Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:02

rien10 schreef:
Of: "Wilt u besparen mevrouw?"
Ik "Nee, ik vind het prima om teveel te betalen. Goede middag."

Klik. }:)

rien10 schreef:
Beller: "Goede morgen mevrouw, Ik bel namens ABC, schikt het u even?"
Ik: "U gaat mij een fantastische aanbieding doen!"
Beller: "(stilte, want dit staat niet in het script)..... Ehh, u bent wel direct he. Maar kort door de bocht, eehhh ja, ik wil u wel een aanbieding doen. Het zit namelijk zo; wij mogen......."
Ik: "Ik heb geen interesst. Goedemiddag"
KLIK! EINDE. En een lol dat ik dan heb.... *\o/* *\o/*

Ja, zeggen dat je geen interesse hebt en meteen ophangen is wel de beste en kost het minste tijd :+
Bij het eerste telefoontje wat ik kreeg vertelde ik dat ik dus bij de KvK had aangegeven mijn gegevens niet aan derden gegeven mochten worden. Zei die man heel brutaal dat ze een partner van de KvK zijn, en zij die gegevens van de KvK automatisch krijgen. Yeah right :')

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:41

rien10 schreef:

rien10 schreef:
Beller: "(stilte, want dit staat niet in het script)..... Ehh, u bent wel direct he. Maar kort door de bocht, eehhh ja, ik wil u wel een aanbieding doen. Het zit namelijk zo; wij mogen......."
KLIK! EINDE.

Eh meneer rien10, stuur even uw adresgegevens per pb, dan kan ik een factuurtje sturen voor het plagieren van mijn teksten ~~}>

:+ :+

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:42

Rex_Rolfo schreef:
rien10 schreef:

rien10 schreef:
KLIK! EINDE.

Hahaha
Eh meneer rien10, stuur even uw adresgegevens per pb, dan kan ik een factuurtje sturen voor het plagieren van mijn teksten ~~}>

:+ :+

hahaha!

rien10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:02

Rien 10
Ergensstraat 17
3037 AZ Amsterrotschiedam
BTW nr 123456789

Succes!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:49

Weet iemand of dit (wettelijk) toegestaan is?

Ik wil een soort prijs/vergelijk laten zien op mijn FB pagina.

Bijv. op Bol.com/internetpagina's van de concullega's staan dezelfde producten dan die ik verkoop. Ik ben alleen een van de goedkoopste van NL, en dit zou ik ook graag aan mijn (toekomstige)klanten willen laten zien. Mag ik een printscreen maken van dit product+prijs, en dan op mijn FB zetten? Uiteraard laat ik de naam van het bedrijf weg/website etc.. Dit zou ik niet tof vinden om dit te gebruiken, dat gaat dus absoluut ook niet gebeuren.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:03

Ik denk dat het wel mag (andere bedrijven doen het ook, zie je veel bij supermarkten), maar om zeker ervan te zijn kan je toch ook zelf ongeveer iets maken zoals een andere site (dus foto product + prijs) met erbij: prijs in andere winkels. Dan heb je het niet letterlijk gekopieerd en is het van 'jou'. En niks aan gelogen als je de hogere prijs overneemt.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:14

Ja maar ik wil wel printscreens van het product + prijs van hun websites gebruiken.. Ik kan wel zeggen bij Pietje is het € 100,- duurder, maar als ik de foto erbij doe kunnen klanten het ook meteen zien (dus soort bewijs), zonder dat ze zelf moeten gaan zoeken waar het vandaan komt. Want ik wil ook Pietje er niet bij zetten..

Gewoon zoiets:
Gegarandeerd de laagste prijs?! Zoals u weet zijn wij de goedkoopste van NL! Zie hier de reguliere prijzen.. En dan een paar foto's.. Ik noem nu maar iets :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:08

Je kunt helaas niet zomaar "materiaal" van andermans website publiceren.
Want op zaken als een huisstijl, merken (bedrijfsnamen), teksten, foto's, etc., rusten ook auteursrechten.

En zodra die andere websites een prijsaanpassing hebben, klopt jouw info weer niet. Dat doet veel meer schade dan goed (voor jezelf).

Je kunt wel zelf een lijstje typen met meerdere andere bedrijven en hun prijs (en de datum van de prijsopname erbij zetten). Maar je kunt geen printscreens van andermans website publiceren. Daar kun je mogelijk heel veel problemen mee krijgen.

Waarom niet gewoon: "Wij zijn de goedkoopste van Nederland - Laagste prijs garantie".
Dat is meestal al genoeg ;)
Klanten zijn zelf wel slim genoeg om even op onderzoek uit te gaan of je claim dan inderdaad klopt. :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:15

Ja een lijstje met meerdere andere bedrijven kan wel, maar wil liever geen namen noemen.. Vind dat juist zo banketstaaf. Dus dacht printscreen van de website met product/prijs maar zonder andere gegevens.

Maar dat gaat hem dus niet worden..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:54

Vind ik persoonlijk ook niet zo chique, printscreens gebruiken. Gewoon laagste prijsgarantie is prima toch?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:30

Ja maar dat zeggen zoveel bedrijven.. Daarom zou ik het handig vinden om gelijk te kunnen laten zien..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:47

Je kunt een prijsgarantie bieden, dat als ze het bij een andere webwinkel zonder korting voor een lagere prijs zien jij het verschil terug betaalt. Of je kunt zo'n vergelijkingstabel maken en wel de bedrijfsnamen noemen, dat vind ik zelf eigenlijk eerlijker dan printscreens waar de naam is weggehaald - bekende bedrijven worden aan de layout toch wel herkend. En een nette tabel ziet er ook beter uit dan printscreens.

