Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:53

Ligt eraan wat voor gezondheidsproblemen; als het een probleem op kan leveren voor je stage, is het relevant om ernaar te vragen.
Maar jij kan het gesprek ook gaan sturen door het gewoon af te kappen; 'mijn persoonlijke situatie is niet relevant voor deze stage'.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:57

Heb er meteen bij vermeld dat het verder geen belemmering vormt voor de functie en kort verteld wat er aan de hand was, maar er werd toch nog veel verder naar gevraagd of ik er echt wel zeker van was dat t geen psychisch probleem was oid, heel ongemakkelijk. Heb wss ook niet echt het beste gesprek gehad als start nu, maar gewoon vermelden dat je dingen (priveleven) niet relevant vindt kan dus wel?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:59

Waarom zou het niet kunnen? Zo laat je ook gelijk zien dat je assertief bent en weet wat je wil. Ze horen er niet naar te vragen, dus dat kun je op een nette manier prima aangeven :j
En als ze toch doorvragen kun je altijd nog zeggen dat ze het helemaal niet mogen vragen naar je gezondheidstoestand. Ze hadden beter kunnen vragen; 'kun je dit werk mentaal goed aan?'

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:14

:j wat de rest aangeeft.

Zo, een afwijzing binnengehad en daarnet even binnengesprongen bij een bevriende bedrijfsleider die zei "tegen de grote vakantie heb ik wel iets voor je" maar dat gaat voorlopig ook niet door.

Hij zou een derde filiaal openen, iemand van filiaal 2 naar 3 sturen, en van 1 naar 2; waardoor er een functie vrijkomt in 1.
Maar filiaal 3 laat op zich wachten, daarmee.

Ik zie net dat er een vacature openstaat bij een bedrijf waar mijn ouders nog gewerkt hebben, hoe denken jullie over opzoeken welke ex-collega's daar nog aanwezig zijn en misschien die even proberen aanspreken/ aansporen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:24

Doen optiwolk :j heb ik zelf ook gedaan :j

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:50

Volgens mij ben ik niet de enige die niet zo goed is aan de telefoon. Ik had verwacht telefonisch uitslag te krijgen van mijn sollicitatiegesprek van afgelopen vrijdag, maar in plaats daarvan krijg ik een mailtje. Ze vonden me een sterke kandidaat, dus blijkbaar ging het gesprek toch beter dan ik zelf verwacht had, maar hebben gekozen voor iemand die qua expertise beter bij het project past. Jammer, maar het komt niet onverwacht, dus ik kan me er redelijk goed bij neerleggen. Volgende keer beter. :)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:08

Hoi hoi!

Zou ik me hier ook mogen melden? Mijn leer werk overeenkomst loopt 31-07-2014 af.. Helaas precies op het verkeerde moment. Heb namelijk 2 jaar gewerkt in de gehandicaptenzorg en daarnaast mijn opleiding gevolgd namelijk medewerker maatschappelijke zorg niveau 4. Echter krijg ik "helaas" 7-07-2014 mijn diploma en dan is het waarschijnlijk einde oefening bij mijn huidige werkgever vanwege alle bezuinigingen in de zorg -O-. Veel gesprekken gehad, vaak gehoord dat ze me niet willen laten gaan, maar helaas bijna geen mogelijkheden om me een contract aan te bieden..

Ben me dus ook suf aan het solliciteren, vind het zo frustrerend dat je op meer dan de helft van de sollicitaties geen bericht terug krijgt. Zo leer ik het nooit haha.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:11

willemlover schreef:
Hoi hoi!

Zou ik me hier ook mogen melden? Mijn leer werk overeenkomst loopt 31-07-2014 af.. Helaas precies op het verkeerde moment. Heb namelijk 2 jaar gewerkt in de gehandicaptenzorg en daarnaast mijn opleiding gevolgd namelijk medewerker maatschappelijke zorg niveau 4. Echter krijg ik "helaas" 7-07-2014 mijn diploma en dan is het waarschijnlijk einde oefening bij mijn huidige werkgever vanwege alle bezuinigingen in de zorg -O-. Veel gesprekken gehad, vaak gehoord dat ze me niet willen laten gaan, maar helaas bijna geen mogelijkheden om me een contract aan te bieden..

Ben me dus ook suf aan het solliciteren, vind het zo frustrerend dat je op meer dan de helft van de sollicitaties geen bericht terug krijgt. Zo leer ik het nooit haha.

Als jij geen reactie krijgt, zoek je dan niet opnieuw contact?

