Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:00

Moest toen van het UWV wel een foto op CV zetten juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:11

Najah het is heel simpel.. ze mogen niet op leeftijd, naam/uiterlijk discrimineren, maar het gebeurd volop.

Als ze erom vragen en je stuurt niks mee, grote kans dat je direct op de nee stapel belandt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:21

Het kan er ook mee te maken hebben op wat voor soort werk je solliciteer. Op sommige werkplekken kan ik gewoon in ME broek lopen, maar bij sommige bedrijven moet ik een pantalon aan.

En daarbij is mijn foto nodig voor aanvragen pas zonder foto kan er geen beveiligerspas aangevraagd worden.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:40

Ik heb net echt het record verbroken van snelste afwijzing ooit denk ik...
Na 17 minuten een mailtje terug dat ze voor een selectie gaan van mensen met meer ervaring.
Altijd hetzelfde riedeltje..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:58

Marcella schreef:
Het kan er ook mee te maken hebben op wat voor soort werk je solliciteer.

betreft een administratieve functie, misschien slaat de computer vast als er een minder mooi persoon achter zit _/-\o_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:16

Sommige bedrijven moet je in mantelpak komen voor administratieve functie. ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:06

Soms zit je als administratief medewerker ook achter de receptie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:36

en daar moet je knap voor zijn, gewoon vriendelijk en vakkundig is niet goed genoeg ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:37

Niet knap, wel representatief.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:00

Lalidan schreef:
Niet knap, wel representatief.

Dit inderdaad. Het gaat niet om uiterlijk, maar wel dat je representatief bent voor het bedrijf. Welk kleurtje daarbij hoort maakt niet uit. Zolang je maar een verzorgd uiterlijk hebt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:23

Daarom is het vaak ook wel belangrijk om je in te lezen in de bedrijfscultuur. Zo werk ik vanavond als beveiliger bij een gemeente dus pantalon met blouse aan van mijn werkgever.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:22

Ik heb altijd een foto op mijn CV staat als ik die verstuur. Weten ze meteen wie ze voor zich hebben.
Hier nog altijd druk aan het solliciteren, deze week weer 4 gesprekken waarvan 2 2e/3e gesprekken en éen meeloopdag. Helaas voor de meeste leuke studiegerelateerde functies na het eerste gesprek niet verder uitgenodigd. Gelukkig wel nog een paar andere leuke gesprekken op de planning staan, deze sluiten echter niet aan bij mijn studie. Niet erg natuurlijk, maar nog niet helemaal zeker of alle functies echt iets voor mij zijn. We gaan het vast zien tijdens de volgende gesprekken :) .

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:43

Dat is de juiste instelling!

Hier ondertussen alweer 2 weken erop zitten. Doe de hele crediteurenadministratie, onwijs leuk om te doen. Facturen coderen, juiste grootboekcode eraan hangen, inboeken en alle bijkomende werkzaamheden. :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:14

Josien, wel top dat je zoveel hebt lopen!

Kaatje, fijn dat het zo goed bevalt!

Ik ga langzaam ook vacatures in de gaten houden. In juli wil ik afstuderen. Ga deze maand naar een ambitiedag van een bedrijf en hou wat andere bedrijven in de gaten. Weet van eentje dat ze rond april vacatures openen voor traineeships die starten in september. Dus zit daar op te wachten. Maar wie weet wat al eerder langs komt.

Op mijn CV staat een foto, maar die is alweer van 3 jaar terug. Tijd voor een vervanger. Op LinkedIn staat een recentere, maar nog niet super serieus. Met oog op het nog student zijn is het een foto van mij met mijn baby pauw (ik studeer richting pluimveevoeding dus wel vrij toepasselijk :') ).

