[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:09

Dankjewel! Vandaag voor motor wezen kijken maar dit werd hem niet. Ga morgen met mijn moeder langs aantal motorzaken! Niet dat ze er verstand van heeft maar gewoon even voor de afleiding

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:59

Ik had voor de derde keer dezelfde examinator....

Maar.....IK BEN GESLAAGD!

Kan het nog steeds niet beseffen...

Zo blij!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:08

Gefeliciteerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:09

Van harte !

Hoe gaat het met je motor jacht Valerie ?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:44

Wie kan ons helpen. Vriendin van mij is zwanger is dec uitgeteld. En ze kan 14 nov praktijkexamen auto doen. Is dat verstandig??

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:11

Rebecca schreef:
Van harte !

Hoe gaat het met je motor jacht Valerie ?

Ja goed. Ben geslaagd voor een kawasaki er6-n uit 2014

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:33

doezel2 schreef:
Wie kan ons helpen. Vriendin van mij is zwanger is dec uitgeteld. En ze kan 14 nov praktijkexamen auto doen. Is dat verstandig??

Als ze dan nog niet bevallen is dan kan dat, ik zou het zeker voor de bevalling plannen en niet daarna

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:37

Polly schreef:
doezel2 schreef:

Als ze dan nog niet bevallen is dan kan dat, ik zou het zeker voor de bevalling plannen en niet daarna

Ze wil.dan een maandje na de bevalling(als het op de uitgerekende datum komt) examen gaan doen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:49

Ik heb over 2 weken mijn praktijkexamen en het rijden gaat best slecht de laatste weken.. ik ben heel bang dat ik het niet ga halen.. wie heeft er tips?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:54

Yenni schreef:
Ik heb over 2 weken mijn praktijkexamen en het rijden gaat best slecht de laatste weken.. ik ben heel bang dat ik het niet ga halen.. wie heeft er tips?

Wat gaat er precies niet goed en heb je dat besproken met je instructeur? Heb je last van examenspanning en heb je al proefexamens gereden in de les?

doezel2 schreef:
Ze wil.dan een maandje na de bevalling(als het op de uitgerekende datum komt) examen gaan doen

Hoe is ze van plan dat aan te gaan pakken met lessen? Je kan niet een maand (of langer) niet rijden en dan semi onvoorbereid op het examen verschijnen.
In de periode na de bevalling ben je ook kraamvrouw en ik denk niet dat je dan moet willen om jezelf op te leggen dat je nog moet lessen en afrijden, er veranderd best wel wat met een kleintje erbij, hormonale schommelingen, mogelijk geeft ze borstvoeding. Dat is allemaal heel lastig te combineren met lessen en afrijden. Bovendien heb je niet voor niks 3 maanden verlof he.

Mijn voorkeur zou echt zijn voor de bevalling en dat zou ik haar als instructeur en moeder ook adviseren, ik dacht ook dat het allemaal wel zou loslopen maar dat was toch iets anders dan ik dacht.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:57

doezel2 schreef:

Hoe is ze van plan dat aan te gaan pakken met lessen? Je kan niet een maand (of langer) niet rijden en dan semi onvoorbereid op het examen verschijnen.
In de periode na de bevalling ben je ook kraamvrouw en ik denk niet dat je dan moet willen om jezelf op te leggen dat je nog moet lessen en afrijden, er veranderd best wel wat met een kleintje erbij, hormonale schommelingen, mogelijk geeft ze borstvoeding. Dat is allemaal heel lastig te combineren met lessen en afrijden. Bovendien heb je niet voor niks 3 maanden verlof he.

Mijn voorkeur zou echt zijn voor de bevalling.[/quote]

Ik weet ok niet hoe ze het wou doen. Ze heeft al wel een kindje. En ze wou evt 2 a 3 x in de week lessen.
Ze wou flesvoeding geven omdat haar eerste kindje ok niet wou.
Ze is bang dat in nov de examen niet door gaat ivm hoog zwamger.( dec uiterekend) Ze heeft tot april theorie daarna is die verlopen.
Tis beetje dubbel. Haha

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:06

Waarom zou het examen niet doorgaan als ze hoog zwanger is? Zolang ze niet zit te bevallen achter het stuur mag ze gewoon examen doen hoor en als het een maand te vroeg komt lijkt het me ook niet goed en dan moet ze toch ook naar het ZH ed.
Tweede kindje is niet het eerste kindje en misschien wil deze wel borstvoeding of heeft deze veel behoefte aan mama. 2-3xpw lessen in de kraamtijd lijkt mij ietswat ambitieus.
Dat examen moet ook gepland worden en wat als het kindje later komt of ze krijgt een spoedkeizersnede?

Maar goed de keuze is aan haar hoor maar als instructeur zou ik adviseren om lekker voor de bevalling te gaan afrijden dan heb je het maar gehad.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:09

Polly schreef:
Waarom zou het examen niet doorgaan als ze hoog zwanger is? Zolang ze niet zit te bevallen achter het stuur mag ze gewoon examen doen hoor en als het een maand te vroeg komt lijkt het me ook niet goed en dan moet ze toch ook naar het ZH ed.
Tweede kindje is niet het eerste kindje en misschien wil deze wel borstvoeding of heeft deze veel behoefte aan mama. 2-3xpw lessen in de kraamtijd lijkt mij ietswat ambitieus.
Dat examen moet ook gepland worden en wat als het kindje later komt of ze krijgt een spoedkeizersnede?

