Polly schreef:voor de "problemen" (bewust tussen aanhalingstekens, wat jullie omschrijven is namelijk een volkomen normaal leerproces, snap niet zo goed waarom de instructeur dat niet gewoon benoemd als hij/zij ziet dat jullie het lastig vinden en problemen hebben bij dingen "fout" (wederom bewust tussen aanhalingstekens, bij leren autorijden kan je geen fouten maken, je zit in een leerproces) doen) die jullie aangeven heeft een beetje een knappe instructeur gewoon trucjes en testjes om te leren om beslissingen te durven nemen en een goede instructeur zal je ook coachen (wat iets anders is dan voorzeggen) om je te helpen de juiste beslissing te nemen voor dat moment.
Welke regio lessen jullie en hebben jullie het al bespreekbaar gemaakt met de betreffende instructeur??
Ik les in regio spijkenisse en mijn rijinstructeur heeft daar het hoogste slagingspercentage, hij zal dus wel goed zijn als het gaat om les geven.
Helaas heb ik absoluut geen klik met hem.. Ik wilde graag rijles krijgen van een vrouw omdat ik me daar gemakkelijker bij voel, maar er zijn geen vrouwelijke rijinstructrices in mijn omgeving dus dat kon niet. Het is niet zo dat hij gemeen is hoor, maar het past niet echt.
Goed om te horen dat dit normaal is
, ik begon me inmiddels af te vragen of ik gewoon niet mentaal in staat was om te kunnen auto rijden. Hij lijkt juist niet te snappen waarom ik langer nodig heb om te reageren op dingen. Hij weet overigens wel dat ik autisme heb dus ik hoopte dat hij de link daarmee zou leggen.
Wel heb ik hem vertelt dat ik daar moeite mee heb, en dat het heel frusterend voor me, maar hij doet daar niet iets mee.
Hij geeft ook gezegd dat hij met zijn handen links en rechts aan zou geven, maar dat vergeet hij 9 van de 10 keer, en hij zegt vaak ook dat dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Dat als ik auto wil leren rijden ik het zonder hand gebaar moet kunnen. Het hardop zeggen zal ik zeker proberen! Ik doe het soms al maar niet altijd
Het niet goed beslissingen kunnen nemen heb ik ook wel. Ik vraag hem vaak ook "wat moet ik doen?" (Rijden of degene voor laten gaan), maar ja, dan is het al weer te laat
. Ik heb er zelf ook veel last van dat dingen te snel wil doen, waardoor ik soms een beetje "paniek" heb. Alle handelingen tegelijker tijd uit willen voeren en vervolgens het niet helemaal goed doen. Ik probeer steeds rustig te blijven in mijn hoofd en de tijd te nemen (een voor een.. i.p.v alles tegelijkertijd) maar het is en blijft lastig..