Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:49

Ik krijg ook met enige regelmaat contant geld. Dit geef ik óf weer cash uit, óf ik stort het inderdaad op mijn privé rekening en stort het dan weer door naar zakelijk.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:20

Maakt dit de boekhouding niet moeilijker als je het via je privé rekening naar je zakelijke rekening moet gaan overmaken?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:38

Ingrid_92 schreef:
Maakt dit de boekhouding niet moeilijker als je het via je privé rekening naar je zakelijke rekening moet gaan overmaken?

Jawel. Wordt wel iets ingewikkelder.
De enige reden dat wij niet bij KNAB zitten is dat je geen contanten kan storten. Ik heb het al vaker met ze erover gehad. Ze zeggen dat je naar een grenswissel kantoor kan gaan. (Dat is hier 3 kwartier rijden vandaan (heen en terug 1,5 uur) en dat 1 keer in de 2 dagen. Nee, laat maar.)
Of je kan het geld op laten halen door zo'n waardetransport bedrijf. Maar dat brengt ook weer extra kosten met zich mee.

Zonde, want KNAB zou veel klanten erbij krijgen als je gewoon contanten kan storten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:28

Ik zit ook bij Knab en vind het een erg fijne bank. De reden dat ze zo goedkoop zijn, is natuurlijk oa. Omdat ze geen fysieke bank hebben. Ik vind het geen probleem om eerst naar privé te storten, ik ben alsnog stukken goedkoper uit dan bij een andere bank.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:46

Ik vind het niet lastiger met de boekhouding hoor! Ik boek het weg onder de maandelijkse inkomsten. Of ik nu 1x in de maand een batch iDeal betalingen, iZettle betalingen, of "cash" weg moet boeken, dat is is maar weinig extra werk voor mij. Maar wellicht dat het bij anderen heel anders geboekt moet worden hoor!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:17

Ingrid_92 schreef:

Nee hoor. Het is een inkomst op je zakelijke rekening. Of dat nu via de kas storting komt of via jouw privé rekening. Dat maakt niet uit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:27

Een heel andere vraag: ik heb besloten om te gaan stoppen met mijn webshop, zodat ik me volledig kan richten op het coachen en lesgeven. Het werken met mensen en paarden is toch waar mijn passie ligt en ik merk dat ik nu gewoon niet meer voldoende tijd in de shop steek.

Zou je je webshop nog ergens kunnen verkopen? Ik krijg wel eens van die brieven over bedrijfsovername, maar dat heb ik bekeken en dat vind ik niets.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:51

rien10 schreef:
Ingrid_92 schreef:

Nee hoor. Het is een inkomst op je zakelijke rekening. Of dat nu via de kas storting komt of via jouw privé rekening. Dat maakt niet uit.

Ook niet voor de boekhouder? Ik ben zelf echt een leek hoor, op dit gebied. Ik denk er waarschijnlijk veel te moeilijk over ;)

Ik ga dus paardrijles en therapie met paarden geven. Grootste gedeelte zal op rekening betaald gaan worden, maar een gedeelte ook contant.

Zijn er meer mensen die dit doen en bij KNAB zitten? Ik wil het best overwegen namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:59

Als je ZZP'er bent is er effectief geen verschil tussen jouw eigen geld en het geld wat binnenkomt in je bedrijf. Dat betekent dat je privé-geld over mag maken naar je zakelijke rekening en andersom ook. Voor de boekhouding is het handig en de Belastingdienst eist dat je dit wel ergens onder wegboekt, maar als jij het contante geld op je privérekening zet en je maakt het over naar je zakelijke rekening onder 'contanten' is dat verder geen enkel probleem.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:03

Emmaa_ schreef:
Als je ZZP'er bent is er effectief geen verschil tussen jouw eigen geld en het geld wat binnenkomt in je bedrijf. Dat betekent dat je privé-geld over mag maken naar je zakelijke rekening en andersom ook. Voor de boekhouding is het handig en de Belastingdienst eist dat je dit wel ergens onder wegboekt, maar als jij het contante geld op je privérekening zet en je maakt het over naar je zakelijke rekening onder 'contanten' is dat verder geen enkel probleem.

Ah ik snap het! Super bedankt, dan wordt het voor mij ook Knab :)

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:09

Hier wat stil geweest, maar zeker niet stil gezeten. Weer contact opgenomen met een nieuwe leverancier, nog geen reactie op gekregen, maar verwacht dit wel vandaag of morgen te krijgen.

Verder ook bezig geweest met een logo/huisstijl. Ben er ook achter gekomen dat ik helemaal niks bak van Adobe Illustrator en mijn creativiteit me nog altijd in de steek laat :'). Dus heb zojuist een reclamebureau gecontact en heb daar deze week een afspraak mee.

