Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mazarmalover schreef:Kijk aan jullie heb ik wat, heel fijn! Ben zo bang dat ik iets verkeerd ga doen en meteen dikke boete ga krijgen, ik hou wel echt altijd alles bij in Moneybird (Dat was ook nog uitvogelen hoe alles werkt). Gelukkig heb ik op school het vak belastingrecht gehad alleen in de praktijk is het toch allemaal wat moeilijker dan in theorie.
11AFotograaf schreef:mazarmalover schreef:Kijk aan jullie heb ik wat, heel fijn! Ben zo bang dat ik iets verkeerd ga doen en meteen dikke boete ga krijgen, ik hou wel echt altijd alles bij in Moneybird (Dat was ook nog uitvogelen hoe alles werkt). Gelukkig heb ik op school het vak belastingrecht gehad alleen in de praktijk is het toch allemaal wat moeilijker dan in theorie.
Ben maar niet bang, als je op tijd alles invult en betaald (mits nodig), dan sturen ze je niet een boete. Zelfs als je het een keer vergeet voor het einde van de maand dan zien ze het nog wel een keer door de vingers. Zij weten ook dat jij een starter bent.
En als het niet klopt, dan maakt dat ook niet uit, want 1, dat kunnen zij niet controleren en 2, als het aan het einde van het jaar maar helemaal klopt is alles prima. Daarom laat ik mijn boekhouder aan het einde van het jaar alles oppakken en eventueel corrigeren. Ik heb het zelfs al eens meegemaakt dat mijn boekhouder in maart achter een fout kwam en dat meldde bij de Belastingdienst en dat ik toen nog een maand had om het restant te betalen.
rien10 schreef:Als een boekhouder alles (dus elke boeking) moet controleren, is dat net zo duur als de boekhouding doen door die betreffende boekhouder. Immers, iedere boeking moet bekeken worden. Of wil je een globale Check. Dat zou bijvoorbeeld in een uur kunnen en betaal je daarvoor het uurtarief. Hoe heb je het maken van je jaarcijfers geregeld? En je inkomstenbelasting ?
11AFotograaf schreef:mazarmalover schreef:Kijk aan jullie heb ik wat, heel fijn! Ben zo bang dat ik iets verkeerd ga doen en meteen dikke boete ga krijgen, ik hou wel echt altijd alles bij in Moneybird (Dat was ook nog uitvogelen hoe alles werkt). Gelukkig heb ik op school het vak belastingrecht gehad alleen in de praktijk is het toch allemaal wat moeilijker dan in theorie.
Ben maar niet bang, als je op tijd alles invult en betaald (mits nodig), dan sturen ze je niet een boete. Zelfs als je het een keer vergeet voor het einde van de maand dan zien ze het nog wel een keer door de vingers. Zij weten ook dat jij een starter bent.
En als het niet klopt, dan maakt dat ook niet uit, want 1, dat kunnen zij niet controleren en 2, als het aan het einde van het jaar maar helemaal klopt is alles prima. Daarom laat ik mijn boekhouder aan het einde van het jaar alles oppakken en eventueel corrigeren. Ik heb het zelfs al eens meegemaakt dat mijn boekhouder in maart achter een fout kwam en dat meldde bij de Belastingdienst en dat ik toen nog een maand had om het restant te betalen.
rien10 schreef:Nee. Is niet waar. De eerste keer krijg je een waarschuwing. Alhoewel dat inderdaad niets te maken heeft of je starter bent of niet.
NoGo schreef:rien10 schreef:Nee. Is niet waar. De eerste keer krijg je een waarschuwing. Alhoewel dat inderdaad niets te maken heeft of je starter bent of niet.
Ik heb toch echt gewoon direct een boete gehad en geen waarschuwing dus dan ben ik benieuwd waar ik dit kan terugvinden want dan kan ik de 65 euro die ik heb moeten betalen terughalen
Eilish schreef:Ik had mijn eerste kwartaal meteen een boeteMijn boekhouder had de aangifte niet verzonden. Namens mijn boekhouder heb ik een bezwaar ingediend, ze zei dat het systeem malfunctioneerde. En niets meer van gehoord.. Wel van boekhouder gewisseld.
rien10 schreef:NoGo schreef:
Ik heb toch echt gewoon direct een boete gehad en geen waarschuwing dus dan ben ik benieuwd waar ik dit kan terugvinden want dan kan ik de 65 euro die ik heb moeten betalen terughalen
Ik doe tientallen btw aangiftes per jaar. Ja er bestaan boetes. Er is een verschil tussen geen of te laat aangifte doen en niet ofvte laat betalen. Dat laatste wordt meestal meteen beboet. Bij te laat aangifte doen komt er na een keer een waarschuwing. Daarna wordt er pas beboet.
mazarmalover schreef:Oh echt, wat fijn om te horen. Hoeveel betaal je nou gemiddeld daarvoor als je een boekhouder neemt om alles te controleren voor het einde van het jaar? Ik ben echt helemaal nieuw binnen dit wereldje dus heb geen idee haha.
En is het de bedoeling dat je al je facturen uitprint of is online bewaren ook prima?
NoGo schreef:rien10 schreef:Nee. Is niet waar. De eerste keer krijg je een waarschuwing. Alhoewel dat inderdaad niets te maken heeft of je starter bent of niet.
Ingrid_92 schreef:Ik meld mij ook hier, want vanaf vandaag ben ik ook ondernemerIk ben een ZZP bedrijf gestart waarbinnen ik o.a. equitherapie en paardrijlessen aanbiedt.
Ik ben nu alleen aan het oriënteren voor een zakelijke rekening. Ik kom uit op Knab als goedkoopste rekening, maar zij zijn bij mij vrij onbekend. Waar hebben jullie een zakelijke rekening? Welke raden jullie aan?