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:17

Voor de geïnteresseerden:

We starten binnenkort met de werving voor 2 housekeeping dames in Bilthoven bij een leuk bedrijf

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:40

Ik heb een vraagje kan iemand mij misschien helpen bij een sollicitatiebrief weet niet wat ik precies erin moet zetten (is niet op een openstaande vacature).
Via PB? :)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:58

hier even een korte update van mij.

er is de afgelopen 4 week veel gebeurd. Heb heel erg fijn gewerkt op uitzendbasis bij een bedrijf, toffe collega's en met veel plezier gewerkt. Maar er kwam een ander aanbod mijn kant op. via via een gesprek gehad bij een staal bedrijf en ja ja vandaag mijn eerste werk dan en direct een half jaar contract. op dit moment kan ik nog niks doen vandaar even jullie op de hoogte gebracht :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:33

Gefeliciteerd Farahtjuh +:)+

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:49

Wie zoekt er nog een leuke baan in een winkel
Noord holland omgeving van alkaar

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 15:47

Jeetje al te lang niet gereageerd........

Na ontslag vorig jaar, een tijdelijke baan gehad en sinds januari gestart in een nieuwe baan en hopelijk voor langere termijn. Moest vreselijk wennen aan cultuur van het bedrijf maar lijk mijn draai nu te vinden. Voor het eerst geen lange reistijden meer, heerlijk!

We hebben daar ook een vacature maar het moet je ding zijn. Productiemedewerker in de recycling (plastic en papier dus relatief schoon afval) Schuiven met heftruck van materiaal, persen met machine tot grote pakketten, sorteren (soms zit er een misser tussen en zit er plastic tussen papier). Laden van vrachtwagens met heftruck etc.

Baan voor langere termijn, geen minimumloon, goede werkgever. Functie in Amsterdam Westpoort. Je werkt in een klein team met 3 andere collega's. Je moet tegen een stootje kunnen en niet bang zijn om vies te worden.

Als je iemand weet, let me know!!

Als ik verder iemand kan helpen met nakijken van brieven of cv's, PB me maar. Je mag me ook linken op LinkedIn. Heb een netwerk van meer dan 1000 personen, wie weet waar het je brengt.

Succes allemaal!!! *\o/*

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:43

Wie zoekt er iets heel tijdelijks?
In juni gaat onze stalmedewerker een maand met verlof en wij zijn opzoek naar iemand die haar voor die periode wil vervangen.

Ma, Di, Do en Woe werk je van 08.00 15.30
Woe van 08.00 tot 13.30

Alle voorkomende stalwerkzaamheden, minimum loon. Manege zit in Gouda.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:00

Ik heb ook nog steeds erg naar mijn. Sinds maandag doe ik ook de centrale nachtzorg erbij.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:28

*kijkt ook even om de hoek*

Donderdag van de baas een geweldig boeket gekregen, omdat ik het al 6 weken vol heb gehouden _O-
Ik lag dubbel onder mijn bureau

Het was secretaressedag :D

Ook de meiden die in de buitendienst werken hebben een boeket gekregen, echt heel lief!

Zit echt op mijn plek. Vrijdag dag extra gewerkt omdat de bazin haar voet heeft gebroken :+ werd zeer gewaardeerd dat ik beschikbaar was.

Ik geloof in Karma, het had gewoon zo moeten zijn :):)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:30

Hier ook lekker aan het werk en deze zaterdag en zondag samen 20 uur dus gaat de goede kant uit. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:42

Leuk allemaal positieve berichten!

Mijn contract loopt de 29e af. Was bijbaan van 3 avonddiensten (17-1) per week via een uitzendbureau. Ondertussen al wat anders gevonden (tijdelijk), veel leuker en dichterbij. En als goed is heb ik daarna mn diploma, dus kijk al rond voo traineeships/vacatures. Dit uzb van huidige werk belde gister eens op over einde contract. Ze hadden overlegd en konden nog wel verlengen. Met een week :')

Ff serieus.... ik kon me nog net inhouden niet keihard te gaan lachen. Enige wat ik me wel nog afvroeg, ze hebben 9 dagen voor eind contract wat laten weten. Mag dat eigenlijk wel zo kort dag?