Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:doezel2 schreef:Wie kan ons helpen. Vriendin van mij is zwanger is dec uitgeteld. En ze kan 14 nov praktijkexamen auto doen. Is dat verstandig??
Als ze dan nog niet bevallen is dan kan dat, ik zou het zeker voor de bevalling plannen en niet daarna
Yenni schreef:Ik heb over 2 weken mijn praktijkexamen en het rijden gaat best slecht de laatste weken.. ik ben heel bang dat ik het niet ga halen.. wie heeft er tips?
doezel2 schreef:Ze wil.dan een maandje na de bevalling(als het op de uitgerekende datum komt) examen gaan doen
doezel2 schreef:Ze wil.dan een maandje na de bevalling(als het op de uitgerekende datum komt) examen gaan doen
Polly schreef:Waarom zou het examen niet doorgaan als ze hoog zwanger is? Zolang ze niet zit te bevallen achter het stuur mag ze gewoon examen doen hoor en als het een maand te vroeg komt lijkt het me ook niet goed en dan moet ze toch ook naar het ZH ed.
Tweede kindje is niet het eerste kindje en misschien wil deze wel borstvoeding of heeft deze veel behoefte aan mama. 2-3xpw lessen in de kraamtijd lijkt mij ietswat ambitieus.
Dat examen moet ook gepland worden en wat als het kindje later komt of ze krijgt een spoedkeizersnede?
Maar goed de keuze is aan haar hoor maar als instructeur zou ik adviseren om lekker voor de bevalling te gaan afrijden dan heb je het maar gehad.
Polly schreef:Waarom zou het examen niet doorgaan als ze hoog zwanger is? Zolang ze niet zit te bevallen achter het stuur mag ze gewoon examen doen hoor en als het een maand te vroeg komt lijkt het me ook niet goed en dan moet ze toch ook naar het ZH ed.
Tweede kindje is niet het eerste kindje en misschien wil deze wel borstvoeding of heeft deze veel behoefte aan mama. 2-3xpw lessen in de kraamtijd lijkt mij ietswat ambitieus.
Dat examen moet ook gepland worden en wat als het kindje later komt of ze krijgt een spoedkeizersnede?
Maar goed de keuze is aan haar hoor maar als instructeur zou ik adviseren om lekker voor de bevalling te gaan afrijden dan heb je het maar gehad.
Polly schreef:ik noem het bewust nooit fouten maar leermomenten, je doet het toch niet expres?
Als ik de situatie die je beschrijft voor ogen probeer te krijgen zou ik juist wel het ingeslagen weggetje afmaken en dus doorschakelen naar 2, afhankelijk van de lengte van de rij wel of niet de koppeling laten komen, maar iig plan afmaken. Gasgeven, ontkoppelen, schakelen, terugschakelen en dan al dan niet koppelen maakt dat het een heel onrustig beeld word. Probeer je rust te pakken, het hoeft niet snel, ze zitten er niet met een stopwatch naast, vlot waar het kan en behouden waar het moet.
Oefenen onder spanning is juist heel erg goed, dan weet je ook waar je staat en waar je leerpunten zijn.
En dergelijke opmerking als je instructeur maakt bij een faalangstleerling (ervanuit gaande dat hij je als faalangsleerling aangemerkt heeft maar dat lijkt me wel tenzij de instructeur voor iedereen een faalangstexamen inkoopt) vind ik echt not done.