Of je verwerkt wat jij schrijft in de pay-off: 'Moe van valse beloftes over lage prijzen? Wij garanderen écht de laagste prijs. Hetzelfde product ergens anders goedkoper? Wij betalen het verschil terug.'

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:23

Vraagje: Heeft een van jullie wel eens USB sticks met eigen logo besteld? Ik wil ze graag gebruiken om foto's mee af te leveren. Is wat persoonlijker dan WeTransfer :o

25 stuks is eigenlijk wel genoeg voor een jaar. Bij sommige bedrijven moet je er minimaal 100 afnemen, dat vind ik te veel!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:28

Volgens mij kan je bij USB concept kleinere hoeveelheden reeds afnemen

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:41

yvonnepuntnl schreef:
Vraagje: Heeft een van jullie wel eens USB sticks met eigen logo besteld? Ik wil ze graag gebruiken om foto's mee af te leveren. Is wat persoonlijker dan WeTransfer :o

25 stuks is eigenlijk wel genoeg voor een jaar. Bij sommige bedrijven moet je er minimaal 100 afnemen, dat vind ik te veel!

Flashbay is ideaal voor het laten bedrukken van USB's. Vanaf een laag aantal, dacht ik. En je kan een gratis proefpakket met de mogelijke modellen aanvragen. Ze gaan je wel regelmatig mailen, maar dat kan je negeren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:42

Of zelfs sticks kopen en een mooi stickertje van jezelf erop doen? Moet je wel weer stickertjes regelen :D

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:11

Ik heb ze inderdaad bij Flasbay besteld, type Trix

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:57

Wat ik mij afvroeg: zijn jullie ook zo 'goed' in je uren bijhouden? :P Ik liep weer hopeloos achter ondanks een speciaal aangeschaft schrift hiervoor...

Nu blijkt dat ik toevallig op de allerlaatste bladzijden uitkom deze week. Dus ik moet een nieuw schrift (HEMA ding met dagen en schrijfruimte per week, data zelf in te vullen, dus kan voor elk jaar gebruikt worden) óf ik ga het anders doen. Bijvoorbeeld op de pc.

Hoe doen jullie het? En hoe voorkom je dat je het vergeet?

Ik schrijf vrij veel in mijn agenda, maar ook niet álles en ik zet er geen tijden bij...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:37

Wij houden geen uren bij, omdat we gewoon openingstijden hebben. Maar als ik iets bij hou, is dat gewoon in Excel. Ik hou sinds enkele maanden al mijn prive uitgaven bij. Iedere keer als ik iets koop of betaal, verwerk ik het in het bestand. Het niet vergeten is een kwestie van discipline. Je kan het eventueel opschrijven op een briefje die je in je broekzak doet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:04

Voor klussen op locatie gebruik ik mijn iPhone agenda. Immers, de afspraak staat albin mijn agenda, ik hoef alleen als ik weg ga bij de klant mijn eind tijd in te geven. Voor uren thuis voor een klant heb ik op mijn bureau blad een excel sheet staan ff de discipline opbrengen om het ook daadwerkelijk in te vullen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:33

Al mijn uren hou ik bij via Toggl.com. Heel makkelijk als je het vergeten bent om daarna nog in te vullen. Verder is het bij mij meer een automatisme geworden.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 02:45

Mag ik vragen waarom je als ondernemer je eigen uren bij zou houden? Of hebben jullie een bv, dat je vanuit dat bv jezelf 'salaris' geeft? Sorry, ben nog nieuw in hoe dit allemaal werkt :D

Kleine overwinning hier!
Ik doe de minor Ondernemen & Innovatie, en daarvoor moesten we eindpitches houden van 2-3 min over ons bedrijfsidee. Van de klas heb ik deze pitch gewonnen en mag door naar de finale; in een zaal voor zo'n 100 andere studenten, en een externe jury! Incl prijs; winnaar van vorig jaar kreeg bijvoorbeeld advocaaturen. 20e ga ik dus nog een keer pitchen :D zenuwachtig!

En ik ben mijn bedrijf langzaamaan aan het promoten op FB. Dit heb ik dus ook gedeeld... 90 likes en 16 reacties met succeswensen van mijn potentiele (toekomstige) klanten! <3 wat kan ik blij worden van zoiets simpels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 05:49

Ik heb een urenadministratie zodat ik voor de belastingdienst bij kan houden hoeveel uren ik in mijn onderneming steek en vooral zodat ik makkelijker kan factureren. Ik werk soms met vaste prijzen voor projecten maar heb regelmatig bv monteerklussen en daar wordt een uurvergoeding voor afgesproken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:43

Urenadministratie moet je kunnen aanleveren als eenmanszaak in verband met het uren criterium voor de ondernemersaftrek. Zeker als je nog een baan ernaast hebt. Verder vind ik het voor mezelf wel fijn om bij te houden hoeveel tijd ik in dingen steek en daardoor ook te zien wat meer en minder rendabel is en waar mijn overige uren ingestoken worden. 5 uur steken in het maken van Facebook updates voor de hele maand waar uiteindelijk niets uitkomt is bijvoorbeeld zonde van mijn tijd. Maar wel fijn om te zien.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:10

Oh kijk - nog iets wat erbij komt kijken dus, ook voor mij. Dank jullie voor de uitleg, ik ga het nog eens verder uitzoeken! Hoewel ik geloof ik geen kans ga maken op de ondernemersaftrek, maar wie weet, alles bij elkaar dat ik er wel aan ga komen.