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:13

@kimberly1995: Gister voor het eerst gedaan, vond dit heel spannend. Krijg ik voicemail.. Maar over het algemeen niet omdat ik vaak bij de ontvangstbevestiging al een mail erbij krijg dat er enorm veel sollicitanten zijn en dat ze niet iedereen persoonlijk te woord kunnen staan.. Dus dat vind ik niet zo uitnodigend om te bellen haha.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:15

Als je er niet naar vraagt zul je er ook nooit antwoord op krijgen..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:43

Argh, waarom maak je -hoe goed je ook oplet en hoe goed je het ook weet- toch altijd om de zoveel tijd de fout van een mail te verzenden zonder bijlage. Verdorie toch, komt zo klungelig over. :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:48

Daarom vul ik altijd eerst de hele mail in (tekstje typen, bijlagen eraan hangen) en dan pas het emailadres. Heb anders ook de neiging per ongeluk te rap door te sturen :P

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:05

Ooh ja, dat zijn altijd vervelende dingen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:12

Solleke_Noah schreef:
Daarom vul ik altijd eerst de hele mail in (tekstje typen, bijlagen eraan hangen) en dan pas het emailadres. Heb anders ook de neiging per ongeluk te rap door te sturen :P

Doe ik normaal ook en dan gaat het ook tijden goed. Tot die ene keer dat je het dan alsnog vergeet. :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:16

Ah da's wel rot dan ja, maar ze zullen er vast niet over vallen :)

Hier nog een sollicitatie de deur uit, duurde super lang eer ik de hele 'vragenlijst' had ingevuld, incl mijn visie op onderwijs en mijn lijst met publicaties ('k kon kort zijn, geen :+ ) zal wel een afwijzing worden vrees ik...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:35

Niet geschoten is altijd mis ;)

Ik doe altijd als ik als afsluiter typ dat ze mijn cv in bijlage kunnen vinden, cv dan direct bijvoegen.

(Om na op het knopje 'verzenden' gedrukt te hebben, in paniek te schieten en te controleren of het echt wel 't juiste document is) _O-

Maar goed, sollicitatie is de deur uit en ik heb ook een hostessenbedrijf aangesproken waar ik bij m'n studententijd voor gewerkt heb of ze nu niets voor me hebben.
En ik ben gebeld door een UZB, of ze m'n cv mochten doorsturen voor een eerder administratieve functie "en 't is ook maar een 4/5".
Nuja, hebben is hebben hoor.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:12

Ben het met bovenstaande gezegde eens '' nooit geschoten is altijd mis''

Ik ben ook nog steeds druk zoekende voor ander werk inmiddels wel weer op gesprek geweest maar helaas weer tweede keuze geworden. Wordt daar onderhand zo moedeloos van... Maar ja we proberen de moed erin te houden oooooooooooooooit moet het toch lukken :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:24

Ik weet niet of er bij jullie ook mensen zijn die 'simpel' winkelwerk zoeken, maar daar merk ik nog steeds dat gewoon langs gaan echt heel goed helpt en dat dat de meeste vruchten afwerpt. Je hebt er ook tussen zitten waarbij alles via de website geregeld wordt, maar ook zeker waarbij langs gaan in de winkel je een baan op kan leveren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:04

Pfff ik kan niet wachten tot ik hier weg ben, motivatie is gedaald tot het dieptepunt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:50

Gooi het eruit! Wat is er?

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:58

Jaaa ik mag volgende week terug op het tweede gesprek :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:41

Ik denk dat ik dit topic mag verlaten. Kan het nog niet geloven en durf het ook nog niet voluit zeggen, maar volgens mij heb ik een job. :D

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:43

Gini schreef:
Ik denk dat ik dit topic mag verlaten. Kan het nog niet geloven en durf het ook nog niet voluit zeggen, maar volgens mij heb ik een job. :D

Oh wat super! Gefeliciteerd!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:25

Willemlover, herkenbaar! Ik heb ook een leerarbeidsovereenkomst In september ben ik klaar met mijn SPH. Mijn contract loopt af, op het moment dat ik mijn diploma behaal dus ook geen werk. Ik heb ook nog een HBO Bedrijfskunde & Paardenhouderij diploma, maar daar geen ervaring in. In zorg wel aantal jaren ervaring met diverse doelgroepen. Maar ja….. het zal niet makkelijk worden gezien de velen ontslagen in de zorg en de onzekere tijd. Ik ben ook bereid iets anders te doen, maar ja zonder ervaring ook weer lastig…

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:48

willemlover schreef:
Hoi hoi!

Ik zat in dezelfde situatie als jij. Ook maatschappelijke zorg niveau 4 gedaan. Mijn leerlingcontract loopt af 30-6 omdat ik dan mijn diploma krijg. Rond de 50 sollicitatie brieven de deur uit gedaan. Bij mijn eerste leerlingplek op de zorgboerderij mag ik een zwangerschapswaarneming doen van 1 september tot eind december. Maar voor de tussenliggende maanden had ik nog niks. Tot ze flexwerkers zochten bij een andere organisatie in de buurt. Daar op gesolliciteerd en aangenomen! Kan meteen 1 juli al beginnen!

Ik zou in eerste instantie niet te hoog inzetten en eventueel voor een functie lager gaan (als je dat al niet deed). Reageren op flexwerk en van daaruit binnen die organisatie een vaste baan proberen te krijgen. Is er binnen jouw organisatie een flexbureau of roosterbureau waar je eventueel een contract zou kunnen krijgen?

Welke regio zoek je?