Maar goed de keuze is aan haar hoor maar als instructeur zou ik adviseren om lekker voor de bevalling te gaan afrijden dan heb je het maar gehad.

Snap.je helemaal hoor. Maar snap haar ok wel. Denk puur door dat het zo"kort"voor de uitgerekende datum is

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:25

Polly schreef:

Mijn moeder mocht ook niet afrijden toen ze hoog zwanger was, maar dat is wel 40 jaar geleden ;)

Over m’n moeder gesproken, ben zo trots op haar!

Ze heeft al járen dr rijbewijs, maar door omstandigheden al 20 jaar niet gereden. En nu is ze aan het lessen en gaat het hartstikke goed!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:29

hoe kort is kort?
Ik heb examen gedaan met iemand in week 36. Heb zelf ook doorgereden tot week 36 trouwens met lessen en tot 32 op de motor.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:31

Polly schreef:
hoe kort is kort?
Ik heb examen gedaan met iemand in week 36. Heb zelf ook doorgereden tot week 36 trouwens met lessen en tot 32 op de motor.

27 dec uitgeteld en 14 nov examen.
Voor haar dus best wel dichtbij. Ze denkt dat dit kindje ok vroeger komt net als die 1ste(3w+3dagen te vroeg)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:34

oooh nou die gok zou ik wel durven nemen, das 6 weken.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:43

Polly schreef:
oooh nou die gok zou ik wel durven nemen, das 6 weken.

Denk dat ze het ok doet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:47

Polly:
Wat gaat er niet goed?: Ik wil veel te snel alles doen waardoor ik foute maak. Vorige week bijvoorbeeld. Ik bleef keurig wachten want ik kwam uit een uitrit. Toen moest ik rechtsaf en daar zijn dan na 50 M. Stoplichten waar al auto's aan het wachten waren. (Het was nog altijd rood) Vervolgens wilde ik opschakelen maar schakelde toch weer terug naar de 1 want ik moest binnen een paar meter toch remmen voor het stoplicht. Toen vertelde mijn instructeur dat het ene deel top ging en dat ik het hier dan minder goed doe... hij maaktte zich zorgen over het examen..
Sinds ik de datum van het examen weet ben ik steeds slechter gaan rijden. Spanning dus denk ik.. ik heb ook een faalangstexamen aangevraagd..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:52

ik noem het bewust nooit fouten maar leermomenten, je doet het toch niet expres?

Als ik de situatie die je beschrijft voor ogen probeer te krijgen zou ik juist wel het ingeslagen weggetje afmaken en dus doorschakelen naar 2, afhankelijk van de lengte van de rij wel of niet de koppeling laten komen, maar iig plan afmaken. Gasgeven, ontkoppelen, schakelen, terugschakelen en dan al dan niet koppelen maakt dat het een heel onrustig beeld word. Probeer je rust te pakken, het hoeft niet snel, ze zitten er niet met een stopwatch naast, vlot waar het kan en behouden waar het moet.
Oefenen onder spanning is juist heel erg goed, dan weet je ook waar je staat en waar je leerpunten zijn.

En dergelijke opmerking als je instructeur maakt bij een faalangstleerling (ervanuit gaande dat hij je als faalangsleerling aangemerkt heeft maar dat lijkt me wel tenzij de instructeur voor iedereen een faalangstexamen inkoopt) vind ik echt not done.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:57

Polly schreef:
ik noem het bewust nooit fouten maar leermomenten, je doet het toch niet expres?

Als ik de situatie die je beschrijft voor ogen probeer te krijgen zou ik juist wel het ingeslagen weggetje afmaken en dus doorschakelen naar 2, afhankelijk van de lengte van de rij wel of niet de koppeling laten komen, maar iig plan afmaken. Gasgeven, ontkoppelen, schakelen, terugschakelen en dan al dan niet koppelen maakt dat het een heel onrustig beeld word. Probeer je rust te pakken, het hoeft niet snel, ze zitten er niet met een stopwatch naast, vlot waar het kan en behouden waar het moet.
Oefenen onder spanning is juist heel erg goed, dan weet je ook waar je staat en waar je leerpunten zijn.

En dergelijke opmerking als je instructeur maakt bij een faalangstleerling (ervanuit gaande dat hij je als faalangsleerling aangemerkt heeft maar dat lijkt me wel tenzij de instructeur voor iedereen een faalangstexamen inkoopt) vind ik echt not done.

Dankjewel Polly,

Ik heb ook vaak mijn plan niet klaar wat dus uitloopt op die onrustige momenten...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:59

plan maken is ook heel lastig, zeker omdat verkeer heel veel veranderd.

Heeft je instructeur ooit gesproken over: Waarnemen Voorspellen Evalueren Beslissen en Handelen?
En dit ook uitgelegd hoe je het moet toepassen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:00

Polly schreef:
plan maken is ook heel lastig, zeker omdat verkeer heel veel veranderd.

Heeft je instructeur ooit gesproken over: Waarnemen Voorspellen Evalueren Beslissen en Handelen?

Ja maar dat is alweer een tijdje geleden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:01

misschien vragen of hij dit wil herhalen in een les, kost even tijd maar dat is wel in mijn ogen de basis wat jouw probleem uiteindelijk geworden is.. Als je dat niet beheerst dan kom je ook moeilijker tot het maken van een plan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:03

Dankjewel! Zal het bespreken!