Ik ben hard aan het hopen dat UWV mee wil werken aan eventuele stage en ik kan dan aan relevante ervaring komen. Heb als het goed is wel al een bedrijf gevonden die me hiermee wilde helpen.
Hier net nog een leuke vacature gevonden voor dierenverzorger (rund), ga even goed nadenken over een motivatiebrief, het lijkt me heel leuk werk maar niet zo evident met mijn diploma.
Ik heb vanmorgen een sollicitatie gesprek gehad. Maar ze was overdondert door mijn kennis, had ik het idee . Toen wilde ze mijn huidige salaris weten en ik heb geweigerd om dat te vertellen. Ik heb duidelijk aan gegeven dat ik het niet relevant vind omdat ik nu een totaal andere functie uit oefen. Ze reageerde totaal overdondert dat ze een weerwoord kreeg. Er stond in de vacature dat ze zochten naar iemand 'met pit' nou die pit heb ik wel duidelijk laten zien. Ze kreeg geen gang meer in het gesprek en het was zeer duidelijk dat ik de overhand had. Vind het gewoon ronduit belachelijk dat ze dit bij het 1ste(!!!!) Gesprek al vragen.
Daarbij blijkt het een complexere functie te zijn dan in de vacature stond. (Waar ik al een salaris indicatie aan moest geven, blij dat ik dat toen niet gedaan heb).
Hebben jullie dat wel eens gehad dat ze er zo op hameren je salaris te weten (en bij de volgende ronde ook nog een salarisstrook willen zien ? )
salarisstrook? die vraag heb ik ook nog nooit gehad vind ook niet dat ze daar ook maar iets mee te maken hebben
Roulette_
Geplaatst: 26-06-14 15:31
Zonde dat het gesprek uiteindelijk dus niet meer lekker liep, maar goed dat je hebt volgehouden over de salaris indicatie. Ik heb twee keer gehad dat iemand aan het doordrammen was over salaris. De eerste keer wilde de ander weten wat ik met mijn studenten bijbaantje verdiende. Compleet irrelevant, aangezien het gesprek ging om een fulltime starters functie, dus ook geen antwoord gegeven (maar ik had ook het gevoel dat hij mijn standvastigheid testte) De tweede was een recruitment bureau dat mij belde en écht heel lang door zeurde over salaris indicatie. Hij wilde het zo graag weten dat ik uiteindelijk een realistische range genoemd heb, die hij vervolgens veel te hoog vond. Bleken de meeste banen bij hen een startsalaris te hebben van ongeveer 600 euro onder mijn ondergrens, is ook niets meer geworden (en mijn indicatie was echt een zeer realistische)
Helaas, waar ik eventueel aangenomen was kunnen ze me gewoon niet genoeg uren en salaris bieden om rond te komen. Vandaag een gesprek gehad, maar die vond ik zelf best pittig. Dat is afwachten. Dus nu maar weer vacatures aan het zoeken, die ik niet kan vinden. Blegh. Even een dipje.
Gefeliciteerd voor degene met een baan!
Flits__
Geplaatst: 26-06-14 16:39
kimberley1995: Balen zeg! Kan me voorstellen dat je dan even in een dipje zit.
Hier eindelijk wat beter nieuws. Aankomende maandag mag ik op sollicitatiegesprek komen . Eindelijk maar toch haha.
Ik ben heel blij dat ik niet alleen het idee had van 'huh' (en blij dat ik het niet heb toegegeven!)? Ik vind serieus dat het gewoon verboden moet worden dat werkgevers dat mogen vragen van je! Zo kan je als werknemer er toch bijna niet op voorruit gaan als je ergens anders solliciteert? Maar goed ik hoor het begin volgende week.
Hangt ervan, als je werkloos bent, niet. Dan zou ik gewoon zeggen dat ik meerdere sollicitaties heb lopen. Heb je een baan en ben je gewoon aan het vissen naar iets ergens, dan zou je kunnen zeggen dat je maar 1 sollicitatie (bij hun dan) hebt gedaan. Maar dan zou ik er wel voor zorgen dat mijn antwoord op de vraag "Waarom dit bedrijf/waarom deze functie?" zeer uitgebreid en verre van standaard is.
Oeska
Geplaatst: 27-06-14 08:22
Ik ben het met Gini eens wat betreft of je nu werkloos bent of niet.
Toen ik werkloos was, heb ik altijd aangegeven dat ik nog wat gesprekken (ja, ik zei echt gesprekken want dat was ook zo, niet alleen CV's opgestuurd) had lopen. Dat ik wel echt actief bezig was. Omdat ik in een vrij klein vakgebied zit, voegde ik daar vaak aan toe dat ik alleen maar reageerde op écht interessante vacatures dus dat moet je niet in tientallen zoeken.
Bij mijn laatste sollicitatie heb ik daar eerlijk aan toegevoegd dat ik binnen een paar weken uitslag zou krijgen van een andere, waar ik bij de laatste paar mensen zat. Maar dat de sollicitatie waar ik op dat moment zat duidelijk de voorkeur had dus ik zou het graag relatief snel weten. Enerzijds omdat het zo was, anderzijds omdat ik er klaar mee was elke keer super lang te wachten op de uitslag na een gesprek
Het gaat goed hier! Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe baan!
Dungen: ik heb vaak gesolliciteerd op banen waarbij uiteindelijk bleek dat ik minder ging verdienen maar wel in de zelfde functie. Dus dan liet ik zelf een salaris strook zien en vroeg ik altijd zelf om minimaal hetzelfde uurloon.
Dungen
Geplaatst: 27-06-14 09:35
Dat is ook een manier skvetta, zeker als je al een goed salaris hebt.
Flits__
Geplaatst: 30-06-14 11:49
Net terug van het gesprek. Ben er niet helemaal zeker van of het gesprek nou goed ging of niet . Verwacht er niet heel veel van. Vanavond hoor ik het.
Baal wel haha. Meestal nadien denk ik van oh dat had je ook kunnen zeggen. Of dit had je nog moeten vragen .
Flits__, dat is altijd vervelend ja. Maar praat naderhand is altijd makkelijk. Wellicht dat je dit weer mee kan nemen naar de volgende sollicitatie!
Heeft één van jullie ervaring met een groepssollicitatie? Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten en wilde me wel een beetje voorbereiden eigenlijk.
Flits__
Geplaatst: 30-06-14 13:12
Ben nog steeds van slag hahaha. Maar heb zojuist gehoord dat ik de baan heb gekregen . Ondanks dat ik het idee had dat het niet zo goed ging hahaha.