'Waar kan een ruiterzaak het beste zitten?'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleming

'Waar kan een ruiterzaak het beste zitten?'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 15:29

Hee!

Voor een onderzoek voor school over ruitersportzaken, moet ik het een en ander onderzoeken. Maar nu zat ik hier een beetje vast. Het is namelijk de bedoelingen dat ik net doe alsof ik echt een ruiterzaak ga beginnen. Maar ik moet nu dus een locatie zoeken. Eerst dacht ik van, gewoon leuk in het centrum naast de Esprit bij weze van spreken. Dan loopt iedereen even binnen enzo. Maar aan de andere kant, je ziet ruitersportzaken veel op industrieterreinen e.d. zitten. Of ergens anders afgelegen. Zoals Drunens Ruiterhuis en De Ruiterboulevard of Het Gareel.

Dan ga je toch denken, is dat niet ergens om? Daar zijn natuurlijk wel betere parkeergelegenheden en vooral met zadels e.d. is dat misschien iets gemakkelijker. Maar als je in het centrum (bijv. van Oisterwijk) een winkel hebt met daarachter een parkeerplaatsje, dan is daar ook weer iets voor te zeggen.

Dus nu even mijn vraag.
Wat zouden jullie doen als je aan het winkelen bent en je ziet zomaar een ruitersportwinkel?
En: Wat denken jullie dat het beste is?

Xx Charelle.

P.S.: Als het hier niet goed staat, dan mag je het gewoon verplaatsen hoor! Knipoog

Liselot

Re: 'Waar kan een ruiterzaak het beste zitten?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:33

ik vind een ruitersportzaak in het centrum wel lekker, dan loop je er ook zo even binnen als je even inde stad bent. anders moet je er weer speciaal naartoe.
wel vind ik dan (gratis) parkeergelegenheid een pre. helemaal voor als je bijvoorbeeld met je paard wilt komen om zadels te passen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:35

als ik een ruitersshop tegen kom in het winkelcentrum zal ik er zeker naar binnen lopen, maar ik zal er denk niet snel iets kopen...
ik ga 9 van de 10 keer gericht naar een ruitershop en tsjah dan wil ik gewoon voor de deur kunnen parkeren Haha!

ik ga dus ook voor het industrieterrein ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:38

je loopt niet zomaar met een paard door het winkelcentrum, dus voor de passervice is het misschien handiger als je meer ruimte hebt, en mensen die grote (zware) zakken voer o.i.d willen hebben, hebben ook liever hun auto voor de deur, zodat ze niet zover hoeven te lopen met die zware dingen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:40

Locatiefactoren heet dat. Lachen In Arnhem zit er eentje vlak naast het centrum, maar idd ook eentje op een industrieterrein. Lachen Het ligt aan verschillende dingen waar een ruitersportzaak zich vestigt. Ruimte, geld, bereikbaarheid etc. Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:01

en ook wel waar jij je op richt natuurlijk...
wil jij voornamelijk kleine spullen en kleding in je winkel kun je makkelijk in het centrum zitten, wil jij echter een passervice moet je goed bereikbaar zijn voor mensen met trailers Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:54

[NM] -> [STW]

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:59

In amsterdam zit ook een ruitersport zaak aan een drukke weg. Ben er 2 keer langs gereden en 2 keer geen parkeerplaats te vinden. Daarna nooit meer geprobeerd Knipoog
Dus inderdaad parkeerplaatsen is voor mij het belangrijkste. Midden in een centrum lijkt me niet handig. De spullen die je koopt bij een ruitersportzaak zijn toch vaak wat zwaarder en groter. Dus dan moet je de hele tijd ermee slepen. Daardoor zou ik dus niet snel erlangs gaan. Een industrieterrein ervaar ik als het makkelijkste te bereiken etc.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:27

Paardespullen kopen doe ik nooit als ik in de stad aan het winkelen ben, vaak even tussendoor, of lekker uitgebreid in een grote winkel. Beide gevallen niet geschikt voor in het centrum, je kan dan niet voor de deur gratis parkeren en je hebt met druk verkeer te maken dus je kan niet even snel heen.
Als je een grote zaak wil hebben met een groot assortiment is de binnenstad ook niet aan te bevelen ivm m2 prijs die op die lokatie niet op te brengen is voor alleen ruitersport.

Probeer qua lokatie in de buurt van pensionstallen te gaan zitten. Als jij in het oosten van de stad zit met alleen industrie en alle stallen zijn in het westen bevorderd dat de verkoop ook niet, zit je vlakbij stallen wippen mensen sneller even binnen om wat te halen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:38

In een drukke manege, incl. in en verkoop 2e hands rijkleding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:41

industrieterrein vind ik fijn - ivm parkeren. Bij een manege zou ook prima zijn, maar die ken ik hier niet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:43

lijkt me inderdaad het best op een industrie terrein met veel parkeerplaats
en goed bereikbaar
ook handig is duidelijk zichtbaar vanaf de weg

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:44

ik zou best als ik toevallig in de stad ben even binnen lopen.
Maar over het algemeen ga ik gericht naar een ruitershop. Plus is het praktisch als je gelegenheid hebt om je paard mee te nemen. Ook dat je je auto kwijt kan is een pluspunt.

Ik zou ook eerder denken aan plaatsen waar veel pensionstallen zijn.
Ik denk als hier vlakbij in mijn omgeving een ruitershop zat, dat ik er erg vaak over de vloer zou komen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:12

Idd bij een industrieterrein.

Vanwege de parkeerruimte, eventueel je paard meenemen en omdat je ook met grote dingen niet onnodig hoef te slepen.

De dingen die eigenlijks al zijn genoemd hierboven.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:57

de grondkosten op een industrieterrein zullen ook aanzienlijk lager liggen dan midden in het centrum. En de voorraad voor een ruitersportzaak, neemt aardig wat ruimte in (denk aan een fatsoenlijke voorraad winterdekens, zadels enz)