Ja, inderdaad je hebt dan 1 dag opzegtermijn. Ik kreeg maandag te horen dat ik de nieuwe baan had, heb mijn oude werk savonds opgebeld en medegedeeld dat ik die week nog ging werken en de week erop bij mijn nieuwe werkgever aan de slag ging. Werd me nog niet in dank afgenomen, ze hadden gehoopt dat ik tot einde contract ging werken, maar door miet zo'n fijne collega lekker niet gedaan Hoorde achteraf dat ze zo'n 5 weken niets hadden
Nou, niet zo mooi nieuws... Collega die ik vervang is afgelopen weekend overleden Zat eraan te komen. Ik ken haar persoonlijk niet, maar het hakt er wel in.....
ik start volgende week woensdag op mijn nieuw werk. het is helemaal ander werk, zowel andere functie en ander soort werkgever (vroeger altijd privé nu als ambtenaar). ik ben er best wel zenuwachtig voor. ik hoop dat ik me snel kan inwerken.
SpeechLess
Geplaatst: 24-04-18 13:15
Leuk Nele80, maar wel altijd spannend zoiets nieuws!
Ik werk nu bijna 3 maanden bij mijn werkgever en ik had eigenlijk niets beters kunnen wensen (op het salaris/pensioen na dan ). Ontzettend leuk, uitdagend werk en gewoon een leuk bedrijf met fijne mensen. Doordat het een heel klein bedrijf is, heb je ook veel inspraak en worden je ideeën meegenomen enzo dus dat is ook erg leuk!
Bedankt iedereen voor de antwoorden! We hadden op werk wat discussie hoe het nu precies zat met dat bericht krijgen over einde contract.
Kaatje, gecondoleerd. Al kende je haar niet persoonlijk, blijft heftig zoiets.
SL, olympia.. leuk dat jullie zo goed op jullie plek zitten nu!
Nele, spannend! Maar komt vast helemaal goed! Succes vast.
Ik twijfel of ik nu bij uwv moet zeggen dat mn contract afloopt. Ookal zal ik wel weinig recht ergens op hebben. Parttime werken was naast mijn fulltime studie tenslotte. En als goed is heb ik een nieuwe tijdelijke baan voor 3 maanden per 1 mei. De planning al ingevuld welke dagen ik zou kunnen. Alleen verder nog geen bericht of contract gehad. Hoop deze week wel wat te horen van ze. Ze moeten ook 20 mensen direct alles voor regelen, dus begrijp ook wel dat het allemaal even duurt. Maar ja, ik ga dan toch twijfelen... miss willen ze me opeens toch niet
Ik lees nog altijd stilletjes mee, maar heb even een vraagje over referenties. Ik lees bij de ene site dat ik moet schrijven: referenties op aanvraag en bij de andere, gewoon de gegevens er neer moet zetten..
Ah okay! Dus gewoon niet op je cv zetten/in je brief maar echt alleen aangeven als het tijdens het gesprek ter sprake komt. Thanks!
Anoniem
Geplaatst: 02-05-18 10:48
Ik zet het er ook nooit bij, maar als ze er naar vragen kan ik ze geven. Voor zover een bijbaan nut heeft als referentie. Mijn vriend heeft het wel ergens onderaan staan dat referenties te vragen zijn. Het maakt eigenlijk niet echt uit hoe je dat wel of niet doet.
Ik heb dit weekend er 3 sollicitaties uitgestuurd voor na mn afstuderen deze zomer. Sommige zijn wat boven mijn ervaring, maar niet geschoten... zo studeren we nu eenmaal af. En net mail van 1 of ik volgende week maandag of dinsdag op gesprek kan komen!
Hmm, Ik denk dat ik het dan maar in mijn cv zet op aanvraag.
Oooh succes idinn!
Olympia
Geplaatst: 09-05-18 13:18
Ik had maandag mijn ontwikkelgesprek. Best gek dat ik nu alweer een half jaar dit werk doe. Achteraf is het een mooi succesverhaal geworden en had ik dit veel eerder moeten doen
Ik ben mij er ook wel goed van bewust dat het heel anders had kunnen zijn, maar ben heel blij met mijn eigen functioneren. Ik heb zeker nog een hoop stappen te maken, maar dat is een logische stap in mijn ontwikkeling. Al met al super tevreden dus