Nu weer bezig met de 'Comming Soon' pagina en daarna de Facebookpagina. :)

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:02

Als iemand trouwens nog opzoek is naar een bedrijf die je social media kan bijhouden, of je website maakt. Ik kan www.scriptboys.com van harte aanbevelen. Ze hebben mijn website ook gemaakt en ze helpen je ook heel erg met van alles, ik kan ze altijd een appje sturen en alles wordt meteen geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:05

xRivaldo schreef:
Hier wat stil geweest, maar zeker niet stil gezeten. Weer contact opgenomen met een nieuwe leverancier, nog geen reactie op gekregen, maar verwacht dit wel vandaag of morgen te krijgen.

Verder ook bezig geweest met een logo/huisstijl. Ben er ook achter gekomen dat ik helemaal niks bak van Adobe Illustrator en mijn creativiteit me nog altijd in de steek laat :'). Dus heb zojuist een reclamebureau gecontact en heb daar deze week een afspraak mee.

Nu weer bezig met de 'Comming Soon' pagina en daarna de Facebookpagina. :)

Leuk! Het is alleen wel 'coming soon' met 1 m :)

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:38

Wie kan mij helpen? Ik moet voor het eerst aangifte gaan doen, ik moet aangifte doen voor de omzetbelasting per kwartaal. Nu zag ik dat de uiterste inleverdatum 31 juli is.. alleen ik zit dus vanaf 5 juli t/m half augustus in het buitenland. En ik wil graag thuis rustig op mijn gemak het kunnen invullen. Is er iemand die hier weet vanaf wanneer je deze aangifte kan doen? is dat vanaf 1 juli al?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:32

Kan inderdaad vanaf 1 juli. Je mag mij wel een PB sturen als je verder nog hulp nodig hebt.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:55

Hoe lang hebben jullie erover gedaan om een geschikte naam te vinden?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:57

NoGo schreef:
Hoe lang hebben jullie erover gedaan om een geschikte naam te vinden?

Ongeveer een week. := Vanwaar de vraag?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:59

Ik ben gewoon nieuwschierig :o
En zelf dus totaal inspiratieloos -O-

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:05

NoGo schreef:
Ik ben gewoon nieuwschierig :o
En zelf dus totaal inspiratieloos -O-

Wat mij hielp was het eenvoudig houden, mij verplaatsen in de doelgroep en er een nachtje over te slapen voordat ik de knoop door hakte. +:)+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:38

Ik heb een aantal mogelijkheden gepakt, hoewel ik zelf wel een voorkeur had, en die in een poll gezet en m'n doelgroep laten kiezen :P

Overigens, hierboven gaat het over Knab... Ik zat daar ook aan te denken, maar twijfel, omdat me een tweede jaar gratis Rabobank is aangeboden ipv 1 jaar. Al jaren tevreden klant bij Rabo; aan de andere kant ben ik een webshop, dus geen 'last' van contant geld.

Lastig :+

Overigens ga ik in september pitchen voor een startersvoucher van 2.500 euro. Een gift, geen lening, al moet ik natuurlijk wel duidelijk maken wat ik ermee wil doen, en achteraf ook verantwoorden wat ermee gebeurd is. Maar super tof! Duimen :D

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:06

Spannend @Nirvana_! Hoeveel gaan er pitchen?

Hier gaat alles best snel. Het logo is in de maak en deze week komen de eerste drie ontwerpen (in zwart/wit). Ben erg benieuwd. :) Ook een gesprek gehad met de vertegenwoordiger van het bedrijf dat ik heb gecontacteerd en de 'Coming Soon' pagina is ook af. *\o/*

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:34

Nog even over Knab: Ik stort eens n de zoveel tijd de contanten, ik zet als omschrijving altijd iets van kas trimsalon en dan de maand(en) waar het over gaat.
De meesten betalen per pin, een enkeling nog contant, meestal mensen met eigen bedrijf ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:06

Juud87 schreef:
Nog even over Knab: Ik stort eens n de zoveel tijd de contanten, ik zet als omschrijving altijd iets van kas trimsalon en dan de maand(en) waar het over gaat.
De meesten betalen per pin, een enkeling nog contant, meestal mensen met eigen bedrijf ;)

Maar dan moet er wel een grenswissel kantoor in de buurt zitten. Hier hebben we dat niet. (Op 3 kwartier afstand. 1,5 uur heen en terug) En moet toch zo'n 2 á 3 keer per week contanten storten.

Zodra je bij KNAB makkelijker contanten kan storten, hebben ze ons er in ieder geval bij als klant.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:35

Bedoelt Juud niet ook via een andere bank zoals meerdere mensen al gezegd hebben? Want op zich is dat natuurlijk ook geen probleem, of het nou van een GWK komt of van je privé-rekening met goede omschrijving :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:46

Maar het kost best wat om regelmatig eerst op je prive rekening te storten, om vervolgens weer door te storten naar de zakelijke bank. Denk dat HTS dat bedoelt..

Het is weer aangifte maand voor het kwartaal!