[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:49

Ik ga bij voorkeur niet mee, kan toch niets aan de uitslag doen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:33

Ik had mijn instructeur alle 3 de keren niet mee, von dat daar niet heel veel meerwaarde aanzat en ik had zelf t gevoel dat ik me beter kon consentreren met 1 iemand in de auto i.p.v. 2

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:36

Ik heb de eerste keer met instructeur gedaan, toen had ik het idee dat ik echt afgeleid werd door hun gepraat. 2e keer instructeur ook mee maar gevraagd om stilte. Maar het was zo stil dat het ongemakkelijk werd. 3e keer zonder instructeur en met examinator afgesproken dat hij op rustige stukken mocht kletsen. Dat vond ik heel fijn!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:21

26 september mag ik voor de eerste keer op!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:06

Met auto reed mijn instructeur mee.

Mag trouwens vandaag melden dat vandaag mijn motor theorie heb behaald met 0 fout. Hele week slecht gevoel over gehad, proefexamen gingen ook niet geweldig zelfs gister nog met 11 fout. Vandaag dus foutloos.

Nu mijn AVD nog en dan eindelijk zelf rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:10

Lekker Valerie !

Ik praat niet veel tegen instructeur , heb mijn focus nodig (en praat ik dan gaat er standaard iets niet goed ). Soms zit er 1 achterin die even naar huis moet en die paar minuten zijn al ongemakkelijk en stresserig

Kijk er al tegenop met een vreemde in de auto :=

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:13

Komt vanzelf Rebecca, ik wilde ook niemand mee in de auto toen nrt mijn rijbewijs had. Nu zit ik soms met 4 man in auto keihard mee te zingen met radio... althans t moet erop lijken.

Het wend allemaal vanzelf!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:20

Als instructeur kan je heel mooi testen of een leerling al een beetje zelfstandig kan rijden door een praatje aan te knopen, als het dan gewoon goed gaat dan is dat onderdeel bevestigd bij de leerling en als het dan de mist in gaat is het nog in ontwikkeling :D
Aan een stuk door kwekken vind ik echt heel hinderlijk, natuurlijk wel in het begin, even ontspannen en we moeten een ruim kwartier naar de examenplaats maar ook even concentratie en rust onderweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:43

Ahh dat is echt logisch en slim :j ! , hij moest donderdag even bellen maar dan sta je er soort van alleen voor had er moeite mee (Ben van nature al wat onzekerder of ik het juiste wel doe) . Maar dan heb je wel gelijk een puntje om aan te werken :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:55

Rebecca schreef:
Ahh dat is echt logisch en slim :j ! , hij moest donderdag even bellen maar dan sta je er soort van alleen voor had er moeite mee (Ben van nature al wat onzekerder of ik het juiste wel doe) . Maar dan heb je wel gelijk een puntje om aan te werken :)

:')
Ik doe bij onzekere leerlingen weleens net alsof ik wat moet opzoeken in m'n telefoon, ik veeg dan wat over het scherm en gluur door m'n zonnebril mee wat er gebeurd

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:22

Ik ben gezakt :(

Had weer dezelfde examinator....ik was er al bang voor.
Ik had gezegd dat ik de instructrice mee wou als ik weer dezelfde zou hebben.
Dus ze ging mee, was ik echt blij mee want nu ging die examinator mij niet vanalles vragen en hun gesprekken leidden me een beetje af (op de goede manier).

Het afrijden ging echt goed, ik heb nog nooit zo lekker gereden en was er echt helemaal van overtuigd dat ik geslaagd zou zijn. 0 ingrepen en had nergens het gevoel dat ik ergens een grove fout was begaan (zoals; oh oeps die auto had voorrang)
Het viel nogal rauw op mijn dak toen hij zei dat ik gezakt was.
Als ik hem de volgende keer weer heb ga ik gillen.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ik ben gezakt. Maar gelukkig was mijn instructrice mee. Volgens de examinator hield ik in de bebouwde kom teveel rekening met de weggetjes van rechts die voorrang hebben.

Ik baal echt ontzettend. Had net mijn zelfvertrouwen weer teruggevonden achter het stuur. Ik was er zo van overtuigd. Ik wil niet nog een keer afrijden :( en dan zakken door zoiets stoms...

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:42

Jezus wat een rare reden om te zakken..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:51

Iris965 schreef:
Ik ben gezakt :(

Had weer dezelfde examinator....ik was er al bang voor.
Ik had gezegd dat ik de instructrice mee wou als ik weer dezelfde zou hebben.
Dus ze ging mee, was ik echt blij mee want nu ging die examinator mij niet vanalles vragen en hun gesprekken leidden me een beetje af (op de goede manier).

Het afrijden ging echt goed, ik heb nog nooit zo lekker gereden en was er echt helemaal van overtuigd dat ik geslaagd zou zijn. 0 ingrepen en had nergens het gevoel dat ik ergens een grove fout was begaan (zoals; oh oeps die auto had voorrang)
Het viel nogal rauw op mijn dak toen hij zei dat ik gezakt was.
Als ik hem de volgende keer weer heb ga ik gillen.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ik ben gezakt. Maar gelukkig was mijn instructrice mee. Volgens de examinator hield ik in de bebouwde kom teveel rekening met de weggetjes van rechts die voorrang hebben.

