuurlijk middel (alhoewel anorganische stoffen dan ook wel zijn..)

Ik denk weer hardop, kortom CHAOS! ik weet het niet hahhaa

Haha blij dat je meedenkt !