Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:48

Bij ons op het werk zijn ze nog op zoek naar mensen die het eindejaarswerk voor een zorgverzekeraar willen gaan doen. Van omstreeks nu t/m Januari. Met mogelijkheid om daarna te blijven op dit of een van de andere projecten bij goed functioneren. Gaat om telefonische klantenservice, met name het adviseren van pakketten aan klanten :) In Groningen. Wie dit wat lijkt mag mij een berichtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:32

kaatje77 schreef:
Hoe is het afgelopen [***]?

Denk wel goed. Kon hem lastig peilen wat hij er van vond. Dus we gaan het afwachten..

Wel vandaag gebeld voor ergens anders op 2e gesprek te komen. Met 2 mogelijk toekomstige collega's dan een gesprek en erna weer met de ceo over de vervolgprocedure. Ze gingen hiervoor 2 of 3 mensen uitnodigen..

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:39

ik ga morgen een open sollicitatiebrief langs brengen, weet via via dat ze daar nog iemand zoeken. spannend :D ga denk ik nog wel even bellen morgenvroeg..

bij ons is vandaag een nieuwe collega begonnen, en er wordt nog iemand gezocht voor haar functie op haar oude werk, dus we gaan misschien wisselen van werk :')

@Idinn succes met je gesprekken en het afwachten!

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:08

Succes Idin, spannend zoveel gesprekken!

Haha zou wel toevallig zijn Miese, als jullie zo gaan switchen!

Ik heb daarnet 3 a 4 sollicitaties verstuurd, ik vind het nogal spannend omdat ik de vorige keer na mijn studie bijna 6 maanden thuis heb gezeten ( in 2014/2016 slechtere tijden). Ik vind het werk wat ik nu doe niet meer uitdagend, vandaar toch maar verder solliciteren gezien geen doorgroei perspectief op redelijke termijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:27

Spannend! Succes, qua tijd zit je nu wel veel beter als toen!

Miese, switchen zou wel grappig wezen! Had je nog gebeld?

Ik ben onderweg.. geloof dat ik dit spannender vind. Bij eerste gesprek weet je wel wat voor vragen je kan verwachten. Ik weet het nu echt niet. En het is met 2 mensen en tot nu toe had ik telkens met 1 iemand een gesprek. We gaan het zien :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:25

Hoe is het gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:33

Goed! Denk ik :+

Was iig wel gezellig.. maar ja, ik kan altijd achteraf heerlijk twijfelkonten of ik het goed heb gedaan of niet. Maar het is ook wel beetje geluk hebben denk qua andere kandidaten.. dus ga het gewoon afwachten.

Volgende week hoor ik meer.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:11

idinn schreef:
Goed! Denk ik :+

Was iig wel gezellig.. maar ja, ik kan altijd achteraf heerlijk twijfelkonten of ik het goed heb gedaan of niet. Maar het is ook wel beetje geluk hebben denk qua andere kandidaten.. dus ga het gewoon afwachten.

Volgende week hoor ik meer.

Spannend altijd de uitslag. Duimen mee. *\o/*

Ik ga maandag al ergens op gesprek, ben benieuwd :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:31

Hoi iedereen! Ik meld me hier ff :D

Zou iemand mij kunnen helpen met een motivatiebrief? Ik ga voor het eerst solliciteren op een functie in de zorg en ik ben er best zenuwachtig voor.. zit me al de hele middag blind te staren op een lap tekst maar ik kom er niet meer uit :') Mocht hier iemand heel goed zijn met taalgebruik en overtuigende brieven schrijven, dan is de hulp zeker welkom! Dan wel per pb uiteraard.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:05

Mocht iemand nog een baan zoeken in de IT, kan men mij een pb sturen. Het hebben van een hbo of wo diploma is verplicht, maar hoeft niets met it te zijn, affiniteit en interesse in IT is genoeg. Hoofdkantoor is in Utrecht, maar veel opdrachten zijn op andere plaatsen, wel hoofdzakelijk randstad. Meteen een vast contract en inkomen, ook als je intern opgeleid wordt.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:54

Is er iemand die mij kan helpen met een motivatiebrief?

Ik kom er niet meer uit. Hij is al geschreven. Wil alleen extra controle hebben hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:45

Voor mensen die een “ nalezer brieven” zoeken, je mag mij altijd pb sturen.
Ik vind dat altijd wel leuk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:18

Ik werd net nog gebeld of ik nog een baan zocht en of ik anders echt genoeg uren heb bij de 2 werkgevers die ik heb.

Hele tijd gehad dat niemand mij wilde en nu lopen ze nog net niet te vechten om mij. :') 8)7

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:45

Ik kom me hier ook melden. In juni mijn diploma gehaald voor bedrijfsadministratie (mbo). Vandaag mijn laatste dag bij mijn zomerbaantje (oude stage). Helaas hebben ze heel weinig werk, dus nu heb ik niks.
Ik heb net een WW uitkering aangevraagd. (Wat een gedoe :=)

Ik zoek iets voor een paar uurtjes per week. Ik heb een angststoornis, ik word er sinds kort voor behandeld. Maar het maakt het nu niet makkelijk. Mijn focus ligt nu nogal op herstellen daarvan en rust nemen.
Dus liefst iets administratiefs voor max 15 uur per week. Ik heb dagen dat het wat beter gaat en dagen dat het helemaal niet gaat en dat maakt het allemaal nogal lastig. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:47

Ik ben wel weer even klaar met dat solliciteren. Ze nemen toch telkens de andere kandidaat aan met wel al wat werkervaring. Focussen op thesis en hopelijk over krap 2 maanden afgestudeerd.

Misschien kan ik nog paar dagen meepakken bij mijn zomerbijbaantje. En anders... najah niks... want vraag me af of ik ergens recht op heb nu als student.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:06

Ik had precies t zelfde. Werd wel vaak gevraagd voor gesprekken, maar mn thesis ging er wat onder lijden. Dus gezegd eerst de focus op mn thesis en daarna gaan we de focus leggen op sollicitaties. Alleen echt leuke functies reageer ik op en ga ik op gesprek..zou leuk zijn als er snel wat op mn pad komt, wamt die gesprekken en afwijzingen komen wel mn neus uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 06:41

Vooral de reiskosten ben ik ook wel zat als het toch allemaal niks oplevert.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:03

Dat ook vooral. Nu alweer zoveel gesprekken gehad, maar steeds niks. Vraag me af of ik ooit weer aan t werk kom..
Vandaag weer een gehad, leek me hele leuke functie, maar of t wat wordt.. ik ben ook gewoon veel te eerlijk

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:04

Hopelijk komen jullie snel aan een baan!

Ik heb het,na bijna 10 maanden nog steeds zo naar mijn zin

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:09

idinn schreef:

je kunt je reiskosten declareren als je op sollicitatiegesprek gaat. Gewoon even vragen aan het einde van het gesprek. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:15

SdaphneS schreef:
idinn schreef:

je kunt je reiskosten declareren als je op sollicitatiegesprek gaat. Gewoon even vragen aan het einde van het gesprek. :)

Whut?? Nog nooit gedaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:18

Ik weet dat het kan... maar het komt mij te gierig over. Ze zullen het vast begrijpen voor een student. Maar ik begin er niet aan. Voor geval ik er ooit nog kan solliciteren :+

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:20

Wist ik niet haha, nooit geweten ook dat het kon. Weet ook niet of ik t echt zou durven. Straks wordt je daarom afgewezen haha

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:21

Niet elk bedrijf doet het hoor, het hoort volgens mij ook in de vacature te staan of je de reiskosten vergoed krijgt, maar het kan echt. :)

Waarom zou je dan gierig zijn?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:10

SdaphneS schreef:
Niet elk bedrijf doet het hoor, het hoort volgens mij ook in de vacature te staan of je de reiskosten vergoed krijgt, maar het kan echt. :)

Waarom zou je dan gierig zijn?

Heb dat werkelijk ook nog nooit in een vacature zien staan.