Ik baal echt ontzettend. Had net mijn zelfvertrouwen weer teruggevonden achter het stuur. Ik was er zo van overtuigd. Ik wil niet nog een keer afrijden :( en dan zakken door zoiets stoms...

Balen!! Klinkt als doorstroming waar hij je op laat terugkomen.
Goed om te weten dat als je de volgende keer weer dezelfde mocht hebben dat je instructeur dan een verzoek tot ruiling mag doen.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:29

Balen Iris965! Kan wel begrijpen dat je het niet zag aankomen..

Ik neem de volgende keer wel mijn instructeur mee denk ik. Ik vond die stiltes nogal ongemakkelijk namelijk en ik werd er wat gestresst van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:06

:') Polly daarom kijkt hij steeds op zijn telefoon haha

Balen Iris :(:) , wat een kul reden alsof hij de pik op je heeft

Hoop dat ik hem niet heb tegen die tijd :')

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:08

Polly schreef:
Balen!! Klinkt als doorstroming waar hij je op laat terugkomen.
Goed om te weten dat als je de volgende keer weer dezelfde mocht hebben dat je instructeur dan een verzoek tot ruiling mag doen.

Wow dat is erg goed om te weten!! Dit is echt een opluchting. Ik ga het erover hebben met mijn instructrice.

@Rebecca; ik hoop het ook niet voor je :o ik zal maar niet zeggen wie het is je kunt er toch niks aan veranderen. Wie weet lukt het jou wel. Ik kreeg indd ook het idee dat hij de pik op me heeft maar als het goed is kan dat natuurlijk niet. Als ik het er weer over ga hebben met mijn instructrice wordt het vast duidelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:21

We zullen zien :)

Beetje poedersuiker loopt alles :o , voor meneer zijn vakantie begin juli had ik brief voor rijtest ivm autisme en hij zou het regelen na zijn vakantie . Na wat gedoe is het vandaag pas geregeld -O- , 26 september rijtest . Dan zit ik op 26 lessen en heb een pakket met 30 lessen en dan optioneel de TTT en dan examen . Moed zakt in mijn schoenen dat is veel te krap -O- @datluchtlekkerop

Vandaag interesante les gehad , bijna botsing met een auto en een blinde-suïcidale weet ik wat ie dacht fietser. En ruzie met de ramen midden op de snelweg _O-

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:27

Pakket is geen garantie dat je dan examen kan doen hè?

Wat voor rijtest heb je, wat is de indicatie?
Is er een risico dat je niet mag rijden ivm medische redenen?
Ik heb er ooit een gehad die pakket bijna op had door wachttijd rijtest en na de rijtest mocht hij geen examen doen van cbr, dat was een kostbaar grapje. Bij risico klanten rij ik max 10u.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:31

Zeker niet is een indicatie , maar ging er wel vanuit na die 30 uur dat ik wel zover was .

PDD-NOS stempel ;) , gok geen afkeuring

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:01

Nee die kans is niet groot idd, afkeuring dus he.

Gemiddeld is 40-50u dus 30 is onder gemiddeld, maar ik zeg niet dat het niet kan he.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:05

Over autisme gesproken, Polly misschien heb jij een idee, maar ik had een keuring door psychiater van CBR en over drie jaar, of inmiddels twee jaar moet ik weer gekeurd worden om rijbewijs te houden. Nu moet ik diagnostiek in ivm mogelijk autisme en als dat het geval is dan moet ik toch niet alsnog rijtest doen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:08

Oei dat zou ik zo niet durven zeggen, mijn gevoel zegt van niet maar ik weet het echt niet zeker.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 07:41

Kun je niet tijdelijk even stoppen met lessen Rebecca? Indicatie vanuit het cbr is dat een leerling +- 10 uur geen reden moet hebben. Het is een test, geen examen. Er wordt gekeken of je geschikt bent, niet of je vaardig bent want daar is het examen voor. Dus of dat de deskundige denkt dat jij met jouw pddnos jouw aan alle eisen voldoet die de wet aan een bestuurder stelt. Ik zou dus zeker overleggen met je opleider want heel eerlijk gezegd vind ik het op deze manier een beetje nepperij :=

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:30

Hoi! Ik kom even binnenvallen! Vanochtend heb ik mijn rijbewijs gehaald, gelukkig kon ik deze vandaag meteen aanvragen op het gemeentehuis. Echter, met het vervelende weer van vandaag zou ik graag een testritje maken naar stal :).

Mag je al rijden voordat je je rijbewijs daadwerkelijk in handen hebt?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:33

mrieeek schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen! Vanochtend heb ik mijn rijbewijs gehaald, gelukkig kon ik deze vandaag meteen aanvragen op het gemeentehuis. Echter, met het vervelende weer van vandaag zou ik graag een testritje maken naar stal :).

Mag je al rijden voordat je je rijbewijs daadwerkelijk in handen hebt?

Nee, dat mag niet :).

En gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Alaskan op 10-08-18 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt